Objavljeno u Nacionalu br. 772, 2010-08-31

Autor: Zrinka Ferina

EKSKLUZIVNO S FORMULE 1

Sudar Barrichellu uništio slavljeničku utrku

Vozač Rubens Barrichello bio je zvijezda prošlotjedne utrke Formule 1 u Belgiji slaveći svoj 300. start, a reporteri Nacionala družili su se s vozačima i ekipom njegova tima AT&T Williams

START UTRKE FORMULE 1 za Veliku nagradu Belgije,
na čelu se nalazi
Lewis Hamilton iz tima
McLaren, Barrichello
se nalazi lijevo gore,
no sudario se s
Fernandom Alonsom
nakon samo nekoliko
minuta vožnjeSTART UTRKE FORMULE 1 za Veliku nagradu Belgije, na čelu se nalazi Lewis Hamilton iz tima McLaren, Barrichello se nalazi lijevo gore, no sudario se s Fernandom Alonsom nakon samo nekoliko minuta vožnjeU trenutku kad se na 18. zavoju prvog kruga prošlotjedne utrke Formule 1 za Veliku nagradu Belgije Rubens Barrichello sudario s Fernandom Alonsom i ispao iz utrke, u VIP salonu AT&T Williams tima na stazi Spa-Francorchamps nastao je neopisiv tajac. Jer sve do tog trenutka cijeli je vikend bio u znaku Barrichella koji je te nedjelje slavio svoj 300. start u Formuli 1. To ga čini vozačem s najdugotrajnijom karijerom i zbog tog je jubileja bio u središtu pozornosti. U četvrtak navečer Frank Williams, suvlasnik i osnivač tima AT&T Williams, i sam bivši vozač Formule 1, organizirao mu je svečanu večeru na koju je stigla cijela Barrichellova obitelj, supruga Silvana, sinovi Eduardo i Fernando, otac, pa čak i djed, koji se obojica zovu Rubens.

Nacionalova novinarka imala je jedinstvenu priliku provesti cijeli vikend s članovima AT&T Williams tima, kao gošća Philipsa, jednog od sponzora i tima. Družili smo se s njihovim vozačima Rubensom Barrichellom i Nicom Hülkenbergom, njihov kuhar nam je spravljao vrhunske specijalitete, fizioterapeut otkrio kako ih održava u vrhunskoj formi i zašli smo u najnedostupnije dijelove na stazi.


Bili smo jedini predstavnici medija iz Hrvatske u maloj grupi od devetero novinara iz srednje i istočne Europe koje je Philips poveo iza scene Formule 1. Vikend smo počeli u petak predvečer posjetom motorhomeu, odnosno privatnim odajama vozača i najužih članova tima. Ti kamioni iznutra izgledaju poput unutrašnjosti luksuzne jahte, tu se vozači odmaraju, jedu i provode većinu vremena između utrka i u njih je ulaz moguć samo za članove najužeg tima. Večer smo proveli u ugodnomm druženju sa slavljenikom Barrichellom i njegovim timskim kolegom i suparnikom Hülkenbergom. Za čovjeka s tolikim iskustvom, Brazilca koji je zbog siromaštva godinama patio odvojen od obitelji kojoj nije mogao priuštiti život s njim u Velikoj Britaniji, za štićenika Ayrtona Senne, Rubens Barrichello je neobično povučen, tih, gotovo sramežljiv.

S RUBENSOM BARRICHELLOM
Nacionalova novinarka provela je prošli
vikend na stazi Spa-Francorchamps
u ugodnom druženju s 37-godišnjim
vozačem i zavirila iza kulisa Formule 1S RUBENSOM BARRICHELLOM Nacionalova novinarka provela je prošli vikend na stazi Spa-Francorchamps u ugodnom druženju s 37-godišnjim vozačem i zavirila iza kulisa Formule 1Zanimalo nas je je li uoči 300. utrke nervozniji nego inače, na što je rekao: “Nisam, na kraju dana iskustvo mi dopušta da osjetim sve emocije kad ih trebam imati, ali čim spustim vizir na kacigi, osjećam samo želju za natjecanjem i nema nimalo nervoze.” Kako sam kaže, danas vozi bolje nego ikad, pa nas je zanimalo zašto. “Golemo iskustvo učinilo me dobrim, a bez obzira na dug staž i dalje imam jednaku želju za pobjedama. To je dobra kombinacija. Siguran sam u sebe i u odličnom sam timu, svi imamo isti cilj i dijelimo jednaki entuzijazam”, kaže Barrichello. Kao najiskusniji među vozačima, svoja znanja rado prenosi kolegi Nici Hülkenbergu. On je pak među najmlađim vozačima Formule 1, ima 23 godine, Nijemac je i ovo mu je tek druga sezona u Formuli 1. Prošle godine bio je Williamsov testni vozač a ove se prvi put natječe i ovog je vikenda prvi put vozio na belgijskog stazi.

Ona je većini vozača i njihovih timova najveći izazov jer se na njoj tijekom jedne utrke u pravilu nekoliko puta promijeni vrijeme, od sunčanog do proloma oblaka, a o tome je li staza suha ili mokra ovisi odabir guma i cijela strategija timova. Vrijeme ni ove godine nije zakazalo, u tri dana su se svakih pola sata izmjenjivali sunce i kiša, što je u konačnici utrku doista učinilo iznimno napetom, ali i s neželjenim ishodima za obojicu vozača, na žalost svih u timu AT&T Williamsa. Nakon tri dana druženja s njima i mi smo se osjećali dijelom tog tima i ispadanje Rubensa Barrichella na samom početku utrke je bilo uistinu tužno. Jer do tog trenutka već smo uspjeli dobiti veoma dobru sliku o tome koliko su zapravo vozači Formule 1 posebni sportaši.

HOSTESE TIMA
RENAULT čija je zvijezda Rus Vitalij
Petrov, koji je na nedjeljnoj Velikoj
nagradi Belgije osvojio deveto mjestoHOSTESE TIMA RENAULT čija je zvijezda Rus Vitalij Petrov, koji je na nedjeljnoj Velikoj nagradi Belgije osvojio deveto mjestoPrije svega moraju imati fizičke predispozicije za taj sport, biti niski i lagani, poput džokeja u jahanju. Težina vozača i vozila samo je jedan od segmenata koji odlučuju o pobjedi. K tome, vozači moraju biti u iznimnoj fizičkoj i psihičkoj formi jer kako nam je objasnio fizioterapeut Williamsovih vozača Nick Harris, formula je akademski sport, visokosofisticiran što se tiče fizike i mehanike, ali i fizički zahtjevan. Vozačevo je cijelo tijelo u stresu, pri brzini od 300 km na sat u njega udara sila teže nekoliko puta veća od normalne, zbog poluležećeg položaja koji nam je Nick Harris dočarao kao najbliži ležanju u kadi s nogama u razini slavine stvara se veliki pritisak na vozačevu kralješnicu i svi mišići oko nje, a potom naravno ruke i noge, moraju biti iznimno snažni.

“Svaki vozač ima poseban režim tjelovježbe prilagođen upravo njemu”, kaže Nick Harris dodajući da vozači vježbaju svakodnevno osim na dane utrka uglavnom kombinaciju aerobnih i vježbi snage, poput primjerice trčanja i sklekova. A da bi bili zdravi i imali idealnu težinu brine se njihov kuhar Adam Dixon koji je član Williamsova tima već 13 godina i za nas je te večeri spremio izvrsnu hranu: krem juhu s dagnjama i šafranom, bijelu ribu sa žara posutu sušenim rajčicama i pinjolima, povrće sa žara i te pitu od limuna. Uoči 300. starta Rubensa Barrichella nazdravili smo najprije Walton šampanjcem, a potom crvenim vinom Ventozelo. Kako nam je kasnije i demonstrirao, svu hranu za vozače Formule 1 Adam Dixon sprema uz pomoć Philipsovih kuhala na paru, grillova i sokovnika. Druženje s članovima tima AT&T WIlliams nastavili smo i u subotu kad su nas poveli u najtajnije odaje – u garažu i među mehaničare i inženjere koji su jednako važni kao i vozači. Garaža s besprijekorno čistim bijelim plastičnim podovima i zidovima, više je nalik NASA-inim laboratorijima nego garaži.

U tim je prostorima strogo zabranjeno fotografiranje stoga što svaki tim ima svoje specifične tajne. No vidjeli smo motore formula koje voze Rubens Barrichello i Nico Hülkenberg, karbonske dijelove auta, sjedala koja su također karbonska i rađena po odljevu tijela. Vidjeli smo inženjere koji sjede za kompjuterima gdje se u svakom trenutku prenose stotine podataka s formule a oni se u obliku raznobojih frekvencija ispisuju na ekranima. Na taj način inženjeri znaju u kojem je zavoju primjerice Barrichello previše zakočio i to javljaju komunikatorima koji sjede uz stazu i u direktnom su kontaktu s vozačima za vrijeme utrke.

BOLID RUBENSA
BARRICHELLA U pitu tima AT&T Williams u
trenucima dok se
formula pripremala
za jubilarni 300.
start 37-godišnjeg
BrazilcaBOLID RUBENSA BARRICHELLA U pitu tima AT&T Williams u trenucima dok se formula pripremala za jubilarni 300. start 37-godišnjeg BrazilcaTu je i meteorolog koji prima vjerojatno najprecizniju prognozu vremena na svijetu, jer kad je on tijekom utrke najavio kišu za pet minuta, ona je za pet minuta i pala. Vidjeli smo i mehaničare koji rastavljaju i sastavljaju bolide, čak smo mogli dotaknuti još vruće gume skinute s bolida nakon treninga. Kod Williamsovih bolida postoji i poseban detalj koji je Frank Williams dao izraditi u čast poginulom Williamsovu vozaču Ayrtonu Senni. Njegov logo i prezime nalaze se na nosu bolida i to zato da bi Senna u svakoj utrci cilj prošao prvi od Williamsova tima. Nakon što smo vidjeli koliko je truda, preciznosti, znanja, volje, a naravno i novca uloženo u ove vozače i bolide, teško je ne osjetiti ako ne oduševljenje onda svakako respekt prema Formuli 1.

No tek kad smo prvi put osjetili miris spaljenih guma i kad su pored nas počele juriti formule proizvodeći vibracije koje struje cijelim tijelom, pogotovo ako utrku poput nas odlučite pratiti tik uz žičanu ugradu pored piste, tek tad smo u potpunosti shvatili u čemu je čar formule. I Rubens Barrichello i Nico Hülkenberg su odvozili odličnu kvalifikacijsku utrku, te je Barrichello u nedjelju startao sedmi, Hülkenberg jedanaesti, što je svima u VIP loži dalo dodatnog razloga za nazdravljanje Moet&Chandonom koji, kako i priliči utrci Formule 1, teče u potocima i pije se od jutra do kraja zadnje utrke. U pauzama između utrka i posjeta pitovima opuštali smo se u SPA kutku gdje bogati uzvanici dolaze na masaže, njihove bolje polovice uživaju u besplatnim frizurama, šminkanju i manikurama. Tri dana jela su se najfinija jela iz francuske i kineske kuhinje, pila francuska vina i sladilo belgijskom čokoladom. U nedjelju na dan utrke uzbuđenje se moglo osjetiti posvuda a u Williamsovoj VIP loži ponajviše. Prikazivao se prigodni dokumentarac o Barrichellu, a i sama zvijezda dana posjetila je ložu.

UTJECAJNA OSOBA
Formule 1 Bernie
Ecclestone obišao je prije
starta vozače, a pratila ga
je nova djevojkaUTJECAJNA OSOBA Formule 1 Bernie Ecclestone obišao je prije starta vozače, a pratila ga je nova djevojkaDok se on prisjećao najuzbudljivijih dijelova karijere, na tribinama su navijači razvlačili transparente s njegovim imenom i izvikivali Rubi, Rubi, Rubi. Trebala su to biti 44 uzbudljiva kruga za sve nas u loži AT&T Williamsa. A onda, na zavoju Blanchimont Rubens Barrichello je naišao na komad mokre i masne staze, zakočio i to ga je odnijelo u bolid Fernanda Alonsa. Dok su komadi Barrichellova bolida letjeli pistom, u loži su zavladali šok i nevjerica i unatoč buci motora gotovo opipljiv muk. Nico Hulkenberg je utrku završio 14. Umjesto da prima čestitke, Barrichello je nakon jubilarne 300 utrke davao isprike. Prvo obožavateljima jer je samo sebe mogao kriviti za pogrešku, ali i kolegi Alonsu kojega je udario. Barrichella su te večeri sasvim sigurno utješili supruga i sinovi. Jer nam je sam kazao dva dana ranije: “Sjećam se kako je to doći kući nakon loše utrke, kad moji dečki uopće nisu bili zainteresirani kako je prošlo nego su se samo htjeli igrati. Tad sam naučio ne nositi posao kući i naučio da je danas uvijek važnije od jučer.” Isti je slučaj i s Formulom1: samo sat vremena nakon što je pobjednik Lewis Hamilton iz McLaren Mercedesa otvorio šampanjac počelo je pakiranje. U roku od šest sati 25 tona opreme AT&T Williamsa bilo je spakirano u kamione, Paddlock ispražnjen, pitovi napušteni i cirkus je krenuo na novu destinaciju. Za dva tjedna to je utrka u Monzi u Italiji, a Rubens Barrichello je uoči nje optimističan i nada se popraviti dojam.

Vezane vijesti

Hamiltonu VN Kanade

Hamiltonu VN Kanade

Britanski vozač Lewis Hamilton u McLarenu pobjednik je Velike nagrade Kanade, sedme utrke SP-a Formule 1 održane u Montrealu. Hamilton je sedmi… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika