08.10.2010. / 12:43

Autor: Marko Biočina

Propast naftnih terminala: Malezijska tvrtka odustala od ulaganja u luku Ploče

Situacija bi se donekle mogla promijeniti dolaskom nove Uprave i nove Vlade, s obzirom da je glavni politički pokrovitelj aktualnog čelništva NTF-a bio Haris Silajdžić koji je pretrpio težak poraz na prošlotjednim parlamentarnim izborima u BiH

Nastavlja se agonija naftnih terminala u luci PločeNastavlja se agonija naftnih terminala u luci PločeMalezijska tvrtka Suria Group odustala je od zaključivanja ugovora i preuzimanja naftnog terminala u Pločama, doznaje Nacional iz dobro obavještenih izvora, nakon izvršenog dubinskog snimanja poslovanja te kompanije. Prema tim informacijama, Malezijci su bili nezadovoljni stanjem kompanije koja kontrolira terminal, nagomilanim financijskim obvezama, neriješenim vlasničkim odnosima, nepostojanjem valjane koncesije i činjenicom da je bivši zakupac terminala britanska tvrtka Deltagrip Međunarodnoj trgovinskoj komori u Parizu predao tužbu protiv NTF-a u kojem zahtijeva naknadu štete od 116 milijuna dolara.

Dapače, nad NTF-om je i dalje otvoren predstečajni postupak, pa su Malezijci očito procijenili kako bi takva transakcija u ovom trenutku za njih predstavljala prevelik rizik. Na taj način nastavit će se agonija jedinog bosansko-hercegovačkog morskog naftnog terminala, koja traje otkad je prije nekoliko mjeseci pod pravno vrlo upitnim okolnostima raskinut ugovor o najmu terminala s britanskom tvrtkom Deltagrip. Naime, NTF i Deltagrip potpisali su ugovor o skladištenju naftnih derivata na 30 godina, a taj je ugovor NTF jednostrano prekinuo nakon što britanska tvrtka nije prihvatila zahtjev o bezrazložnom 150-postotnom povećanju cijene skladištenja.

Istovremenos prekidom ugovora s Deltagripom, započela je borba za kontrolu nad terminalom između Stranke demokratske akcije Sulejmana Tihića i Stranke za BiH Harisa Silajdžića, koja bi im omogućila da vode proces traženja novog strateškog partnera. Upravo to je, navodno, bio razlog zbog kojeg je prije dva i pol mjeseca dana gotovo došlo do tučnjave na sjednici Vlade Federacije BiH. Svađa je izbila između premijera Mustafe Mujezinovića, inače člana Tihićeve Stranke demokratske akcije i ministra energetike Vahida Heće bliskog Silajdžiću, a cijela situacija je na kraju, prema neslužbenim informacijama, gotovo rezultirala i fizičkim obračunom. Mujezinović je Heći navodno zamjerio da su pod njegovim utjecajem dvojica članova Upravnog odbora NTF-a Davor Matić i Vehid Frljak odlučili ugovor o dugoročnom najmu terminala sklopiti s nepoznatom turskom tvrtkom Turkoil.

Tome se usprotivio Ibrahim Bećirbegović, čelni čovjek Terminala BiH, NTF-ove tvrtke majke i politički saveznik Mustafe Mujezinovića. Zbog toga je Bećirbegović smijenio dvojicu članova Uprave NTF-a koji su bili lojalni Heći i Silajdžiću, poništio ugovor s Turkoilom te raspisao javni natječaj. Na natječaju je na kraju pobijedila malezijska tvrtka koja je ponudila cijenu od 8 eura po kubičnom metru za skladištenje i 2 eura po kubičnom metru za manipulaciju naftom i naftnim derivatima.

Ipak, odustajanjem Surije od preuzimanja najma nad terminalom, ta tvrtka dovedena je u još težu poslovnu poziciju. Naime, osim tekućih poslovnih problema, za NTF je iznimno nepovoljna okolnost i nadolazeća arbitraža, naročito nakon što je financijski vještak u sklopu predstečajnog postupka ustvrdio da nepodmireno dugovanje Deltragipa prema NTF-u, formalni razlog prekida ugovora, uopće nije postojalo, već da su sve transakcije bile uredno upisane u kompanijinim knjigama, te kako su članovi Uprave tvrtke Nikola Štula, Davor Matić i Vehid Frljak namjerno lažnim tvrdnjama o navodnom neplaćanju najamnine doveli u zabludu članove Nadzornog odbora, Federalne skupštine i Vlade Federacije BiH.

Situacija bi se donekle mogla promijeniti dolaskom nove Uprave i nove Vlade, s obzirom da je glavni politički pokrovitelj aktualnog čelništva NTF-a bio Haris Silajdžić koji je pretrpio težak poraz na prošlotjednim parlamentarnim izborima u BiH.

Vezane vijesti

Za cestovni koridor kroz Neum treba pet milijuna eura

Za cestovni koridor kroz Neum treba pet milijuna eura

Hrvatska će strana pripremiti sporazum o gradnji cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, a bosansko-hercegovačka strana prijedlog sporazuma o… Više

Komentari

registracija
8/10/10

surija, 08.10.10. 19:16

Bravo Štula majstore uspio si upropastit firmu. Što je više tvojih prijava i laži Tomić nam je miliji i draži. Dobri su ti savjetnici čistačica Sanja i neradnik Bulat


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika