Objavljeno u Nacionalu br. 784, 2010-11-23

Autor: Igor Koruga

BACH I HÄNDEL U HGZ-U

Procvat glazbe kasnog baroka

LAURA VADJON na violini
članica je barkonog ansamblaLAURA VADJON na violini članica je barkonog ansamblaOdabrani članovi Hrvatskoga baroknog ansambla u nedjelju su oblicima suite, sonate, koncerta i simfonije pokušali prikazati procvat instrumentalne glazbe kasnoga baroka. Brojnoj su se HGZ-ovoj publici u zahtjevnim solističkim ulogama predstavili Laura Vadjon (violina i umjetničko vodstvo), Ana Benić (poprečna flauta) i Pavao Mašić (čembalo), a standardno se bogat program sastojao od djela J. S. Bacha, G. F. Händela i Amanda Ivančića. Solistička je trojka u Bachovim i Ivančićevim djelima bila dopunjena violinom, violom, violončelom i kontrabasom, dok je kod Händela izostanak potonjeg blago reducirao ugodan zvučni opseg. Minimalan broj glazbenika komornim je ozračjem istaknuo zvuk čembala, čija se uloga doimala vodećom, čak i u continuo ulozi.

Boje pojedninih gudačkih instrumenata jednako su lijepo isticale polifone dionice Bachovih Uvertira u g-molu (BWV1070) i h-molu (BWV1067), kao i dualizam kontrastnih tema trostavačne Simfonije u G-duru Amanda Ivančića. Händelova Trio sonata u G-duru (HWV399) u nastavku koncerta poslužila je kao uvod u Peti brandenburški koncert u D-duru (BWV1050). Složeno je Bachovo djelo dovelo do blagog nesuglasja među solistima, koje je moglo biti izostavljeno doslovnijim shvaćanjem (Vadjon, Benić) preteče klavirskog koncerta C. P. E. Bacha.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika