01.12.2010. / 13:06

Autor: Igor Koruga

Komorni orkestar Franz List i Gabor Boldoczki oduševili tek trećinu dvorane Lisinski

U sotto voce tonu i izvrsnom tempu, članovi su ansambla razlučili potrebne dionice Trećeg Brandenburškog koncerta, dok su poticajan provod završnog allegro motiva znalački odvojili od uvoda pregledno iznesenom solo dionicom na čembalu

Komorni orkestar Franz List Komorni orkestar Franz List Nekadašnji polaznici čuvene budimpeštanske Glazbene akademije Franz Liszt, već pedesetak godina svijetom nastupaju kao istoimeni Komorni orkestar. Zaslužen epitet najkvalitetnijeg sastava srednjoeuropske regije stekli su tradicijom vrhunskog komornog muziciranja, baš kao i Budimpeštanski virtuozi čiji zagrebački koncert prije nekoliko godina neću nikada zaboraviti. Trećina Velike dvorane Vatroslava Lisinskog, u ciklusu Forte fortisimo Koncertne direkcije Zagreb imala je priliku uživati i u virtuoznim bravurama solista Gábora Boldoczkija (truba).

Brojčano prilagođen pojedinim djelima, Komorni je orkestar Franz List homogenim orkestralnim zvukom izveo djela J. S. Bacha (1685-1750), G. F. Händela (1685-1759), Giussepea Torellija (1658-1709), Claudea Debussyja (1862-1918) i Gaetana Donizettija (1797-1848). U sotto voce tonu i izvrsnom tempu, članovi su ansambla razlučili potrebne dionice Trećeg Brandenburškog koncerta, dok su poticajan provod završnog allegro motiva znalački odvojili od uvoda pregledno iznesenom solo dionicom na čembalu. Mađarski su glazbenici osmislili i verziju za gudače Debussyjevog Gudačkog kvarteta u g-molu (op.10), pokazavši širinu repertoara i duboko razumijevanje novih harmonijskih obrazaca kojima je bio zanesen francuski predstavnik impresionizma.

Gabor BoldoczkiGabor BoldoczkiU Koncertima talijanskih majstora u D-duru (Torelli) i G-duru (Donizetti) Komorni se orkestar povukao u prateću ulogu, a glavnu je riječ preuzeo nadareni trubač mlađe generacije Gábor Boldoczki (r.1976). Tvrdnju njemačkih medija o nasljedniku velikog Mauricea Andrea (r.1933), Boldoczki je koloraturnim stilom i profinjenom sviračkom artikulacijom dokazao i u zagrebačkom nastupu. Suvereno ornamentirajući fraze Bachovog A-dur koncerta (BWV 1055) obrađenog za trubu, gudače i basso continuo, vješto se dotaknuo i Händelovog četverostavačnog Concerta grossa u a-molu (op.6, br.4), dok je dodatak obogatio Vivacem iz Telemannovog

Koncerta za trubu u D-duru i obradom skladbe Ave Maria (op.9) mađarskog skladatelja Juliusa von Beliczaya (1835-1893). Visok umjetnički potencijal Boldoczki je potvrdio i potpisom obrade za trubu Donizettijevog Concertina za engleski rog i gudače u G-duru.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika