07.12.2010. / 12:21

Autor: Igor Koruga

Catherine Mackintosh - kompetentan tumač Bachove glazbe

Britanska se umjetnica, sasvim očekivano, pokazala vrlo kompetentnom za tumačenje Bachova opusa, a solističku je raskoš pokazala u najbolje izvedenoj skladbi večeri - Koncertu za violinu, gudače i continuo u a-molu

Catherine MackintoshCatherine MackintoshSrdačnom božićnom čestitkom HRBE, u nedjelju je započeo posljednji ovogodišnji pretplatnički koncert pod nazivom - Why play Bach? Višestavačne orkestralne suite u C-duru (br.1, BWV 1066) i D-duru (br.3, BWV 1068), te odabrane Bachove violinske koncerte u a-molu (BWV 1041) i C-duru (BWV 1064R) umjetnički je oblikovala čuvena britanska violinistica Catherine Mackintosh (r.1947).

Osjetljive su se trublje Krešimira Fabijanića, Vedrana Kocelja i Zvonimira Lazara rijetkom ugođenošću uklopile u gotovo sve stavke raskošnije D-dur Suite, a čuveni je Bachov ¨Air¨, izvorno napisan za violine (I, II), violu i continuo, tekao u savršenom tempu koji je naglasio poznate melodije i skladnu formu djela najvećeg njemačkog skladatelja. U Koncertu za tri violine, gudače i continuo, priliku za solo nastup dobile su i violinistice HRBE - Tanja Tortić i Ivana Žvan. Rekonstruirane dionice (arr. Christopher Hogwood), izvorno napisane za tri čembala, bile su krupan zalogaj i velika škola za mlade glazbenice koje su prohod kroz varljivo jednostavne pasaže tražile uz svesrdnu podršku strpljive Catherine Mackintosh. HRBA je pak zadržala običaj ¨škrto¨ ustrojenog continua (viola, violončelo, čembalo i kontrabas) u kojem bi opet istaknuo iznimno muzikalnu violončelisticu Niku Zlatarić.

I britanska se umjetnica, sasvim očekivano, pokazala vrlo kompetentnom za tumačenje Bachova opusa, a solističku je raskoš pokazala u najbolje izvedenoj skladbi večeri - Koncertu za violinu, gudače i continuo u a-molu. Pročišćen stil sviranja plijenio je pažnju ravnim i čistim tonom, bez nagovještaja bilo kakve intonacijske i/li ritmičke pogreške, a jednostavnost su i odmjerenost glavne poveznice s umjetničkom i ljudskom pojavom pionirke izvornog načina sviranja gudačkih instrumenata.

Početkom iduće godine, točnije 23. siječnja, HRBA će se udružiti sa Akademskim zborom Bazilike Srca Isusova ¨Palma¨ i pod ravnanjem maestra Saše Britvića izvesti djela M.A. Charpentiera, T. Albinonija i G.Ph. Telemanna.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika