Objavljeno u Nacionalu br. 789, 2010-12-28

Autor: Orhidea Gaura

Blagdanski glamur uspješnih Hrvatica

Novogodišnje želje kraljica biznisa

Devet poznatih hrvatskih poslovnih žena poziralo je Nacionalovu fotografu u otmjenim večernjim toaletama i otkrilo kako će dočekati i čemu se nadaju u novoj 2011. godini

Moćne žene U Palači Dverce okupile su se
Marija Perković, Jelena Pavičić Vukičević, Ariana
Pomper, Martina Sokač Saraga, Dubravka Jusić,
Marinka Akrap, Andrea Štern, Mirela Bartolec i
Evelin BenkovićMoćne žene U Palači Dverce okupile su se Marija Perković, Jelena Pavičić Vukičević, Ariana Pomper, Martina Sokač Saraga, Dubravka Jusić, Marinka Akrap, Andrea Štern, Mirela Bartolec i Evelin BenkovićAnalitičari obećavaju da će 2011. biti gora od godine iza nas. Nacional je okupio uspješne i moćne žene koje su otkrile kako će i dalje prkositi reseciji ikako će ući u godinu koja će za njih biti puna novih izazova. "Pokrenuli smo dva zanimljiva projekta, ‘Eros4U’ i ‘Mystic’, koja su bila iznimno posjećena", kaže Mirela Bartolec, direktorica Zagrebačkog velesajma. "I u 2011. unosimo novitete u sajamsku djelatnost.” Kao mlada žena na čelu institucije koja postoji sto godina ona unosi u posao pozitivnu energiju. Prvi dan u novoj godini, nakon obiteljske večere na Staru godinu, ujutro će se popeti na Sljeme ili otići do Slovenije na novogodišnje skijanje. Slogan "Tu sam čovjek" odražava i politiku lanca drogerija dm prema kupcima, zaposlenicima i poslovnim partnerima, a to je donijelo rast poslovanja čak i u recesiji. Marinka Akrap, članica uprave dm-a i voditeljica nabave, marketinga i odnosa s javnošću te tvrtke poznate po brojnim humanitarnim i edukativnim akcijama poput ‘Damskog kupa’, ‘Sve za nju’ i brojnih drugih koje će obilježiti i sljedeću godinu, poput kupnje 1,8 milijuna kuna vrijednog spektometra za otkrivanje nasljednih bolesti kod novorođenčadi, koje će donirati KBC-u Zagreb za potrebe svih rodilišta u Hrvatskoj, kaže da je i u ovim depresivnim vremenima dm htio da kupnja bude užitak .


"Čovjek se mora osjećati dobro, a to zapravo nije povezano s materijalnim. Velik je uspjeh ako ljude barem na tren učinite sretnima“, smatra Marinka Akrap koja vlastitu ravnotežu postiže redovitim vježbanjem. Podsjeća na "sindrom crvenog ruža", prvi put opisan za velike ekonomske krize 1920-ih kad su žene, u oskudici nove odjeće, kupovale ruževe da izgledaju lijepo. Zadnji dan stare godine Marinka Akrap provest će kod kuće s obitelji: „Zadnjih 10 godina uglavnom sam slavila s društvom u klubovima. Ipak sam pripadnica rokerske generacije ‘68. No uželjela sam se biti doma na Staru godinu.“ Ipak, odjenut će se svečano kako bi dočekala godinu u kojoj slavi 20 godina braka i 15 godina dm-a u Hrvatskoj. U protekloj godini tvrtka VIPnet zabilježila je rast korisnika, a Dubravka Jusić, rukovoditeljica korporativnih komunikacija, kaže da će i u 2011. biti inovativni i unositi promjene u hrvatsko telekomunikacijsko tržište. U vrijeme VIPnet je, kako ističe Dubravka Jusić, dobrim programom upravljanja troškova zaštitio svoje djelatnike jer smatraju kako je jako bitno održati motivaciju zaposlenika i pružiti im pozitivno okruženje, a troškoeve su korigirali na drugim stvarima. „VIPnet je izgrađen na energiji i kreativnosti svojih zaposlenika. Naša je strategija biti društveno odgovoran. Žleći podići svijet o osnovnim ljudskim potrebama za slobodnim kretanjem i komunikacijom te pravo na siguran život još 2002. godine pokrenuli smo projekt Kretanje. Komunikacija.Život kojim smo do sada donirali 9,2 milijuna kuna za razminiranje Hrvatske.“

Dubravka Jusić smatra da bi Hrvatska trebala iskoristiti potencijal mladih, pametnih, kreativnih i educiranih ljudi, a ne dopustiti da oni odlaze iz zemlje. Kako bi naše društvo moglo ići naprijed potrebno je biti odgovoran prema sebi i okolini te naučiti slušati i uvažavati jedne druge, , smatra Dubravka Jusić. Novu godinu želi dočekati veselo, a jedino još nije sigurna hoće li tulumariti po dubrovačkim ulicama, koje su posebno šarmante na Silvestrovo, ili će pak guštati u nekom od lijepih istarskih restorana. Jelena Pavičić Vukičević, zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba, prvi dio novogodišnje noći s gradonačelnikom Milanom Bandićem obilazit će dežurne javne službe, ali do 23 sata kani stići kući kako bi ponoć dočekala s kćeri i suprugom. "Koliko god za nama bila teška godina, u novogodišnjoj noći zaboravljamo na probleme jer ulazak u novu godinu označava novi početak i sve nas obuzima nova energija i optimizam koji su prijeko potrebni u svakom poslu, pa i u politici. Izazovi u lokalnoj su politici svakodnevni, a rezultati mjerljivi. To je posao bez radnog vremena, sa svakodnevnom sviješću da možeš donijeti i bolju odluku, da možeš dati još više.”

Ponosna je što je u svome poslu napredovala polako, ne preskačući stepenice, od uličnog aktivizma do saborskog mandata i dužnosti zamjenice gradonačelnika Grada Zagreba. A je li uspješna žena koja s 31 godinom iza sebe ima predsjedničku kampanju i voditelj je službe za odnose s javnošću Hrvatske gospodarske komore? To je pitanje uoči snimanja za Nacional sebi postavila Martina Sokač Saraga, u čijem su životopisu, uz brojne druge, kampanje HGK poput ‘Kupujmo hrvatsko’, ‘Drvo je prvo’ i ‘Be Croative’. Uz to, ona je i supruga i majka.

"Sudeći po stanju na mom tekućem računu, možda se ne bi moglo reći da sam posebno uspješna, ali živim sasvim pristojno. Gospodin Nadan Vidošević daje priliku mladim ljudima i dobrim idejama i zato sam posebno sretna što imam prilike raditi u HGK.“ Kad je riječ o krizi, Martina Sokač Saraga kaže da je vrlo optimistična osoba i smatra da će nas kriza natjerati da iskoristimo svoje potencijale najbolje što znamo. "Ne kaže se bez razloga da je kriza izazov, jer i oni koji su dosad spavali morat će se probuditi“, zaključila je Martina Sokač Saraga, koja je jedino sigurna da na Staru godinu neće spavati. Noć će biti duga, dio će provesti kod kuće, a potom izići van na organizirani doček, a u ormaru za tu prigodu već ima rezerviranu malu, crnu haljinu.

Kad je o haljinama riječ, minimalizam s asimetričnim krojevima i nekim zanimljivim detaljem odabir je Ariane Pomper, direktorice tvornice dječje obuće Bambi. Zbog brojnih završnih večeri i promocija, što ih donosi prosinac, ove godine još nije stigla ni razmišljati gdje će dočekati Novu godinu, jedino zna da će to biti u društvu prijatelja i obitelji. Razloga za slavlje svakako ima, jer je njezina tvrtka i u godini recesije završila novi proizvodni pogon. Osim na spajanje s poznatim dizajnerskim imenima, tvrtka se koncentrirala i na daljnje širenje na inozemna tržišta. Kaže da u planiranju poslovanja, unatoč crnim prognozama, nema mjesta pesimizmu nego treba prionuti na posao i novim idejama i snagama pokušati napraviti najbolje. Tko s uspjehom iziđe iz 2011., kaže Andrea Štern, event menadžerica Arena centra, svrstat će se među najjače, najbolje i najsposobnije, jer samo najjači, smatra, preživjet će ovu godinu.

"Svim poslovnim ljudima kriza bi trebala biti izazov. Apsolutno je moguće ne samo preživjeti krizu nego i iz nje izići uspješno poslujući“, smatra Andrea Štern. Novogodišnje slavlje ove će godine za nju biti u kućnoj atmosferi uz supruga i njihovu 11-mjesečnu bebu. Posao i malu bebu ove je godine morala naučiti uskladiti i Evelin Benković, vlasnica Studia Evelin za njegu kose i Kerastase edukator. Novu godinu dočekat će u ljubičastoj Max Marinoj haljini, uz obitelj i prijatelje . “Bit će ludo i zabavno jer imamo prijatelja koji svira gitaru, tako da ćemo plesati do zore, a slavlje će završiti uz karaoke.”

Protekla godina bila joj je prekrasna upravo zbog rođenja dugo očekivanog djeteta, ali već nakon tri mjeseca porodiljnog vratila se na posao. Nije joj problem raditi i cijele dane, a smatra da bismo svi trebali biti svjesni da treba zasukati rukave i kriza će proći baš kao što je i došla. Marija Perković, direktorica marketinga General Motorsa, kaže da prošla godina nije bila laka, ali su je u Opelu dobro iskoristili jer su i sedmu godinu zaredom završili kao vodeći na ljestvici najprodavanijih marki osobnih automobila. “Moram priznati da sam zaista puno radila, a okolnosti su me samo potaknule da budem kreativnija i hrabrija. Ja sam optimistica! Sudeći prema modelima koji dolaze u naše salone, 2011. godina za Opel će biti iznimno zanimljiva i uspješna.”, rekla je Marija Perković, koja za Novu godinu voli nekamo otputovati, a ovu će provesti u krugu najbližih prijatelja u haljini svoje prijateljice, modne dizajnerice Aleksandre Dojčinović.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika