Objavljeno u Nacionalu br. 789, 2010-12-28

Autor: Tanja Simić

Nasljednica modnog hita iz devedesetih

'WGW zbog mene sad nose šminkerice'

Igrajna Vargek, 21-godišnja kći vlasnika WGW-a Srećka Vargeka, dizajnirala je žensku kolekciju te modne marke u kojoj, umjesto dosadašnjih trenirki i tajica, prevladavaju ženstvene haljine s čipkom i mašnama, a razmišlja o preuzimanju tvrtke nakon što joj roditelji odu u mirovinu

Igrajna Vargek, 21-godišnja kći vlasnika WGW-a Srećka
VargekaIgrajna Vargek, 21-godišnja kći vlasnika WGW-a Srećka VargekaSportske majice s natpisima kao simbol hrvatske modne marke WGW zamijenile su simpatične otkačene haljinice s velikim srcima, mašnama i fotografijama filmskih diva. Ta vrckasta, neobavezna i udobna moda u posljednjih je godinu dana ponukala mnoge djevojke i žene da zavire u WGW-ove dućane, a rijetke od njih znale su da iza modne transformacije te marke stoji 21-godišnjakinja. Igrajna Vargek, kći Srećka Vargeka i njegove bivše supruge Zdenke Valčić, suvlasnika WGW-a, preuzela je uz pomoć majke na sebe dizajniranje WGW-ove ženske kolekcije. Ta uskoro diplomirana novinarka počela se, kako kaže, prije nekoliko godina igrati idejama za haljine koje WGW do tada nije proizvodio, ali isključivo za sebe. Uskoro je to preraslo u ozbiljan posao i danas, godinu dana kasnije, razmišlja o preuzimanju tvrtke nakon što roditelji odu u mirovinu, a u planu joj je i magisterij na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu.


“To mi donedavno nije bilo ni na kraj pameti”, priča ona. “Haljine sam radila za sebe, ponekad i za prijateljice, više iz neke igre. No kad sam iz Barcelone donijela jednu majicu s printom fotografije, dobila sam ideju da i u WGW-u napravimo nešto slično. Takve majice nisu ništa novo, vani su već dugo popularne, ali u Zagrebu ih nije bilo. Znam da su moji prijatelji često davali sami printati fotografije na majice. Tako sam predložila majci da napravimo seriju majica na jedan girly način, s čipkastim i raznim drugim ukrasima. Nakon toga sam s njom počela raditi i haljine - ja bih joj predložila ideju, a ona bi je realizirala. Osnovna nam je ideja da osmišljavamo krojeve koji dobro stoje svima - budući da nas u tvrtki ima različitih dimenzija, svaki novi model moraju isprobati svi. Ako svima stoji dobro, prolazi. To nam je očito dobar test jer haljine kupuju svi - od srednjoškolki do gospođa od 50 godina. Znam čak i dvije bake koje nose haljine s fotografijom Angeline Jolie. Moje prijateljice ih više ne skidaju, što mi je najbolji pokazatelj. Kupile bi one zbog mene jednu haljinu, ali ne bi pet.” Sljedeći korak bila je promocija. Budući da pripada tzv. Facebook generaciji, najbliže joj je bilo poslužiti se njime. Okupila je nekoliko prijateljica, odjenula ih u svoje kreacije, fotografirala ih i objavila na Facebooku.

Odaziv je bio iznimno velik. Stizali su komentari, narudžbe, telefonski upiti. Budući da je putem Facebooka pozvala kupce da pošalju vlastite fotografije u WGW-ovim kreacijama, u relativno kratkom roku primila je stotinjak fotografija uglavnom žena iz cijele Hrvatske u haljinama i majicama koje je osmislila. “Bilo mi je dosadno uzimati profesionalne fotografe i manekenke, iz zezancije sam prijateljice odvukla na Cmrok, odjenula ih u svoje haljine i fotografirala. S obzirom na tako velik odaziv, zaključila sam da ljudi bolje reagiraju kad vide odjeću na prosječnim curama, niskim, visokim, debljim, mršavijim, svakakvim.” Odjeću je počela darivati i svojim prijateljima, koji su redom bili iznenađeni: “Svima je WGW nešto što se nosilo prije 15 godina i nitko od njih nije ni ulazio u naše dućane. Kad bih im donijela nešto, svi bi se iznenadili kako je fin pamuk i zgodan dizajn; nisu navikli na to da bi u WGW-u moglo biti nešto novo osim trenirki, tajica ili sportskih majica. Danas znam cure koje su nekad nosile isključivo marke poput Dolce & Gabbane, a sada hodaju po gradu u WGW-u.” Nedavno je Igrajna Vargek dizajnirala i kolekciju večernjih, novogodišnjih haljina, koje su, kaže, doslovce “planule”. Cjenovnog ranga do 350 kuna, jednostavne i nepretenciozne sa svečanijim detaljima, našle su kupce u vrlo različitim profilima ljudi. “Htjeli smo da ih cure i žene mogu odjenuti i uz čizme te otići dočekati Novu na neki gradski trg, ali i uz cipele visokih potpetica i proslaviti novogodišnju večer u Esplanadi. Također smo ih radili u limitiranim edicijama, da se ne sreću po gradu odjevene isto, i očito smo pogodili neki univerzalni ukus koji svima odgovara, jer haljine zaista nestanu čim se pojave u dućanima”, kaže.

U novoj kolekciji ima i večernjih haljina idealnih za svečane prilikeU novoj kolekciji ima i večernjih haljina idealnih za svečane prilikeIgrajna Vargek nedavno je napravila, u suradnji s majkom, još jedan iskorak - WGW-ovu vjenčanicu. Obratila im se jedna buduća mladenka koja si nije mogla priuštiti vjenčanicu, s idejom da je oni kreiraju za nju. Dala im je potpuno slobodne ruke jer su joj se sviđale njihove haljine te za 700 kuna dobila unikat koji ju je oduševio. “Mama i ja smo se bacile na posao i radile kao što bismo za sebe. Napravile smo prekrasnu haljinu u kojoj bih se i sama rado udala. Nije isključeno da to ponovimo.” Tijekom ove godine prodali su, kaže, nekoliko tisuća haljina, što su rezultati kakve nisu očekivali. Kaže da o rastu tvrtke, s obzirom na opću gospodarsku situaciju, ne mogu govoriti, ali su zadovoljni stabilnim rezultatima i “čitavom ergelom žena” koje prije nisu bile njihovi kupci, a koje je privukla njezina kolekcija. Na ruku im na neki način ide i recesija, jer je sve više onih koje više ne mogu, ili ne žele, davati velike iznose za odjeću tako da u WGW-ove dućane sve češće ulaze i imućnije gospođe. Međutim, unatoč gospodarskoj situaciji, ona i njezini roditelji odlučili su se na rizičan pothvat - u ožujku, otprilike kada se u središtu Zagreba otvaraju prodavaonice tekstilnih divova H & M-a i Zare, tik do budućeg H & M-a, u Varšavskoj ulici, Srećko Vargek i Zdenka Valčić otvaraju novi WGW-ov dućan.

“To je zapravo naš inat. S više strana su nam govorili da nismo normalni, ali smo nas troje sjeli i odlučili riskirati, vidjeti hoćemo li uspjeti održati taj dućan u isto vrijeme kad se otvara i H & M. Osim kvalitete materijala, naš adut bi u borbi s njima mogle biti i ograničene edicije majica i haljina; nedavno sam bila na jednom rođendanu, na kojem su se pojavile tri cure u istim haljinama iz H & M-ove edicije Lanvin. Čekale su satima u Sloveniji za to i bilo im je grozno kad su se vidjele na proslavi.” WGW, tvrtka koju su Srećko Vargek i njegova bivša supruga Zdenka Valčić pokrenuli prije 21 godinu prodajući majice na zagrebačkom Cvjetnom trgu, danas zapošljava 60 ljudi. Iako oboje ekonomisti, tadašnji supružnici su odmah podijelili posao: Srećko Vargek vodi financije i nabavlja materijale, a Zdenka Valčić zadužena je za dizajn. Tako je i danas.

Srećko i Igrajna
Vargek - WGW je prije 21 godinu osnovao bračni par Vargek, da bi njihova kći Igrajna nedavno počela kreirati
haljine za sebe i svoje prijateljice, te ih uspješno prodavatiSrećko i Igrajna Vargek - WGW je prije 21 godinu osnovao bračni par Vargek, da bi njihova kći Igrajna nedavno počela kreirati haljine za sebe i svoje prijateljice, te ih uspješno prodavati“To je bilo 1989., ja sam taman bila u trbuhu. Na Cvjetnom su imali štand, praktički sam odrasla na tom trgu. U početku su prodavali gumice za kosu i majice s natpisom Volim Zagreb. To je odlično krenulo, tako da su u roku od godinu dana otvorili dućan u Varšavskoj. Uskoro su krenuli i sa sportskim asortimanom, što je u doba rata bilo dosta hrabro. Putovali su, nabavljali materijale, šivali. Bili su prvi i to je bio popriličan boom. Krajem ‘90-ih krenuli su i natpisi, što se dogodilo spontano i na majice se stavljalo što god im je netko predložio. U međuvremenu su se razveli, ali su ostali u sjajnim odnosima i nije bilo ni govora o tome da se rastanu i poslovno. Mama ima novog muža, tata ima cure, to je sve normalno u našoj obitelji.” Rijetko su se odlučivali za klasični marketing, a u promociji WGW-a je u ‘90-ima možda najveću ulogu odigrao Hamed Bangoura, Vargekov prijatelj, noseći na vlastitu inicijativu njihove majice u tada popularnoj HTV-ovoj emisiji Hit depo koju je vodio s Danielom Trbović.

No Srećko Vargek to prijateljstvo i Bangourin kasniji odlazak u modnu industriju nije koristio za promociju svoje modne marke, niti je, kaže Igrajna Vargek, na ikoji način za tu svrhu iskoristio svoju vezu sa Severinom Vučković. “Nikad se nije pribjegavalo uobičajenim marketinškim potezima, nije za to ni bilo potrebe. To što je Severina tu i tamo nosila naše stvari nije imalo nekog odjeka, nosili su ih i drugi. Nisu ni naši kupci tog profila da se povode za takvim stvarima, a nije se ni ona miješala u posao - svatko je od njih dvoje radio svoj.”

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika