07.02.2011. / 17:10

Autor: Hina , Nacional.hr

Haaško tužiteljstvo: 'Dokazi potvrđuju zločinački pothvat. Na čelu je bio Franjo Tuđman'

Tužitelj Kenneth Scott ocijenio je da su zločini poput pokolja Bošnjaka u Stupnom Dolu ili logor Dretelj u kojem su bili zatočeni posljedica udruženog zločinačkog pothvata da se osnuje velika Hrvatska i da se politički i vojno potčine i 'očiste' Bošnjaci

Franjo Tuđman i Gojko Šušak (arhiva)Franjo Tuđman i Gojko Šušak (arhiva)Haaško tužiteljstvo poručilo je u ponedjeljak na početku svojih završnih riječi u Den Haagu da su dokazi na suđenju šestorici političkih i vojnih čelnika bosanskih Hrvata pokazali da je postojao udruženi zločinački pothvat na čelu s bivših hrvatskim predsjednikom Franjom Tuđmanom čiji je cilj bio stvoriti etnički čistu 'veliku Hrvatsku' progonom bošnjačkog i drugog nehrvatskog stanovništva iz dijelova BiH koje se planiralo pripojiti Hrvatskoj.

Tužitelj Kenneth Scott ocijenio je da su zločini poput pokolja Bošnjaka u Stupnom Dolu ili logor Dretelj u kojem su bili zatočeni posljedica udruženog zločinačkog pothvata da se osnuje velika Hrvatska i da se politički i vojno potčine i 'očiste' Bošnjaci i drugi nehrvati s područja koja su se trebala pripojiti Hrvatskoj.

Taj je projekt velike Hrvatske osmišljen "od vrha prema dolje", kazao je Scott, i on je osmišljen pod vodstvom Tuđmana a optužena su šestorica također bili njegovi arhitekti, ali i izvršitelji.

Bivši čelnici HR Herceg Bosne - premijer Jadranko Prlić, ministar obrane Bruno Stojić, zapovjednici HVO-a generali Slobodan Praljak i Milivoj Petković, zapovjednik vojne policije HVO-a Valentin Ćorić te šef komisije za razmjenu zarobljenika Berislav Pušić optuženi su za zločine protiv čovječnosti počinjene protiv Bošnjaka i drugih nehrvata na područjima BiH koje su htjeli pripojiti Hrvatskoj.

Scott je u prilog tomu nizao izjave hrvatskih, bosansko-hercegovačkih i stranih dužnosnika dane u javnosti kako i sadržaje transkripata iz Ureda predsjednika kojima je to potkrijepio.

Svjedoci su pokazali da je Tuđman bio opsjednut idejom obnove Banovine u njezinim granicama iz 1939., kazao je Scott citirajući iskaze bivšeg hrvatskog premijera Josipa Manolića i bivšeg američkog veleposlanika u Hrvatskoj Petera Galbraitha kao i knjigu bivšeg ministra vanjskih poslova Mate Granića.

Američki veleposlanik posvjedočio je i kako je Tuđman imao negativni odnos prema Bošnjacima te kako se zalagao za preseljenje stanovništva, a to je mišljenje dijelio i politički i vojni vrh Herceg-Bosne, rekao je Scott.

Prlić je sam Tuđmanu potvrdio da je provodio onu politiku koju je Tuđman od njega tražio, citirao je Scott transkript njegova razgovora s prvim hrvatskim predsjednikom, a Praljak je sam tužiteljima potvrdio da je vodio politiku koja je bila paralelna onoj koju je vodila Hrvatska.

Obrane Petkovića i Praljka potvrdile su i da su civilne strukture Herceg-Bosne imale kontrolu nad HVO-om i da su vojne snage provodile ono što je politika naložila, kazao je Scott dodajući da je Petkovićeva obrana pri tom imenovala predsjednika HZ Herceg Bosne Matu Bobana, kao i Prlića i Stojića.

Prlić je, pak, u razgovoru s haaškim istražiteljima potvrdio da je HVO odgovoran za zločine, kazao je Scott.

Završne riječi tužiteljstva nastavljaju se nakon stanke.

Vezane vijesti

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Sa zgrade Hoto tornja (zgrada T-coma) u Savskoj ulici u Zagrebu pao je komad staklene stijene pri čemu je ozlijeđen zaštitar, doznaje se u… Više

Komentari

registracija
1/1/70

, 07.02.11. 17:21

Jasno je da je SRANJO sa Šuškom ustašom dio tog zločinačkog....


registracija
3/12/10

Yoda, 07.02.11. 17:33

Zagorje i 'erceGovna...


registracija
28/4/10

Zvonko, 07.02.11. 18:57

Žalosno, ali istinito! Potvrđuje se ona stara, koja kaže, da 100 puta ponovljena laž, postaje istina.
Tko imalo barata činjenicama i bio je u Hrvatskoj, zna jako dobro da su ovi navodi čista laž. Sotonizacija, prije svega, vodstva Hrvatske, pa i cijele Hrvatske.
Zanimljivo da Dodik izjavljuje da će Srpska i Srbija kad tad biti jedan prostor, a Haag, optužuje Hrvatsku za Veliku Hrvatsku (dok im vukovarske Ade drže Srbi, Geru Slovenci a Boku Kotorsku Crnogorci) na naš očigled nagrade Srbima prelaskom preko Drine. Sjetim se one: "Jel ti vjeruješ meni, ili svojim očima?"
Možeš ga jebat ali se ovdje mora opet ratovati!


registracija
14/11/07

laufer, 07.02.11. 19:13

Velika novost.


registracija
7/1/11

djani, 07.02.11. 19:28

Scott,skote jedan tko te okoti takvog,a nije ni čudo ,to su Hrvati i očekivali od Hagga i Mesića i ostalih izdajnika i onih koji NIKAD NISU ŽELJELI HRVATSKU KAO DRŽAVU

FUJJJJ NA VAS I VAŠE SVE ŠTO IMATE BANDO CRVENA


registracija
1/1/70

, 07.02.11. 20:08

Nema dvojbe da je Tuđman KRIV za mnoge stvari..-.a ponajviše što je prodal nasu Posavinu....izdao Vukovar...iniciral pretvorbu (čitaj ZLOČINA prema nama građanima) i to u tijeku nejžešćeg rata...iniciral NEPOTREBAN rat s Muslimanima...oformil dvista bogatih i četiri milijuna sirotinje.....udružil se s ustašama...ma o Vranji nijedne pozitivne.


registracija
1/12/10

kibidabi, 07.02.11. 20:08

Jaa se ne sjećam nijednog pametnog poteza od Sranje Tuđmana kad je u pitanju šira zajednica i opće dobro. Jedino što sam čul pametno je ono što svi svijestki dužnosnici kazu:da je Tuđman živ zavrsio bi u HAG-u. Rođen sam 1950 godine,Hrvat....čovjek koji razmislja svojom glavom....mogu reći da je Tuđman i njegov ADZe veliko ZLO. A da je to istina...govore rezultati u HR....pljačka,zaduzivanje,rasprodaja,ustoličen kriminal....valjda je svakom pametnom jasno i vidljivo šta je banda radila 17 godina.Rezultati su pogubni.


registracija
1/1/70

, 07.02.11. 20:18

Tuđmana je čekao HAG i to s pravom.......zarad Tuđmanove politike smo bili izolirani...zamalo bombardirani od NATO...opljačkani...HR generali zavrsili u HAG-u,....nepotrebno zaratili s Bošnjacima (našim saveznicima)... kako HRVATI imaju mišljenje o TUĐMANEŠINAMA pokazuju svaki izbori na kojima sin Miro učestvuje...oko 2 % luđaka glasa....povraća mi se na spomen tog preezimena.


registracija
13/1/11

AntiDesničar, 07.02.11. 20:23

Naravno da to haško tužiteljstvo tvrdi - nebi bilo nikakvog procesa da ne tvrdi.

Ali to su gluposti. Tuđman je bio veliki hrvatski domoljub ,ali prije svega humanist. BiH i Bošnjake je pomagao u vojnom ,humanitarnom i političkom smislu ,a Bošnjaci su isključivi krivci za hrvatsko bošnjački sukob,

Za vrijeme Tuđmana bili smo South Eeast Europe regija ,a nakon njega postali smo Zapadni Balkan i nalazimo se u Jugosferi te samo bilježimo vanjskopolitičke (skupe) poraze ,što nije bio slučaj sa tuđmanom koji je nanizao nevjerovatne pobjede na različitim poljima-


registracija
13/1/11

AntiDesničar, 07.02.11. 20:32

Haški sud je politički sud - takoa barem tvrde bivši uposlenici ,glasnogovornici ,tužitelji ,suci...tog suda.

Herceg Bosna (koju su osnovali BiH Hrvati ,a ne Tuđman) nije bila protivna niti jugoslavenskom niti BiH Ustavu i niti u jednom pogledu nije dirala u suverenitet BiH.

Franjo Tuđman od nule je ustrojio moćnu vojsku ,ostvario međunarodno priznanje Hrvatske ,očuvao najvrjednije firme u hrvatskom vlasništvu ,jako malo se zadužio ,vodio ponosnu i uspješnu vanjsku politiku...


registracija
13/1/11

AntiDesničar, 07.02.11. 20:36

Bošnjaci su isprovocirali sukob s Hrvatima - to je povijesna činjenica koju mnogi jugo nacionalisti teško ili nikako ne spominju - ali povijest je neumoljiva.

Po političkoj volji Zagreba BiH Hrvati su bili za cjelovitu BiH na referendumu ,odmah je Tuđman priznao BiH ,niti jedan jedini prijedlog za mirnim rješenjem u BiH nije minirao ,a kamo li odbio...primio je bošnjačke izbjeglice ,isključivo preko Hrvatske BiH je stizalo oružje ,muđahedini ,humanitarna pomoć...Hrvati su u jednom trenutku kontrolirali Heceg Bosnu ,taj su prostor sami obranili ,no ipak su ga se odrekli...


registracija
10/10/09

denhaag, 07.02.11. 20:41

Rat u BiH je bio rat za teritorij za koje su sve tri strane borile. Bitno je ne zaboraviti nekoliko cinjenica:
Hrvati i Muslimani su se na pocetku rata borili protiv tehnicki nadmocnijih Srba, (Prelistajte malo arhivu HTV-a i naci cete puno prmjera suradnje Muslimana i Hrvata),
Srbi su u odredjenom trenutnku imali preko 70% teritorija, sto znaci da su ostala dva naroda bila stisnuta na jako malo prostoru. (Dovedite svoje najbolje rodjake u svoju kucu i nakon nekog vremena pocet cete se svadjati sa njima),
Medjunarodni pregovaraci: Vance and Owen su uvijek dolazli sa kojekakvim mapama za koje su se ljudi kasnije borili,
Republika Hrvatska je primila jako puno izbjeglica iz BiH sto pokazuje karakter kasnijih sukoba. (Muslimani nisu isli u velikom broju u Srbiju kao izbjeglice),
Nemojmo biti naivni i misliti da su Muslimani bili jedine zrtve, pocinili su i oni zlocina, cak su se borili jedni protiv drugih.
Mr. Scott zaradjuje svoju placu na sudu i to je jedna strana procesa. Drugi dio je obrana; ako oni znaju sto rade odna ce presuda biti balansirana. Razapinjanje ovih ljudi na kriz je malo preuranjeno, mada mislim da ce dobiti kaznu vise nego sto zasluzuju.


registracija
1/1/70

, 07.02.11. 20:43

O Tuđmanu malo ljudi ima pozitivno mišljenje.Uglavnom šačica ustaša ga hvale.....kao da zaboravljaju da je Tuđman Titin general,partizan i borac NOB-a...da je bio i na Bleiburgu i to sa šmajserom a ne s ruzama...i opet ga ustaše vole.Baš zanimljivo. Koliko je nama Posavskim HRVATIMA uradio slaboga...mi znamo,prodao je četnicima našu Posavinu a nas "humano" preselio u Glamoč....inicirao nepotreban rat s Muslimanima...izdao Vukovar...uvlačio se u anus erecgovcima...a kakvo misljenje mi HRVATI imamo o njima se znade...dijelio BiH ....šurovao sa svojim najboljum drugarom Slobom....švercao sa četnicima naftu 90-ih...pa kad tu dodamo logore u Dretelj...Ahmiće....tutu.štelu.....andabaka...prrivatizaciju na ADZe način....Tuđman je veloko ZLO !


registracija
30/12/08

csiki, 07.02.11. 20:54

Izgleda hrvati nikad ne grese nikada nisu pravili zlocine i nikada nisu osudjeni za zlocine. Ovo zadnje je istina....ali sta je Fam. Zec , Jasenovac Split, Sisak, Karlovac itd...Izgleda sa hrvatskim pravosudjem ima problema a to oseti i narod sa svim korupcijama,


registracija
30/9/09

davor12345, 07.02.11. 21:20

Ne bi se oni usudili ovo reć da je Franjo živ!


registracija
5/3/10

starimudrac, 07.02.11. 21:20

pamti li itko romana bolkovića, 2u9, s početka 90ih, kad je dr. tuđman lijepo tumačio da oblik kifle nije normalan?


registracija
30/9/09

davor12345, 07.02.11. 21:23

A da je Gojko naš živ još bi se manje usudili! Lako je njima š njima kad su svi mrtvi!


registracija
1/1/70

, 07.02.11. 21:49

Fra Jeleč,

Je li predsjednik Tuđman učestvovao u pokušajima podjele Bosne i Hercegovine?

Naravno da jest i o tomu postoje brojni svjedoci, knjige, memoari, stenogrami, a najbolji svjedok je vrijeme u kome smo živjeli osjećajući na vlastitoj koži sve posljedice takve Tuđmanove politike koja je nanijela nesagledive štete ovoj zemlji, a prije svega bosanskim Hrvatima. Ako neko ne želi vjerovati vlastitim očima i pameti, objavljenim publikacijama i izjavama učesnika političkih događaja iz toga vremena, neka pročita Tuđmanove intervjue i stenograme u kojima on, vrlo jasno i bez okolišanja, govori o Bosni i Hercegovini kao o kolonijalnoj tvorevini koja će nestati i zastupa tezu da bi podjelom bosanskohercegovačkog teritorija trebalo udovoljiti Srbima jer bi time nestali razlozi za neprijateljstvo između Hrvata i Srba (Slobodna Dalmacija). Ratom sa Bošnjacima u kome nijedna strana nije ostala imuna na zločine, zatim osnivanjem logora po zapadnoj Hercegovini, sistematskim uništavanjem Mostara i rušenjem Starog mosta, Hrvatska je, po svjedočenju samog ministra Mate Granića, došla u međunarodnu izolaciju i bila na pragu uvođenja sankcija. Zločinima počinjenima u tom ratu i osnivanjem koncentracijskih logora za Bošnjake, Hrvatska je naposljetku definitivno izgubila status žrtve i ugled u međunarodnoj zajednici, što je vrlo jasno pokazao i sprovod predsjedniku Tuđmanu na koji nije došao niko od relevantnih svjetskih i evropskih političara.
Svaki Posavski Hrvat znade da jest dijelio BiH i da je prodao našu Posavinu za ercegovački kamenjar . Tuđman je puno toga kriminalno lošeg napravio za širu zajednicu,jedino ercegovci u obliku Kutle....mogu biti zadovoljni ..


registracija
20/11/10

imalkogod, 07.02.11. 21:50

Pero Galbrajt: Tuđman je zločinac, da je živ bio bi u Hagu
Galbrajt: Da je živ, Tuđman bi bio u Hagu zbog zločina

Da je poživeo, bivši predsednik Hrvatske Franjo Tuđman danas bi bio u Hagu optužen za ratne zločine, izjavio je bivši američki amabasador u Zagrebu Piter Galbrajt i dodao da su u operaciji "Oluja" bili počinjeni ratni zločini koji su uključivali sistematsko spaljivanje srpskih kuća, pljačku i ubistva staraca koji nisu otišli pred hrvatskoim snagama 1995. godine.
Puno bolje mišljenje o Tuđmanu i njegovom ADZeu nema 90% Rvata.


registracija
28/4/10

Zvonko, 07.02.11. 22:33

Eh taj Franjo! I danas diže toliko prašine.
Zanimljiva je i korelacija koja je evidentna nekih ovdje bisera, koja u pravilu ide: mrzim Franju, volim Mesića.
Tomu se i nije čuditi, kada imamo medije kakve imamo, pa i ovaj prodani Nacional.
No, nekom treba malo, a nekom nikada u glavu neće ući, baš kao i s kolcem u guzicu.
Veliki dio je iznio "antidesničar" mada se tu još može dosta toga dodat.
Smilja Avramov, kao koordinatorica srpske strane čuvene Bilandžićeve komisije o podjeli BiH, sama demantira Dušana. Interes?
Charles R. Shrader demantira i teze u svojoj knjizi o muslimansko-hrvatskom građanskom ratu. Isto ustaša?
"Prodaju Vukovara" demantirao je i sam Mile Dedaković! Nevjerodostojan?
A vama posavcima poručujem, da ste se trebali organizirati baš kao i Orašje, a ne pravac Zagreb i Deutschland!
Ako već koristite uratke grupe udbaša kojima je mjesto u zatvoru a ne na slobodi i u politici, onda zbog dekontaminacije ove nam Hrvatske radije zadržite svoje mišljenje u svom "propuhu" a nemojte dizati cijenu "Labradorovcima" kojima je samo metak i naš i božji spas.
Jadni ste!


registracija
5/3/10

starimudrac, 07.02.11. 22:41

darko64, javi se ! javi se ! brani neobranjivo !


registracija
13/1/11

AntiDesničar, 07.02.11. 22:53

Naravno da Tuđman nije vjerovao u cjelovitu BiH. Kao što ni nevjeruje svatko tko imalo pozna situaciju u toj zemlji ili u njoj živi.

Najveći politički autoritet našeg vremena Henry Kissinger govori o priznanju BiH kao "strašnoj grešci međunardone zajednice" ,a prva koja je djelila BiH je baš bila međunarodna zajednica (Kutiljerov plan dolazi nekoliko dana prije početka agresije u BiH), povijesna je činjenica da je Iztebegović ponudio Hercegovinu Tuđmanu koju je ovaj odbio zbog Hrvata Srednje BiH ,a kada smo već kod stenograma zašto odmah ne spomenemo i Alijine u kojima on priča o granicama svoje Muslimanske republike ?

No nije važno što je tko mislio ,ni što je tko rekao. Važno je što je činjeno.A Tuđman nije učinio ništa protivno zakonu niti moralu iz pravca BiH je vršena agresija na hrvatsku i Bošnjaci su izazvali sukob s Hrvatima , a Herceg Bosne koja je bila legalna i legitimna tvorevina se nerazumno odrekao.


registracija
1/1/70

, 07.02.11. 22:58

Fra Petar Jeleč Ispis E-mail
Utorak, 05 Siječanj 2010 20:00

Petar JelečU tisku se nedavno pojavila jedna vrlo zanimljiva knjiga umirovljenog hrvatskog časnika Jerka Zovaka Rat u Bosanskoj Posavini 1992., koja se na vrlo opsežan i dokumentiran način bavi velikosrpskom agresijom na Bosansku Posavinu, razlozima i uzrocima njezina pada 1992. godine. J. Zovak, i sam direktni sudionik ratnih zbivanja u Posavini, na temelju originalnih političkih i vojnih dokumenata, vjerno rekonstruira događaje koji su imali odsudnu važnost za tragičnu sudbinu koja je pogodila Bosansku Posavinu.



U svojim analizama autor dokazuje odgovornost tadašnjeg hrvatskog vodstva na čelu s predsjednikom Tuđmanom, ministrom Šuškom i njihovom desnom rukom u tzv. HercegBosni M. Bobanom za dogovore sa srpskom stranom koji su rezultirali izdajom ovog vrlo bogatog teritorija BiH. Zovak kronološki iznosi nekoliko događaja, koji su na neki način zapečatili sudbinu Bosanske Posavine, a posebno se to odnosi na sporazum BobanKaradžić u svibnju 1992: 06. svibnja, 1992. god. Boban i Karadžić su (Muslimanima iza leđa) potpisali “neprincipijelan” sporazum, kojim se Srbima prepustio koridor u Bosanskoj Posavini. Tim se sporazumom agresora i neprijatelja pretvorilo u prijatelja, a žrtvu i saveznika u neprijatelja. 08. svibnja, 1992. god. glavni zapovjednik HVO, general Ante Roso, na prostoru “Hrvatske zajednice Herceg Bosna”, legalne postrojbe TO BiH, proglasio je “nelegalnim”. Muslimani i drugi (HOSovci) koji nisu “poštovali zapovijed”, bili su “razbijeni”. Bio je to početak službenog distanciranja najvećeg dijela organiziranih Hrvata od središnje vlasti u Sarajevu.



03. srpnja 1992. Predsjednik HZHB, Mate Boban je, “zabivši Muslimanima nož u leđa”, proglasio osnivanje “države u državi”. Time je završeno institucionalno stvaranje preduvjeta za otvoreni rat s Muslimanima.



06. listopada 1992. god. hrvatskomuslimanske snage su izgubile “Bosanski Brod i cijeli mostobran”. Bosanskohercegovački Hrvati su, od uvaženog konstitutivnog naroda i žrtve, putem dvosmislene Zajednice (Republike) “Herceg Bosne”, pretvoreni u kolaboracioniste “jednog od agresora na BiH” i nacionalnu manjinu. Srpska država je prešla Drinu, Tinju, Bosnu, Ukrinu i Vrbas, te svojim vrhom izbila u neposrednu blizinu zamišljene velikosrpske granice: Virovitica, Karlovac, Ogulin, Karlobag – na rijeku Unu.



Ovdje vrijedi istaknuti i izjave dvojice visokopozicioniranih časnika hrvatske vojske koji su bili izravno uključeni u događaje u Bosanskoj Posavini. Tako brigadir Vinko Vrbanac, zapovjednik operativne zone Osijek govoreći o padu Bosanske Posavine i Bosanskog Broda veli: “Osobno se smatram odgovornim, a kao vojnik postiđen i popljuvan, jer nismo izgubili Brod u krvi i znoju već u bezglavom povlačenju.” General Petar Stipetić tvrdi kako je čitanjem ove knjige dobio nove uvide u razloge pada Bosanske Posavine i zaključuje: “Slažem se s autorom kako je politička volja hrvatskog vodstva bila vidljiva i u sporazumu BobanKaradžić iz Graza, te kako je taj sporazum za direktnu posljedicu imao dogovoreno vodoravno presijecanje Bosanske Posavine, kako Republika Srpska ne bi bila okomito presječena, a time i poražena.” General Stipetić zatim navodi kako je osobno dva puta inicirao presijecanje koridora i oslobađanje Posavine koje se dobro isplaniranom akcijom moglo izvesti, ali je svaki put bio spriječen od strane tadašnjeg hrvatskog vodstva, a kod drugog takvog pokušaja i smijenjen. Zovak u svojim analizama pokazuje kako je službena hrvatska politika jasno preferirala interese hercegovačke hrvatske zajednice nauštrb one posavske, i općenito bosanske, što je konačno dovelo do tragičnih posljedica tijekom rata, a posljedice te politike se osjećaju i danas. U tom kontekstu su zanimljive i riječi koje je Vladimir Lukić, predsjednik Vlade Karadžićeve tzv. Republike Srpske uputio svom kolegi u vladi tzv. Herceg Bosne Jadranku Prliću zahvaljujući mu za odličnu suradnju u dopremanju nafte RSu i srpskim snagama: “Gospodine predsjedniče, sa zadovoljstvom mogu da konstatujem da se dobra razmjena između naše dvije države odvija u skladu s dogovorima koje smo utvrdili.”



Nije stoga nimalo slučajan tragičan kontinuitet hrvatske politike u BiH i njezine fasciniranosti srpskom politikom koja i dalje traje: kao što je u nedavnim devedesetim godinama M. Boban po Šuškovim i Tuđmanovim instrukcijama dobro surađivao s R. Karadžićem u izdaji i seljenju posavskih i bosanskih Hrvata općenito, tako danas predsjednik HDZa Dragan Čović odlično surađuje s M. Dodikom. Zbog tih i još mnogih drugih razloga je stoga ovih dana bilo vrlo otužno slušati kardinala Bozanića i još neke hrvatske biskupe i svećenike u HR i BiH koji su u povodu desete godišnjice Tuđmanove smrti iznosili neukusne glorif kacije o njemu i njegovom političkom djelovanju, bez ijedne kritičke riječi o pogubnosti Tuđmanove politike po njegove sunarodnjake u BiH. Ako ni zbog čega drugog, trebali su biti suzdržaniji barem zbog svih onih žrtava koje je autor Zovak donio na kraju svoje knjige (popis hrvatskih žrtava objavilo je Svjetlo riječi u kolovozu 2008), a koje bacaju jedno sasvim drugačije svjetlo na vrlo raširenu priču o “velikim” i “malim” Hrvatima i broju stradalih Hrvata u Bosni i Hrvata u Hercegovini. Za njihovo je stradanje u Posavini uz velikosrpskog agresora itekako suodgovorno i tadašnje hrvatsko vodstvo na čelu s predsjednikom Tuđmanom, koji je u svom poznatom intervjuu Slobodnoj Dalmaciji od 31. 12. 1991./1.1. 1992. najavio dogovore sa Srbima nauštrb BiH kako bi se “nacionalni ciljevi Srbije ostvarili i da ona ne bi više imala razloga za ekspanziju”.



U svojim analizama autor Zovak iznosi dokaze koji pokazuju kako Bosanska Posavina nije izgubljena vojnim putem, nego dogovorima tadašnjeg srpskog i hrvatskog vodstva, a po samom svjedočenju generala Stipetića svaki pokušaj povratka tih teritorija pod hrvatsku vlast bio je onemogućivan od strane najviših hrvatskih vlasti. Ne znam kakvi bi još dodatni dokazi trebali da se pokaže prava istina o ovoj sramotnoj stranici hrvatske povijesti i nezaliječenoj rani posavskih Hrvata i Bošnjaka. Preporučujući ovu knjigu prije svega svim Posavljacima i drugim zainteresiranim čitateljima, mogu samo citirati ono što je u pogovoru ove knjige napisao general Stipetić: “Knjigu preporučujem ne samo vojnim profesionalcima, nego svima koji žele saznati u kojoj mjeri je vojnik bio instrument politike, a politika uzrok pada Bosanske Posavine.”



Petar JELEČ

Svjetlo riječi, siječanj 2010.


registracija
1/1/70

, 07.02.11. 22:58

Svaku riječ potpisujemo svi Posavljaci.


registracija
13/1/11

AntiDesničar, 07.02.11. 23:02

Hrvatska je za vrijeme Tuđmana ostvarila baš svaki pred sebe postavljeni vanjskopolitički cilj.

Smješno je pričati da smo za Tuđmana bili izolirani pošto smo nakon njega nanizali teška poniženja i poraze koje nam je priuštila međunarodna zajednica. Npr. Gospodarski pojas na Jadranu (niti naš mutant zep) - jednostavno nismo smjeli proglasiti iako je taj pojas proglasio svatko tko je htio ,nema ni međunarodnog prava za nas u Piranu ,ucjenjeni smo i kockamo s teritorijem ,Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju Europski parlament nije htio ratificirati prije nego je Gotovina bio u Haagu ,ali je sza Srbiju taj sporazum ratificiran i bez Mladića u Haagu ,onda izmišljeni topnički dnevnici ,Rumunjska i Bugarska su po svim kriterijima puno lošije države u nas no one su ušle u EU ,a mi smo stalno blokirani ,Oluja je "udruženi zločinački pothvat" iz SEE regije smo ušli u West Balkan regiju tek nakon Tuđmana...nismo bili međunardono izolirani 90-ih ,bili smo ozbiljni i prkosni igrači ,sada smo samo poslušne sluge ,više se ne borimo za sebe i zato se možda nekima čini da smo u dobrim odnosima sa susjedima ili EU - ali to je samo privid u "dobrim odnosima" smo jer se ne bunimo ,ne borimo i gutamo poraz za porazom.


registracija
13/1/11

AntiDesničar, 07.02.11. 23:09

Posavina je bila neobranjiva. Ogroman prostor ,a mi bez oružja i vojske i sa tisućama kilometara fronta.

Oni koji u toj knjizi ,a i inače na sav glas optužuju Tuđmana - su nekoć optuživali kukavičke vojnike ,a kada su se zakačili s Tuđmanom oko nekih drugih stvari - onda im je on postao krivac za sve.

Kada se priča o posavini uvijek se bacaju nekakve sumnje ,ali nitko da objasni što je Tuđman mogao napraviti ,a nije ,s čime smo raspolagali ,s kojeg fronta smo trebali prebaciti na posavinu ,koji su rizici i moguči uspjesi bili...profesionalnih ,vojnih objašnjenja nema ,samo se bacaju "sumnje",

Bošnajci i Srbi su se sastajali Hrvatima iza leđa ,ako što su počinjeni brojni ratni zločini nad Hrvatima od strane Bošnjaka - šteta što se sa svim tim žrtvama danas manipulira kako bi se ocrnjivalo političke protivnike. Neke se žrtve ističe ,dok se neke ignorira ...to je vrlo nisko.


registracija
12/12/10

Klarens, 08.02.11. 01:01

Mili moji mali sitnozubci....izvucite ludarw iz prkna i pogledajte chinjenicama u ochi....
Krivousti general KPJ i ostalu UDBashki, novokomponirani ustashe...su NAMJERNO
gurnuli Hrvatska kola vu grabu...
Zmijska jaja su " bila" jedina pravovjerna dumatorska ekipa ....a KPJ se cerkala do suza iza zatvorenih vrata danomice.....Prichala je ta podla ekipa shto god je mali sitnozubac zhelio chuti....i daleko vishe od toga ...tat kupi mi auto !!!!
Stvrnost je gorka i hrapava...PROBUDI SE NARODE !!!


registracija
9/1/08

caballero, 08.02.11. 05:24

Pametnomu ne trebaju argumenti za ili protiv Tudjmana.

Dovoljno je pogledati ovu sliku gore...hahaha


registracija
12/12/10

112131, 08.02.11. 07:36

što se sada čudite, kada svi znamo da je Franjo želio dio Bosne pripojiti Hrvatskoj,


registracija
13/10/09

branimir, 08.02.11. 08:02

ICTY and AI SHAME ON YOU !


registracija
20/8/10

McCoy, 08.02.11. 08:03

Često čitam u komentarima kako je to bila agresija od strane jedne drzave ka drugoj. Netačno. To je bio građanski rat, svaka strana je htela za sebe deo kolača, što više - to bolje. A ko je prvi počeo? Nebitno, svi su čekali da neko počne...


registracija
28/4/10

Zvonko, 08.02.11. 10:12

Tetkamara,
1992. godine, u ožujku i travnju kada započinju napadi na tvoju Posavinu, bjesnio je rat po Hrvatskoj i linija sukoba je bila stotinama km-a dugačka. Nasuprot sebe imaš ljudski i tehnički arsenal koji je godinama mogao ratovati (posebno ovaj tehnički). U tom trenutku strategija svakomalih pregovora je, a što i ishod rata potvrđuje, bila jedina opcija, onda još uvijek, eventualne pobjede. Kada sjedneš za stol i pregovaraš s ljudima koji ti prijete gotovo svim osim atomske bombe, onda tvoja riječ ima samo simbolično značenje.A što se tiče tih jadnih muslimana, kako se postaviti prema njima, kada su oni stalno vjerovali da će njih JNA zaštiti, kada nisu htijeli savez s Hrvatima protiv JNA i velikosrba, kada to nije bio njihov rat, kada su dopuštali da Posavina padne bez i trunka pomisli da Tuzlanski korpus AbiH pomogne, i kada su i sami stalno pregovarali nešto sa Karadžićem i Miloševićem. Lagano je biti general poslije bitke!
I, opet me zanima na kraju, kako to da je Orašje ostalo, ako je prodano Srbima?


registracija
28/4/10

Zvonko, 08.02.11. 10:17

Zanimljivo je i to da svi svoje frustracije liječe na ljudima koji su se borili za Hrvate i Hrvatsku, dok sve one elemente koji su otežavali, podvaljivali, udbaški kompromitirali, izdavali, danas zdušno brane. Npr., nitko ne okrivljuje međunarodnu zajednicu i njihove emisare i ne dotiče se njihove odgovornosti. A oni su sve blagoslovili!
Na kraju ispada Tuđman najveći krivac a imao je definitivno najmanji utjecaj, kako politički, tako i vojni. Iz ovih naklapanja ispada da je Franjo bio supermen.
Jadni ste!


registracija
8/7/10

Maroje, 08.02.11. 11:41

Jasno je da nas najprije zatvaraju, a onda pronalaze godinama razloge zašto su nas pozatvarali, a sve zbog 23 pristupnog poglavlja EU. Zlo ne treba hraniti već ga u startu spriječiti. Kako? U ovom slučaju dostojanstvenošću.Bog nam je dao divnu zemlju punu svega. Prestanimo se klanjati i moljakati onima koji nas progone. Imajmo vjere u svoj narod.


registracija
7/1/11

djani, 08.02.11. 12:50

problem nas Hrvata je što kad pravimo Oluje i slično ,nikad ne radimo zločine na prostorima srbije ili smrdije,uvijek se baziramo na ovo naše avnojevsko,a da malo zagrabimo stvarno banovine i vojvodine ???tko bi nam onda sudio??
ma nitko,zato srbima i ne sude za vukovar i Škabrnju i dr.stratišta,a tko nam je kriv što malo nismo pretrpili sankcija da ih zgazimo


registracija
20/8/10

McCoy, 08.02.11. 19:39

djani, opet ti nije dobro...


registracija
7/1/11

djani, 08.02.11. 21:10

McCoy,ne seri kad ne razumiješ


registracija
3/9/10

vasiona55, 09.02.11. 08:40

Tuđman je kriv što je napravio fašističku državu i kriv je što je napravio lopovsku državu. Mi ostali trebamo biti sretni što imamo državu. I ne treba nam biti važno kakva je.


registracija
10/10/09

denhaag, 09.02.11. 10:19

Tuzno je da Hrvati u BiH imaju manja prava birati svoje predstavnike, ma kakvi oni bili, nego Sudanci u Darfuru (Juznom Sudanu). U tome je tragedija sadasnjosti BiH.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika