16.03.2011. / 13:14

Autor: Igor Koruga

Ljubavnim pjesmama do srca zagrebačke publike

Kožená se u Lisinskom predstavila u posebnom, teatralnom izdanju, kao obična pučka djevojka, u jednostavnoj (crvenoj) haljini, lišena suvišnih ukrasa, vidljive šminke, pa čak i cipela

Magdalena KoženaMagdalena KoženaOdgođeni nastup Magdalene Kožene i ansambla Private Musicke, pozitivno je iznenadio i one koji su sadržajnu informaciju stekli putem lani izdanog nosača zvuka ¨Lettere amorose¨ (DG, 477 8764), u čiju se ovogodišnju koncertnu promociju, uz prestižne svjetske glazbene centre, uključio i grad Zagreb. Kožená se s ranobaroknim repertoarom talijanskih ljubavnih pjesama susrela još kao djevojka kada je, u rodnome Brnu, u svrhu izvođenja istog okupila i poseban ansambl.

Sinoć, dvadesetak godina kasnije, Kožená se u Lisinskom predstavila u posebnom, teatralnom izdanju, kao obična pučka djevojka, u jednostavnoj (crvenoj) haljini, lišena suvišnih ukrasa, vidljive šminke, pa čak i cipela. Jednak doprinos vrhunskoj akustičnoj atmosferi dao je i ansambl Private Musicke, koji je, u postupku odabira za diskografski projekt DG-a, češku mezzosopranisticu ostavio bez daha. Šest multiinstrumentalista (viole, gitare), harfistica i udaraljkaš, redom vrhunskih svjetskih specijalista za izvođenje rane glazbe, sposobnih, po potrebi, mijenjati skupnu instrumentalnu boju, najviše su došli do izražaja unutar dvije Instrumentalne improvizacije, kao i svojevrsnog Glazbenog vodiča za šetnju Lucasa Ruiza de Ribayaza. U ostalih petnaestak skladbi manje poznatih autora iz 16-og i 17-og stoljeća, improvizacijskom se stilu tihih tradicionalnih instrumenata pridružila i Magdalena Kožená, gipkim mezzosopranom, čija se dramatika, i bez pretjeranog ustrajanja na ¨povijesno obaviještenoj¨ tehnici pjevanja (kao na CD-u), pokazala više nego dovoljnom. Prijevodi tekstova u informativnoj programskoj knjižici dodatnom su emocijom uključili publiku u glazbeno-scenski iskaz, a opisni su augmentativi i ustrajni ljubavni vapaji kulminirali erupcijom mazohističkog maštanja zaljubljenog Heraklita u istoimenoj skladbi Barbare Strozzi (1619-1677).

Razgovor s umjetnicima na samome kraju koncerta vodio je Mladen Tarbuk, a rječita mu je Kožená otkrila da je za odabir zanimljivog glazbenog kolaža zaslužan Pierre Pitzl, gitarist, umjetnički voditelj i glavni aranžer ansambla Private Musicke, dok je ona sama inzistirala na integralnom izvođenju koncerta - bez pauze - kako se ne bi prekinula, kako kaže, glazbom stvorena tenzija.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika