20.06.2011. / 19:23

Autor: Hina , Nacional.hr

Kosor: Tražit ću opsežnu istragu zbog drugog požara u godinu i pol u rafineriji

Vatrogasci će dežurati na požarištu cijelu noć, jer zbog ispravanja ugljikovodika i dalje postoji opasnost od ponovnog izbijanja požara

Premijerka Kosor u rafineriji Sisak (Foto: Vlada RH)Premijerka Kosor u rafineriji Sisak (Foto: Vlada RH)Premijerka Jadranka Kosor posjetila je tijekom poslijepodneva rafineriju Sisak u kojoj je jutros oko 10:30 sati buknuo požar, a tijekom čijeg su gašenja ozlijeđena četiri vatrogasca. Susrevši se s vatrogascima koji su osiguravali mjesto zpožara, premijerka se zahvalila svima koji su sudjelovali u gašenju požara.

"Budući da je riječ o drugom požaru u posljednjih godinu i pol, tražit ću opsežnu istragu kako bi se utvrdilo što se dogodilo", rekla je premijerka i dodala kako će zatražiti da se istraži i da li je novac predviđen za rafineriju zaista u nju i uložen.

Istaknula je kako se radi o otprilike 300 milijuna dolara te dodala kako je šteta nakon ovog požara ogromna jer postrojenja neće raditi.

Inače, vatrogasci će dežurati na požarištu cijelu noć, jer zbog ispravanja ugljikovodika i dalje postoji opasnost od ponovnog izbijanja požara.

Vezane vijesti

'Neću dati ostavku'

'Neću dati ostavku'

Neću dati ostavku na mjesto potpredsjednice Hrvatskog sabora, kao što je to učinio Vladimir Šeks, poručila je Jadranka Kosor nakon jutrošnje sjednice… Više

Komentari

registracija
8/5/11

HCOIE, 20.06.11. 19:44

Molov financijski direktor József Molnár priznao je, još u veljači ove godine, mađarskom poslovnom portalu Portfolio.hu da više nema šansi da modernizacija hrvatskih rafinerija završi prema planu do 2012. godine. Molnár tada najavljuje kako o početku druge faze modernizacije MOL tek treba donijeti odluku , pa ako druga faza krene ove godine, s obzirom na to da program modernizacije traje tri godine, završetak obnove postrojenja ne može se očekivati prije 2013. godine. No odluke još nema, a zadnje izjave govore o tome kako u MOL-u razmišljaju da u pojedinim Rafinerijema ne proizvode sve vrste goriva pa će, sukladno tome, i kalkurirati s obnovom pojedinih postrojenja u Sisku. Prema dokumanetima dostavljanim članovima Povjerenstva navodi se samo da su “aktivnosti vezane uz drugu fazu modernizacije rafinerije (MHC postrojenje, novo Koking postrojenje) u fazi izrade dokumentacije i pripreme ugovora. Takvo je stanje već godinama, a Ministarstvo kao zadnji rok druge faze modernizacije i dalje navodi 2011. godinu što je zbog tehničke kompleksnosti ovih projekta nemoguće.Zadnje informacije iz MOL-a da će se u Sisku odustati od planirane proizvodnje Dizel goriva Euro 5 kvalitete, za što bi trebalo uložiti 340 milijuna Eura za gradnju kokinga i MHC postrojenja. Ta dva pogona trebala su se graditi u 2. fazi modernizacije sisačke Rafinerije, isključivo radi podizanja kapaciteta Rafinerije u Sisku sa sadašnjih 1,7 milijuna tona na 3,2 milijuna tona i omogućavanja proizvodnje dizela Euro 5 kvalitete.Sisku je obećana – moderna i ekološki zadovoljavajuća Rafinerija s očuvanjem sadašnjeg broja radnih mjesta,što će MOL-u biti jako teško ispoštovati.Svi znamo da je INA mogla nakon rata kupiti MOL i OMV zajedno, a 2003. i 2006. postala je lovina. Svi znamo da je MOL do dionica INA-e došao na način da se 7 posto dionica dalo braniteljskom Fondu, a zatim su se te dionice prodale MOL-u.Svi znamo da se radi o trošenju preuzetih industrijskih kompleksa do iznemoglosti.Svi sve znamo. HCOIE


registracija
8/5/11

HCOIE, 20.06.11. 19:46

Na pitanje o planovima Ine s Rafinerijom Sisak od Zoltana Aldotta, predsjednika Uprave Ine dobili smo sljedeći odgovor: "Važno je reći da je sisačka rafinerija strateška imovina Ine i zato je zaštićena Dioničarskim ugovorom. Sisak je potreban i važan, a o preseljenju ili zatvaranju rafinerije nije se raspravljalo na niti jednoj razini unutar kompanije. Sve strateške odluke u vezi Siska moraju donijeti i donosit će dioničari zajedno. Prema mojim saznanjima, glavni su se dioničari dogovorili da nema izdvajanja niti jednog rafinerijskog postrojenja. Riječka rafinerija nam je vrlo važna jer svoj proizvod vrlo jednostavno možemo plasirati na brojna tržišta. No, to ne znači da nećemo razvijati sisačku rafineriju. U posljednjih nekoliko godina rafinerije u Rijeci i Sisku su znatno unaprijeđene. I ubuduće ćemo investirati više kako bismo još poboljšali kvalitetu zraka, a ne toliko u povećanje kapaciteta. No pitanje budućnosti je pitanje potrebnog kapaciteta. Nije dobro ako imate veći kapacitet od tržišnih potreba jer vas to vodi u gubitak. Trenutno su naši kapaciteti dovoljni i za buduće razdoblje za čitavu regiju i sad se fokusiramo na poboljšanja, što znači da od sirove nafte želimo proizvoditi više benzina i dizela koji donose veći profit". ZAKLJUČAK: Čelnici Ine koriste svaku mogućnost da naglase dobre i partnerske odnose između Vlade i Mola. Međutim, u stvarnosti je njihov odnos obilježen napetostima,pa tako i po pitanju zatvaranja rafinerije u Sisku.Ovaj požar je samo malen primjer kako strane kompanije "brinu" o osuvremenjuju preuzete rafinerije poput ove u Sisku. Uglavnom se radi o trošenju preuzetih industrijskih kompleksa do iznemoglosti ili dok se u stvari ne raspadnu,bez ulaganja u zaštitu okoliša, zdravlja ljudi koji tamo rade i žive u neposrednoj blizini.Mišljenja smo da rafineriju u Sisku treba zatvoriti i preseliti,po mogućnosti na adresu: H-1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.Znalci će znati zašto. HRVATSKI CENTAR OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE (HCOIE)


registracija
5/3/10

starimudrac, 20.06.11. 20:46

šestero ozljeđenih vatrogasaca. hoće li opet biti kriv slavica?


registracija
11/1/11

Kinezojapanac, 21.06.11. 05:11

Opsezna istraga bi se trebala napraviti i bez da je Jaca prdnula opsežno na usta. Zašto se u ovoj vukojebini Hrvatskoj nešto radi opsezno tek kad to neko iz vrhuske prdne na usta? Dobro bi tu trebalo istražiti koliko su prsti Slavice umijesani u ozljede ovih nekoliko vatrogasaca. Imam neki osjećaj da će se krivac galopirajuce brzo pronaći.


registracija
15/8/09

vergilia, 21.06.11. 08:47

Pazi ovo - Kosorica sad traži istragu..ko da država nije vlasnik 50% INE (manje ili više, svejedno), pa je jako dobro trebala znati kakvo je stanje. Što je istraga prvog požara pokazala - da treba rafineriju dovesti u red, ali se ništa nije napravilo. Gdje je Kosorica bila do sad - trpala je novce od dividende u državnu kasu umjesto da se uloži kao što je trebalo. A istraga - pa gdje su sad institucije koje trebaju raditi svoj posao? Zar Kososrica treba reći da će se provesti istraga - zar istrage ne bi bilo da je Kosorica ne traži? Očito ne bi.Ma jedna opća nakarada od sistema i od ljudi koji nam vode državu.


registracija
15/8/09

vergilia, 21.06.11. 10:44

Ma moram još i ovo reći - normalno bi bilo da premijerka izrazi zabrinutost zbog onečišćenja i ugrožavanja zdravlja stanovnika, da provjeri da li je stanovništvo informirano o mjerama zaštite koje treba poduzeti...etc - i da eventualno posjeti to područje. A ne da laprda o pokretanju istraga - treba prvo zbrinuti i zaštiti zdravlje tih ljudi koji udišu taj dim i čađu.


registracija
12/1/11

siziff, 22.06.11. 05:09

Da ne tumaram ovako neuk i jadan po svijetu molim da mi se retardiranom pomogne:
Dali je moguće maznuti veče količine benzina, pa onda malo podkuriti, (s vremena na vreme, po potrebi), kako bi se izgubio račun?


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika