01.08.2011. / 16:27

Autor: Nacional.hr

Nova otkrića: Na Marsu ipak nema vode?

Kanali na Marsu počinju na rubovima vulkana, a i minerali pronađeni na Marsu su drugačiji od onih koji postoje na planetima s vodom i ovakvih minerala na Marsu ne bi bilo da je ikada u geološkoj prošlosti Marsa na njemu bilo vode

IlustracijaIlustracijaAmerička svemirska agencija NASA već desetljećima istražuje kanale na Marsu za koje se do sada vjerovalo da su nastali djelovanjem vode, u nadi da će otkriti izvanzemaljski život ili način kako da se Mars kolonizira. No najnoviji podatci upućuju na to da na Marsu možda ipak nema vode i da su kanali nastali djelovanjem lave, prenosi ABC.

David Leverington sa Teksaškog tehnološkoga sveučilišta tvrdi da se hipoteza o lavi poklapa sa geologijom Marsa kao i to da su slični kanali pronađeni na Mjesecu i Veneri. Kao prilog svojoj teoriji Leverington navodi nekoliko argumenata. Jedan od njih je to što bi količina vode koje bi napravila kratere kakvi su na Marsu trebala premašivati količine koje imaju najveće rijeke na Zemlji, no da je nemoguće da je takvih količina vode bilo na Marsu jer nema velikih praznih korita jezera na površini ovog planeta.

Zanimljivo je i to da ovi kanali počinju na rubovima vulkana, a i minerali pronađeni na Marsu su drugačiji od onih koji postoje na planetima s vodom i ovakvih minerala na Marsu ne bi bilo da je ikada u geološkoj prošlosti Marsa na njemu bilo vode.

No ne slažu se svi sa ovim zaključcima. Neki znanstvenici i dalje tvrde da su krateri nastali djelovanjem vode, koje je u prošlosti bilo na ovom planetu i da se Mars teško može uspoređivati s drugim planetima jer je ovaj planet, po svim dosadašnjim otkrićima kontroverzan i kombinacija je poznatog i do sada neviđenoga i nepoznatog.

Mars povećava udio certificiranog kakaa u svojoj proizvodnji