09.02.2012. / 09:51

Autor: Nacional.hr

Što za Mercator znači 'košarica' Agrokora?

Odustajanjem Agrokora Slovenija je još jednom poslala poruku stranim ulagačima da tu nisu dobrodošli. Odnosno da su dobrodošli samo neki strani investitori, dok su drugi nepoželjni

Mercator će se ponovno prodavatiMercator će se ponovno prodavatiPovlačenje Agrokorove ponude za kupnju Mercatora označilo je propast ukupno osmog kruga pokušaja prodaje tog slovenskog trgovca.

Odustajanje hrvatskog koncerna i nije tako neočekivano kada se zna da je protiv prodaje Mercatora hrvatskom kapitalu bila i politika i uprava Mercatora, ali i sindikati i dobar dio slovenske javnosti.

No, što propadanje još jednog kruga prodaje znači za Mercator čiji financijski rezultati nisu baš blistavi. Time su se pozabavile slovenske Finance.

Analitičari procjenjuju kako će konzorcij banaka koji prodaje većinski udio u Mercatoru uskoro raspisati novi natječaj. Pitanje je samo kakvim bi kupcem uprava Mercatora bila zadovoljna, kad im Agrokor nije bi po volji. Andraž Grahak iz slovenskog fonda KD Skladi smatra da je Mercator dosegao gornju granicu zaduženosti te će se morati usredotočiti na smanjenje tog duga. A to će moći napraviti kroz prodaju nekreninta, što bi moglo biti veoma teško.

S druge strane, odustajanje Agrokora srušiti će cijenu dionice Mercatora na Ljubljanskoj burzi. Agrokorova ponuda od 221 eura po dionici i onako je bila znatno iznad vrijednosti dionice na otvorenom tržištu, a za očekivati je da će nepovoljni poslovni rezultati i propala prodaja dodatno srušiti cijenu koja se trenutno kreće oko 120 eura i već je danas zabilježila pad od gotovo 15 posto.

Budućnost Mercatora treba gledati i kroz budućnost njegovog najvećeg vlasnika, Pivovarne Laško. Pivovarnu naime muče krediti koji na naplatu dolaze krajem ožujka, a koje su planirali otplatiti novcem od prodaje Mercatora. Realno gledano, Pivovarna bi već trebala biti u stečaju, no banke su do sad bile strpljive i reprogramirale joj dugove. Hoće li tako biti i nakon ožujka, tek će se vidjeti.

Najgore su, u cijeloj situaciji, prošli Mercatorovi dobavljači. Iako je uprava Mercatora za njih pokušavala osigurati prostor na policama Konzuma, odustajanje Agrokora, ne znači i da su slovenskim dobavljačima zagarantirani prostori na Mercatorovim policama. Kriza je pokazala da kupci sve više biraju trgovinske marke, dok izbjegavaju skuplje brandirane proizvode.

Odustajanjem Agrokora Slovenija je još jednom poslala poruku stranim ulagačima da tu nisu dobrodošli. Odnosno da su dobrodošli samo neki strani investitori, dok su drugi nepoželjni. U trenutku kada slovenske tvrtke ne mogu naći kupce na domaćem tržištu, takva je poruka izuzetno negativna. Ne samo u svjetlu prodaje Mercatora, nego i mnogih drugih.

A gdje je Agrokor u cijeloj situaciji? Hrvatski koncern bio je strpljiv, no ovo je već drugi put da mu 'nisu dali' da kupi Mercator. Stoga odluka o odustajanju i okretanju istočnoj Europi i nije toliko ne razumljiva. Uostalom, ako Mercatoru još malo padne cijena dionica Agrokoru uvijek preostaje mogućnost neprijateljskog preuzimanja, koje bi ga u konačnici moglo i manje stajati nego 'preuzimanje u rukavicama'.

Vezane vijesti

'Povezivanje je ključ uspjeha'

'Povezivanje je ključ uspjeha'

Na danas održanom okruglom stolu „Leading Through Connections" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke IBM Hrvatska, potaknuta je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika