21.03.2012. / 16:28

Autor: Hina

HAK: 1441 kilometar državnih cesta visoko je rizičan

Hrvatski autoklub (HAK) predstavio je danas rezultate EuroRAP programa provedenog od 2007. do 2009., kojim su se ocjenjivale sigurnost i opasnosti na prometnicama i po kojem je 67 posto dionica hrvatskih državnih cesta ocijenjeno visoko rizičnima, a hrvatske autoceste ocijenjene su kao ceste srednjega ili niskog rizika.

Dio cesta ocijenjen je rizičnim i trebaju hitnu sanacijuDio cesta ocijenjen je rizičnim i trebaju hitnu sanacijuHrvatski autoklub (HAK) predstavio je danas rezultate EuroRAP programa provedenog od 2007. do 2009., kojim su se ocjenjivale sigurnost i opasnosti na prometnicama i po kojem je 67 posto dionica hrvatskih državnih cesta ocijenjeno visoko rizičnima, a hrvatske autoceste ocijenjene su kao ceste srednjega ili niskog rizika.

Visokim rizikom ocijenjen je 1441 kilometar državnih cesta, a srednje visokim 383 kilometra. Na autocestama visokog i srednje visokog rizika nema, a srednje niskim rizikom ocijenjeno je 325 kilometara te niskim 635 kilometara autocesta.

Rezultati su to istraživanja provedenog u sklopu EuroRAP programa ocjenjivanja sigurnosti prometnica. Na današnjem predstavljanju najavljeno je i da će ove godine posebnim vozilom početi snimanje i ocjenjivanje sigurnosti državnih cesta D3 i D8, a do 2020. najavljeno je snimanje i ocjenjivanje ukupno 3411 kilometara hrvatskih cesta i autocesta.

Na obrađenim prometnicama posebno se ističu državne ceste D1, D3 i D8, koje u velikom postotku ne odgovaraju standardima cestovne sigurnosti te zahtijevaju ozbiljnu sanaciju, rekao je voditelj EuroRAP projekta Hrvoje Pečnik.

EuroRAP je međunarodna neprofitna udruga registrirana u Belgiji, a u njoj je 40-ak nacionalnih klubova zemalja članica, udruge vozača i razne neporofitne organizacije. To je "sestrinski program" poznatijeg EuroNCAP programa, nezavisnog test-programa koji od jedne do pet zvjezdica ocjenjuje stupanj sigurnosti i zaštitu vozača i pješaka na novim vozilima, poznatijega kao "crash test", rekao je Pečnik i naglasio da je EuroRap sastavni dio Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.

Istaknuvši da je riječ o inovativnom pristupu rješavanja pitanja sigurnosti, rekao je kako se on provodi "kroz opažanje potencijalno opasnih dionica cesta, utvrđivanje sigurnosnih nedostataka i kontrolu promjene stanja tehničkih i sigurnosnih značajki cesta".

"Primarni cilj je smanjiti težinu posljedica prometnih nesreća kroz ravnopravni pristup sigurnosti vozača, ceste i vozila", rekao je, dodajući da vozač kao čovjek ima pravo na pogrešku, a struka ima zadaću zaštititi sudionike u prometu. Tako će, najavio je Pečnik, i hrvatske ceste biti ocijenjene zvjezdicama po uzoru na ocjenu sigurnosti vozila (EuroNCAP).

U sklopu predstavljanja projekta, na kojem su bili i predstavnici koncesionara autocesta, MUP-a, Fakulteta prometnih znanosti te prometni stručnjaci, predstavljeno je i posebno vozilo koje će snimati stanje na hrvatskim cestama i autocestama.

HAK je prvi nacionalni autoklub iz središnje i jugoistočne Europe koji je pristupio EuroRAP projektu.

Vezane vijesti

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Sa zgrade Hoto tornja (zgrada T-coma) u Savskoj ulici u Zagrebu pao je komad staklene stijene pri čemu je ozlijeđen zaštitar, doznaje se u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika