22.03.2012. / 14:55

Autor: Deutsche Welle

Oldtajmeri kao investicija

Nakon financijske krize ulagači pojačano svoj novac ulažu u predmete s konkretnom vrijednošću. Trenutno se posebice isplati ulagati u oldtajmere.

Oldtajmeri imaju svoju vrijednostOldtajmeri imaju svoju vrijednostVolker Müller klečeći provjerava u kojem je stanju lak, provjerava od čega je spremnik za rezervni kotač. "Plastika umjesto aluminija. No iza je ako ništa drugo originalni Porscheov motor. No ovo je ipak kopija", zaključuje stručnjak. Zeleni Porsche Spyder 550 nije prošao. Volker Müller ga je "raskrinkao" i donio svoju prosudbu: ne radi se o originalu. Stručnjak zna o čemu govori, na kraju krajeva kod kuće posjeduje tri oldtajmera.

Više ulagača nego zaljubljenika

I ovu srijedu, kao i mnoge dane u godini, Volker Müller provodi u zgradi koja se naziva "Classic Remise". U ovom bivšem skladištu za lokomotive u Düsseldorfu, već nekoliko godina djeluje pravi centar za oldtajmere. Stotine vozila ovdje čeka na popravak, procjenu ili prodaju ili je jednostavno ovdje garažirano. Tko god nešto želi obaviti oko svog oldtajmera ovdje to može učiniti. Prisutna su i, danas vrlo rijetka, zanimanja popt sedlara.

No klijentela se ovdje u posljednjih nekoliko godina promijenila. Dok su se prije oldtimerima bavili ili vrlo imućni ili zaljubljenici u tehniku, od financijske krize 2008. pa do danas zanimanje za oldtajmere se povećalo. Novac uložen u skupocjene vremešne automobile isplati se višestruko. Zarade su takve o kojima trgovci dionicama mogu samo sanjati. Hobi mehaničari koji su nekad ovdje provodili vikende popravljajući revno svoje ljubimce sada su u manjini. Većina posjetitelja je ovdje kako bi uložila novac. Ovo je za poznavatelje scene dobra prilika za zaradu: "Mercedes 230SL sam prodao s izvrsnim dobitkom. Za ovim automobilom je vladala velika potražnja i ja sam uskočio u pravo vrijeme", zaključuje zadovoljno Volker Müller.

Dobro stanje i rijetkost

U dvorani svoj ured posjeduje i automobilski stručnjak Wolfgang Löffelsender. Po njegovom mišljenju, da bi postao dobra investicija, jedan oldtajmer mora biti rijedak, u izvrsnom stanju a mora za njim vladati i odgovarajuća potražnja. U međuvremenu se oko oldtajmera vrti toliko novca da je ova branša privukla mnoge "crne ovce", kaže Löffelsender. On stoga traži osnivanje udruge trgovaca starim i skupocjenim automobilima. 2011. je u Njemačkoj bilo registrirano oko 380.000 oldtimera, 100.000 više nego prije krize. Wolfgang Löffelsender smatra da je to tek početak eksplozije potražnje.

Oldtajmeri poput Mercedesa ili Porschea su oduvijek bili sektor za one s mnogo novca. Na popisu mušterija tvrtke "Bergen von Bratke Exclusive Cars" nalaze se mnoga imena iz estrade a tu je i nakoliko bivših vozača trkaćih automobila. No i oni plićeg džepa mogu uroniti u svijet oldtajmera. Tako se dobro uščuvana "Buba", koje se mnogi još uvijek sjećaju iz svakodnevnog prometa, se može dobiti već za 5.000 eura.

Za cestu a ne za sef

No gornja granica kad su u pitanju cijene rijetkih oldtimera gotovo da i ne postoji. Nerijetko se za rijetke oldtajmere plaćaju milijunski iznosi. No onaj tko misli da ovakve riznice na kotačima stoje u garažama, taj se vara. "Pravom oldtajmeru je, kako bi se izbjegle štete koja nastaju nakon što automobil dulje vrijeme stoji na mjestu, mjesto na cesti", tvrdi procjenitelj Kal Kleophas. Stoga oldtajmeri pružaju zadovoljstvo koje ne može pružiti niti jedna dionica ili zlatna poluga. Osim toga oldtajmerima koji sudjeluju u raznim smotrama ili relijima raste cijena.

Zato mnogi stručnjaci preporučuju kupnju oldtajmera samo onim ulagačima koji ionako gaje afinitet prema starinskim automobilima. Oni koji ne spadaju u tu kategoriju bi se i dalje trebali držati dionica.

Autori: Arne Lichtenberg/Nenad Kreizer

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Radnicima premije i po 10.000 eura

Radnicima premije i po 10.000 eura

Njemačka auto-branša u 2011. poslovala je odlično. I konačno će od dobrih poslovnih pokazatelja nakon menadžera profitirati i "obični" radnici. Kako… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika