Objavljeno u Nacionalu br. 360, 2002-10-06

Autor: Marko Ćustić

Nacionalov novi partner

Hubert Burda Media narasla je za 10,7 posto u najtežoj godini za izdavače

Izdavačka kuća Hubert Burda Media jedna je od najvećih u Europi sa 1,8 milijuna eura prihoda u prošloj godini i 214 časopisa koji se izdaju na tri kontinenta

Prof. dr. Hubert BurdaProf. dr. Hubert BurdaIzdavačka kuća Hubert Burda Media jedna je od vodećih i na golemom njemačkom tržištu s osamdesetak milijuna potrošača. Osim u Njemačkoj, Hubert Burda Media prisutna je u svim regijama svijeta, najviše u istočnoj Europi, Italiji i Aziji. Naime, od 214 časopisa koje je Hubert Burda Media izdavala u 2001. godini samo 59 ih je izlazilo u Njemačkoj, dok je preostalih 155 izdano na stranim tržištima.

Iako je 2001. bila najteža za izdavače u cijelom svijetu tijekom posljednjih dvadeset godina, Hubert Burda Media imala je prihode od 1,84 milijarde eura i ostvarila rast od 10,7 posto.

Udarna izdanja Hubert Burda Medije su newsmagazine Focus sa svojom linijom pratećih časopisa, te sam ženski časopis Burda. Osim njih, zapaženo mjesto ima brzo rastuća svjetska obitelj časopisa Lisa, kompjutorski časopis Chip te niz drugih izdanja. Premda su časopisi zaslužni za 77 posto njihovih neto prihoda, online izdanja, radijske i tv postaje te druge aktivnosti donose sljedećih šest posto prihoda.

Još 14 posto prihoda otpada na tiskarski posao Hubert Burda Medije, koja raspolaže najmodernijim tiskarskim postrojenjima u njemačkom Offenburgu, francuskom Vieux-Thannu i slovačkoj Bratislavi. Svi proizvodi koji se tiskaju u tim postrojenjima emitiraju se u digitalnom obliku iz sjedišta u Offenburgu. Deset tiskarskih strojeva u Burdinim tiskarama otisnu svakog dana 411 milijuna stranica.

U oglašavanju je Hubert Burda Media tijekom 2001. uspjela ostvariti veće prihode od njemačkog prosjeka. Naime, tržište oglasa u Njemačkoj palo je za 2,8 posto, ali je Hubert Burda Media doživjela pad od samo 1,5 posto, te konsolidirala svoje drugo mjesto na njemačkom tržištu oglašavanja. Ukupni prihodi od oglašavanja Hubert Burda Medije iznosili su tijekom 2001. godine 574,1 milijun eura.

Na međunarodnom je tržištu izrazito uspješan Burda Media Vertrieb, tvrtka iz grupe zadužena za distribuciju, koja je u devedeset i jednoj zemlji svijeta distribuirala pola milijarde časopisa za sto tisuća maloprodajnih lanaca. Njegovi su ukupni prihodi u 2001. porasli za 14,3 posto, a zaradio je 645 milijuna eura.

Hubert Burda Media posebno jako širi svoju djelatnost na međunarodnom tržištu. Prodaja izvan Njemačke iznosila je 2001. godine 301 milijun eura, odnosno gotovo trećinu ukupne prodaje časopisa u Hubert Burda Media grupi.

Međunarodna je ekspanzija započela prije 15 godina, kad je na inicijativu Raise Gorbačov i Aenne Burde u tadašnjem Sovjetskom Savezu kao prvi zapadni magazin izašla ruska verzija Burda Moden.

Hubert Burda Media glavnog partnera na međunarodnom tržištu ima u talijanskom izdavaču RCS Periodici. Riječ je o drugom najvećem izdavaču magazina u Italiji, koji izdaje tridesetak naslova među kojima su Oggi, Amica, Il Mondo i Anna. RCS je u vlasništvu medijske grupe Rizzoli, koja izdaje dnevnike Gazzetta dello Sport i Corriere della Sera. RCS Periodici je od 2000. vlasnik Gruppo Sfera Editore, tvrtke koja posjeduje časopise tržišne lidere za buduće roditelje u Italiji, Španjolskoj i Meksiku.

U Turskoj Burda-Rizzoli drži udio u najvećem izdavaču, tvrtki Dogan-Burda-Rizzoli. Turski izdavač ima dvadesetak izdanja, među kojima i tursko izdanje Elle. Iako je stanje na turskom tržištu tijekom protekle godine bilo iznimno teško, Dogan-Burda-Rizzoli uspio je završiti godinu na pozitivnoj nuli i učvrstiti svoj dominantan tržišni položaj. Sa sličnim se problemima susrela i grčka grupa Pegasus, u kojoj vlasničke udjele također imaju Burda i Rizzoli. Međutim, Pegasus je reagirao konsolidiranjem i zadržao mjesto trećeg po veličini izdavača u Grčkoj. Pegasus izdaje dnevnike Ethnos i Imerisia, te grčka izdanja Elle, Maxa, Tomorrowa i drugih časopisa.

U Aziji Hubert Burda Media i Rizzoli izdaju časopise od 1996. Riječ je uglavnom o ženskim časopisima koji se izdaju u Kini, Južnoj Koreji, Tajlandu i Indoneziji.

Burdine aktivnosti u Istočnoj Europi toliko su opsežne, da je Hubert Burda Media s partnerom Rizzolijem 1995. osnovao poseban holding za taj dio svijeta pod imenom Burda Eastern Europe. Sedam podružnica tog holdinga djeluju u Poljskoj, Češkoj, Rumunjskoj, Ukrajini, Rusiji, Kazahstanu te Srbiji i Crnoj Gori, a osma je odnedavna prisutna u Hrvatskoj. Samo u Istočnoj Europi izdaje se pedesetak časopisa, gotovo četvrtina ukupnog broja izdanja u grupi. Najveći uspjeh u Istočnoj Europi tijekom 2001. postigle su novine za tinejdžerice oops! u Rusiji, koja je odmah po lansiranju preuzela vodeće mjesto u tom segmentu.

Sa svojim dosegom od više od šest milijuna čitatelja i najvećim brojem oglasa Focus je vodeće izdanje na njemačkom tržištu newsmagazina. Focus-Money nastao je iz njega kao financijski i poslovni tjednik, i zajedno s matičnom publikacijom čini drugu najjaču skupinu u Hubert Burda Mediji. Najjača skupina ipak su zabavni tjednici: Freizeit Revue, Neue Woche, Viel Spass i Glucks Revue prodaju se ukupno u više od dva milijuna primjeraka tjedno, a bave se temama zabavnim za žensku publiku.

U Lisinoj obitelji su, osim tjednika koji se prodaje u više od pola milijuna primjeraka, po jedan mjesečnik o stanovanju, cvijeću i bilju te kuhanju. Namijenjeni su zaposlenim mlađim ženama koje traže savjete, zabavu i informacije. Osim njih postoji i niz džepnih specijalnih izdanja posvećenih dijetama, tinejdžericama, ljepoti i drugim temama.

U Hrvatskoj je možda najpoznatiji Burda Modemagazin sa svojim pratećim izdanjima poput Anne i Verene Kreativ, namijenjenima kreativnim ženama. Od ostalih izdanja tu je još i Bunte, tjednik koji se bavi zvijezdama i iz godine u godinu dostiže po prodaji njemačkog tržižnog lidera Stern. Vrlo je popularan i ženski dvotjednik Freundin, kao i mjesečnik Elle, te tjednik Super Illu koji je najčitanija publikacija na istoku Njemačke.

Hubert Burda Media posjeduje i niz web stranica posvećenih raznim temama koje obrađuje u svojim časopisima, kao i udjele u brojnim radiopostojama u cijeloj Njemačkoj. Pod Hubert Burda Medijom je i produkcija nekoliko vrlo gledanih televizijskih emisija. Super Illu gleda 16 posto njemačkih gledatelja, a bavi se politikom, poznatim osobama, zabavom i savjetima. Focus TV je višestruko nagrađivana emisija koja se emitira na ProSiebenu a bavi se aktualnim pitanjima, dok je Future Trend emisija koja se na RTL-u bavi temama iz područja napretka u tehnologiji.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika