Objavljeno u Nacionalu br. 492, 2005-04-19

Autor: Plamenko Cvitić

KARIJERA I NOVAC

'Tele2 ne može spuštanjem cijena konkurirati našoj kvaliteti'

OKVIR

NOVE TEHNOLOGIJE
‘Videopozive neće odmah koristiti svi’

NACIONAL: Nedavno ste predstavili uslugu videopoziva. Koliko korisnika očekujete u mjesecima koji su pred nama? – UMTS je tehnologija koja omogućava različite usluge kao što je videopoziv. Dugoročno gledano, UMTS će zamijeniti GSM sustav, budući da omogućava puno više usluga i pogodnosti. Namjera nam je pokazati: evo, ova usluga se može koristiti. Uspjeh i prihvaćanje uvijek ovisi o mogućnostima koje imaju mobilni uređaji, o njihovim cijenama i slično. Kad uređaji koji podržavaju takve usluge postanu još jeftiniji i pristupačniji svim korisnicima, očekujemo da će porasti i korištenje tih usluga. Svjesni smo činjenice da videopoziv sigurno neće u kratkom periodu postati nešto što svi koriste, ali smatramo da je važno predstaviti ga i naglasiti da je i to moguće. Ako ste jako udaljeni od voljene osobe, a pruža vam se mogućnost da, uz njezin glas, vidite njezino lice, to će vam se sigurno svidjeti. U poslovanju je također vrlo korisno ako tijekom razgovora s poslovnim partnerima možete vidjeti njihova lica.

Nakon šest godina dvaju operatera na hrvatskom telekom tržištu, u mjesecima koji predstoje s radom će početi i treći. Postojeći operatori već se pripremaju za održavanje svojih tržišnih udjela, a došlo je i do kadrovskih promjena na čelu tih kompanija. Odnedavno VIPnet ima novu predsjednicu Uprave Marie-Helene Magenschab, a u Hrvatsku je stigao i novi direktor marketinga Martin Lippautz. U intervjuu za Nacional Martin Lippautz objašnjava poslovne uspjehe i planove VIPneta, ali i najavljuje strategiju tvrtke u konkurentom okruženju.

NACIONAL: U Hrvatskoj ste već tri mjeseca. Koji su vaši poslovni ciljevi? – Želim pridonijeti da VIPnet u sljedećim godinama bude uspješan kao i tijekom dosadašnjeg rada na ovom tržištu. Svaka zemlja ima svoje specifičnosti koje su važne za uspjeh, treba znati prepoznati potrebe i želje hrvatskih korisnika, a za nas je korisnik uvijek na prvom mjestu.

NACIONAL: Bojite li se konkurencije Tele2? – “Bojati se” je pogrešan izraz. Radije bih rekao da je to novi izazov za nas. Novi igrač na tržištu je svakako velik izazov, to više što je Tele2 najavio da će imati pristup koji je potpuno drukčiji od našeg. VIPnet je operator koji inzistira na kvaliteti. VIPnet svojim korisnicima pruža vrhunsku kvalitetu u svim aspektima, bilo da je riječ o našim uslugama i proizvodima, pokrivenosti mreže, prodajnoj mreži ili Službi za korisnike koja je od početka dostupna 24 sata. Dosad smo već unijeli mnogo novosti, od usluga do inovacijskih rješenja, a u tom smjeru ćemo i nastaviti, tako mi identificiramo sebe, a smatramo da se Tele2 neće moći boriti s nama na tom nivou.

NACIONAL: Planirate li neke nove ideje, inovacije? – Otkako sam došao u Hrvatsku, iznenađen sam visokim kriterijima i očekivanjima koje hrvatski korisnici imaju od operatora. Hrvatska je vrlo napredna u smislu telekom industrije. Početkom siječnja, samo mjesec dana od dobivanja UMTS licencije, predstavili smo prvu UMTS uslugu, City Broadband. Prva su istraživanja pokazala da tržište vrlo dobro reagira na tu uslugu bežičnog pristupa internetu. Među prvima u Europi ostvarili smo nacionalnu pokrivenost EDGE tehnologijom, a UMTS signalom do sada smo pokrili četiri najveća grada: Zagreb, Split, Rijeku i Osijek te dio Karlovca i Dubrovnika. Tako je stvorena osnova za naše broadband usluge kojima možemo nuditi jednostavna i korisna internetska rješenja.

NACIONAL: Jesu li korisnici na sve to spremni? – Inovacije ne smiju biti inovacije samo u tehnološkom smislu, da su same sebi svrhom. Inovacija je vrijedna samo ako je korisnici prepoznaju kao takvu i počnu je koristiti. Samo lansiranje neke nove tehnologije nije inovacija ako to korisnici ne prepoznaju, ne uoče nove prednosti i pogodnosti. Primjerice, City Broadband omogućava bežično surfanje brzinom od 384 kbit u sekundi, što je do prije nekoliko godina bilo potpuno nezamislivo. Danas je to stvarnost, naši korisnici uočavaju prednosti mobilnog pristupa i sve se više koriste tom uslugom.

NACIONAL: Ipak, Hrvati se i dalje najviše koriste SMS-om? – Telekomunikacijsko tržište ne počiva na revoluciji, već na evoluciji. Korisnici su prvo počeli koristiti usluge telefoniranja, nakon toga SMS, nakon toga Vodafone live!, a prihvatili su i kartice za prijenos podataka koje pružaju mogućnost mobilnog spajanja na internet. Korisnici sve više i češće uočavaju sve prednosti mobilnog povezivanja, i to nisu neki drugi korisnici, nego isti oni koji su se isprva koristili mobilnim uređajem samo za telefonske razgovore.

NACIONAL: VIPnet trenutačno drži 46 posto tržišta. Hoće li to porasti? – Tržišni udio nije uvijek pokazatelj uspješnosti, iako se tako prije smatralo. Jedno vrijeme ključni pokazatelj je bio EBITDA, no sada svi upiru oči u rast prihoda. A VIPnet je lani imao rast prihoda od 10 posto. I dalje želimo inzistirati na kvaliteti naših usluga, a ne pokušavati privući nove korisnike jeftinijim, a manje kvalitetnim rješenjima.

NACIONAL: Koji je vaš odgovor na T-Mobileove tarife? – VIPnet ne odgovara na poteze konkurencije. Odgovaramo na potrebe naših korisnika i na ono što nam sugeriraju istraživanja tržišta. Tako smo, primjerice, potkraj ožujka predstavili novu VIP tarifu 0. Nema mjesečne pretplate, a omogućuje besplatno telefoniranje prema VIP.friends broju, što je potpuna novost na hrvatskom tržištu. Ponavljam, mi nećemo odgovarati na poteze naših konkurenata, već na potrebe, želje i očekivanja naših korisnika. Slična je situacija i s nadolazećim novim operatorom Tele2: nemamo namjeru natjecati se s nekim tko kaže da će mu jedina prednost biti cijena usluge. Mi inzistiramo na najkvalitetnijoj usluzi i sigurni smo da će naši korisnici to prepoznati i znati cijeniti. Činjenica je da su hrvatski korisnici naviknuli na vrlo visoke standarde u sektoru telekomunikacija, što je trend koji će se nastaviti i u budućnosti.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika