Objavljeno u Nacionalu br. 478, 2005-01-11

Autor: Nacionalova redakcija

SEM pred dobivanjem trajektne linije Split - Supetar

Jadrolinija natječaj smatra nelegalnim i nepotrebnim

Događaji koji su prošlog ljeta rezultirali zabranom plovidbe trajektu “Split Prvi” splitskog brodara SEM-Marina na liniji iz Splita za Supetar potakli su i Ministarstvo mora i Splitsko-dalmatinsku županiju da nađu rješenja koja će liberalizirati javni prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu, odnosno ograničiti monopol državnog brodara Jadrolinije. I dok je Kalmetino ministarstvo prionulo izradi novog zakona, koji se očekuje u Saboru krajem siječnja 2005., Poglavarstvo Splitsko-dalmatinske županije je sukladno važećem zakonu odlučilo pokrenuti postupak javnog nadmetanja za županijsku liniju Split – Supetar na Braču – Split. Potez koji potiče konkurenciju među brodarskim tvrtkama do jučer je bio nezamisliv, jer je svaka takva inicijativa, iako na zakonu utemeljena, bila blokirana nepremostivim otporom lobija okupljenog oko Jadrolinije. Međutim, ni odabir najpovoljnije ponude za održavanje županijske trajektne linije Split – Supetar – Split nije prošao bez skandala. Povjerenstvu za pripremu i provedbu postupka, koje se striktno držalo svih zakonom predviđenih uvjeta i procedure, pristigle su tri ponude: dvaju privatnih brodara, SEM-Marina Travel agenta i Vela transporta iz Splita, te Grupe fizičkih osoba iz Rijeke. Na natječaj se nije javila Jadrolinija. Tek kada je natječaj završio i kada se može naslutiti koncesionar, predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar shvatio je koliko je državni brodar pogriješio, te je zbog vlastitog propusta napao Kalmetu. Lončar je prije nekoliko dana izjavio kako se protivi smanjenju standarda i sigurnosti plovidbe, te uvođenju nereda u pristaništa, stoga ne sudjeluju na nekim nelegalnim i prometno nepotrebnim natječajima za dodjelu koncesije, kako tim postupcima ne bi dali legitimitet.

I dok je ponuda Vela transporta bila sastavljena sukladno Zakonu o javnoj nabavi, odmah se ustanovilo da su Grupa fizičkih osoba iz Rijeke zapravo djelatnici Jadrolinije, koje je u ideji da se kao fizičke osobe jave na natječaj predvodio matični sindikat i član Nadzornog odbora Jadrolinije Branko Belak. U svojoj ponudi Grupa je kao dokaz poslala peticiju koju je potpisalo nekoliko stotina radnika, u ime 2000 radnika Jadrolinije, 8 milijuna putnika i 2 milijuna vozila, koji se protive uspostavljanju županijske linije, tvrdeći da se tako ugrožava njihova egzistencija i izravno krši Zakon o Jadroliniji. Grupa je poslala popis na kojem su 53 Jadrolinijina broda, koji plove na području splitske i dubrovačke županije, navodeći da se smatraju vlasnicima brodova. Grupa, međutim, sukladno Zakonu o javnoj nabavi, nije podnijela ni jedan dokaz o sposobnosti za obavljanje djelatnosti, a nije pružila ni dokaze da su oni vlasnici ijednog od navedena 53 broda.

Povjerenstvo je ponudu Grupe fizičkih osoba proglasilo nevažećom. S obzirom na to da nisu pristigle najmanje dvije prihvatljive ponude, Povjerenstvo je donijelo Obavijest o poništenju javnog nadmetanja. No u takvoj situaciji Zakon o javnoj nabavi dopušta izravnu pogodbu s jedinim ponuđačem koji je dostavio valjanu ponudu, te je sasvim izvjesno da će se ugovor o održavanju županijske linije potpisati sa SEM Marina Travel agentom. Hoće li odluka o uspostavljanju prve županijske linije biti na snazi za desetak dana, kako se vjeruje, ovisi o brzini ministra Kalmete i županijske administracije.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika