Objavljeno u Nacionalu br. 520, 2005-10-29

Autor: Tonko Vulić

LAVAZZA KALENDAR ZA 2006.

Humor, užitak i seks Lavazza kalendara

Predstavljanje novog Lavazza kalendara s fotografijama u stilu 50-ih Njemice Ellen von Unwerth održana je prošli tjedan u Milanu

Giuseppe Lavazza, direktor strateškog marketinga tvrtke, bio je ključni čovjek u odabiru ovogodišnje teme kalendara. 'Izbor teme svake je godine velik izazov jer je svaki kalendar mala priča o kavi, a dvije fotografije koristimo i za Lavazzinu međunarodnu oglašivačku kampanju'Giuseppe Lavazza, direktor strateškog marketinga tvrtke, bio je ključni čovjek u odabiru ovogodišnje teme kalendara. 'Izbor teme svake je godine velik izazov jer je svaki kalendar mala priča o kavi, a dvije fotografije koristimo i za Lavazzinu međunarodnu oglašivačku kampanju'Užitak putovanja u odjeljku prve klase aviona iz 50-ih godina 20. stoljeća osnovna je tema Lavazzina kalendara za 2006. Autorica četrnaestog izdanja kalendara talijanske tvornice kave njemačka je fotografkinja Ellen Von Unmerth, poznata po svojim fotografijama objavljenim u svjetskim modnim časopisima.
Ellen Von Unmwerth poznata je po fotografijama žena, a prije fotografske karijere radila je kao manekenka. Snimala je reklamne kampanje za tvrtke kao što su Guess, Volkswagen, Lancia, Rolex, Moet & Chandon, Diesel i Bluemarine. Svoju tvrdnju "žene nisu objekti žudnje, već su užitak same za sebe" Ellen je još jednom potvrdila fotografijama za najnoviji Lavazzin kalendar. Lavazza objavljuje kalendare od 1993., prvi i drugi izradio je Helmut Newton, a 1995. autorica je također bila Ellen Von Unmwerth. Od 1996. do sada radili su ih Ferdinando Scianna, Albert Watson, Marino Parisotto, Magnum Photos, Elliot Erwitt, Martine Franck i Richard Kalvar, David LaChapelle, Jean-Baptiste Mondino, Thierry Le Goues te Erwin Olaf.
Promocija ovogodišnjeg kalendara održana je u srijedu, 26. listopada, u središtu Milana. Zgrada na adresi Via Savona 56 za tu je priliku bila obložena plavom folijom s velikim natpisom "First Class-Espresso Experience" i nalikovala je velikoj aerodromskoj zgradi. Svaki je uzvanik umjesto pozivnice imao boarding kartu s točno upisanim vremenom dolaska i plana "leta", koji je obuhvaćao koktel, gala večeru, koncert američkog jazz glazbenika mlađe generacije Petera Cincottija te ples uz disko muziku 70-ih. Goste su na ulasku dočekivale stjuardese odjevene u kostime identične kostimima stjuardesa s kalendara, a nakon provjere karata, upućivale su ih u prostoriju u kojoj je u 20 sati počeo koktel. Kako bi naglasili ekskluzivnost događaja, u toj je prostoji organizirana izložba osam haljina osmorice slavnih modnih kreatora: Christiana Lacroixa, Giorgia Armanija, Renata Balestre, Hermesa, Balenciage, Mile Schoon, Christiana Diora te Sorelle Fontana.
Nakon koktela svi su uzvanici ušli u glavnu dvoranu koja je bila uređena poput unutrašnjosti aviona. Bočni zidovi dvorane bili su zakrivljeni poput bočnih strana zrakoplova, a na njima su bili prozori nalik avionskim kroz koje su "putovali" oblaci. U barovima su piće posluživali barmeni u uniformama stjuarda, dok su stjuardese svim uzvanicima na kraju večere darovale po jedan espresso kolač zapakiran u malu srebrnu kutijicu s natpisom "Prva klasa".
Autorica novog Lavazzina kalendara Ellen Von Unwerth ispričala je kako je realizirala ideje koje su joj iznijeli predstavnici Lavazze. "Kada su mi iz Lavazze predložili temu 'Prvi razred', odmah sam znala da ću napraviti odličan posao: volim stjuardese i uniforme jer su seksi, a volim i avione i zračne luke budući da pola života provodim putujući. Za snimanje fotografija odlučila sam stvoriti iznimno luksuzan interijer s udobnim sjedalima te u njega smjestiti prekrasne stjuardese. Modele sam birala tako da nalikuju likovima iz stripa: sve su vrlo lijepe, pretjerano privlačne i imaju vrlo zanimljiv izraz lica. Manekenke s kojima radim uvijek biram kao da biram glumice za film. Uz to što trebaju dobro izgledati, moraju se znati ponašati na pozornici, gestikulirati, biti simpatične i seksi.
Giuseppe Lavazza, direktor strateškog marketinga tvrtke, bio je ključni čovjek u odabiru ovogodišnje teme kalendara. "Izbor teme svake je godine velik izazov jer je svaki kalendar mala priča o kavi, a dvije fotografije koristimo i za Lavazzinu međunarodnu oglašivačku kampanju. Ove smo godine inspiraciju odlučili potražiti u 50-ima jer je to bilo razdoblje kada su se industrija i umjetnost nakon ratne stanke ponovno počele razvijati. Aviokompanije bile su simbol tog vremena jer su značile slobodu, ljudi su sanjali o putovanju zrakoplovom. Kavu smo odlučili staviti u prvu klasu jer je kava mali luksuz u svakodnevnom životu svakog Talijana. Prva klasa je mali raj u avionu pa u njoj sve treba biti savršeno, od sjedala do hrane i stjuardesa, a poput točke na 'i' svog tog luksuza dolazi kava. No ne bilo koja, nego najbolja - Lavazzina. To je priča koju smo iznijeli Ellen Von Unwerth i u kojoj se ona odlučno snašla kombinirajući modu s hollywoodskim simbolima, erotikom i blagom dozom ironije", objasnio nam je Giuseppe Lavazza
Njezin kalendar iz 1995. jedan je od najtraženijih među kolekcionarima. "S Ellen Von Unwerth surađivali smo na nama vrlo dragom kalendaru, objavljenom 1995. na stotu godišnjicu našeg poduzeća", objašnjava Francesca Lavazza, imidž direktorica Lavazze. "Ellen je tada imala potpunu slobodu u predstavljanju tog, za nas iznimno važnog jubileja, dok smo ove godine surađivali na unaprijed dogovorenoj temi. Za razliku od crno-bijelog kalendara iz 1995., ovogodišnji je u boji, a boje još bolje pokazuju njezin senzualan, ironičan i provokativan stil pun radosti življenja. Žene Ellen Von Unwerth više su nego lijepe. One su jedinstvene, znaju se zabavljati i prepustiti trenutku euforije. Ove godine naše slike predstavljaju gotovo nadnaravne priče gdje je jedini stvaran lik naša šalica espresso kave. Između osam fotografija koje nose nazive Naslovna, Soba, Padobranac, Brzina, Mrlja, Kišobran, Hindu, Turbina izabrali smo dvije: Soba i Kišobran za međunarodnu kampanju jer istodobno prikazuju užitak i kvalitetu našeg proizvoda. Osnovna je namjera svih dosadašnjih kalendara i oglašivačkih kampanja bila stvaranje marke koja snažno 'diše' i čini mi se da smo u tome uspjeli. Lavazza je postala kultna marka kave zahvaljujući raznolikosti kampanja koje smo imali godinu za godinom", rekao je Guseppe Lavazza.
Kada su čelni ljudi Lavazze nazvali Ellen Von Unwerth te joj predložili ponovnu suradnju, kaže da je bila vrlo uzbuđena. "Uživala sam u izradi kalendara za 1995. i bila sam vrlo ponosna jer je prva dva kalendara radio Helmut Newton, fotograf kojeg iznimno cijenim. Otad su Lavazzini kalendari postali još važniji i više individualni pa sam bila uzbuđena novom suradnjom. Svaka se godina razlikuje od prethodne jer svaki fotograf ima svoje osjećaje i svoj način gledanja svijeta. Moje su ovogodišnje fotografije humoristične i vrlo seksi, a najviše mi se sviđa fotografija Turbina zbog svoje ironije. Na njoj jedna stjuardesa uživa u ispijanju kave, dok se druga bori za život pokušavajući se izvući iz kovitlaca turbine avionskog motora.
Inače, moja strast prema fotografiji rodila se sasvim slučajno. Moj zaručnik, koji je bio fotograf, jednom mi je prilikom darovao fotoaparat. Bio je to automatski fotoaparat na kojem je bilo dovoljno stisnuti gumb. No taj me fotoaparat uspio uvesti i zainteresirati za svijet fotografije. Fotografirala sam svoje kolegice i svi su mi govorili da su fotografije fantastične. Potaknuta laskavim priznanjima počela sam se profesionalno baviti fotografijom i čini se da sam uspjela. Danas najviše volim fotografirati ljude i događaje", kazala nam je na kraju Ellen Von Unwerth.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika