Objavljeno u Nacionalu br. 575, 2006-11-21

Autor: Tanja Simić

REKLAMA 'PEVECOV KUTAK'

EPP zabavljači trgovačkog magnata

EMISIJA tvrtke Pevec koja reklamira različite proizvode postala je vrlo popularna zbog specifičnog humora i duhovitih voditelja

DRAŽEN KOCIJAN I MIROSLAV KONOPA Radijski voditelj i glazbenik iz Bjelovara u 'Pevecovom kutku' su sa snimateljem i montažerom Daliborom Požežancem okupili, kako kažu, najmanju filmsku ekipu na svijetu DRAŽEN KOCIJAN I MIROSLAV KONOPA Radijski voditelj i glazbenik iz Bjelovara u 'Pevecovom kutku' su sa snimateljem i montažerom Daliborom Požežancem okupili, kako kažu, najmanju filmsku ekipu na svijetu Neobična televizijska propagandna emisija “Pevecov kutak”, koja se već gotovo dvije godine emitira na lokalnim televizijskim postajama poput NET-a i Z1, a u skraćenoj verziji odnedavno i na Novoj TV, s vremenom se na neki način pretvorila u svojevrstan medijski fenomen.

Iako u prvom redu reklamnog karaktera, ta je 25-minutna emisija stekla publiku koja je ne gleda zbog informacija o ponudi i cijenama artikala trgovinskog lanca Pevec, nego kao neobičan, humoristični zabavni program. Riječ je o igranoj emisiji u kojoj su glavni akteri televizijski voditelj Kocka i majstor Miro, koji predstavljanje Pevecovih artikala isprepleću s humorističnim skečevima temeljenim na nespretnosti i pomalo infantilnom karakteru majstora Mire. On je u svakoj emisiji šef nekog od Pevecovih odjela, ovisno o artiklu koji se predstavlja, koji s voditeljem Kockom rješava probleme na koje nailaze u stilu nespretnih čeških lutaka iz serijala “A je to”. Tako se u svojim emisijama naganjaju na dječjim motorima, odlaze na pecanje, traže tartufe i isprobavaju motorne pile u šumi, a često surađuju i s kupcima radeći televizijske ankete ili postavljanjem skrivene kamere.

Povremeno se u emisiji pojavljuje i majstor Mirko, koji demonstrira kako se nešto može napraviti jeftinije, kod kuće, od materijala koje nudi Pevec, a redovite su i nagradne igre. No dok je Mirko zaista majstor koji već dugo radi za Pevec, majstor Miro je zapravo - glazbenik. Taj 44-godišnji Bjelovarčanin, Miroslav Konopa, već 25 godina svira klavijature u bjelovarskim grupama te radi u trgovini s glazbenim instrumentima Bolero u Bjelovaru, a “Pevecov kutak” njegov je prvi glumački angažman. Mnogo mu je, priča, trebalo truda i vremena “da stvori lik smotanog majstora Mire”, koji je u nekim segmentima nastao pod utjecajem humora Charlieja Chaplina i Bennyja Hilla. O svojoj ulozi kaže:

“Majstor Miro misli da je strašno pametan, jer je šef svih odjela. Kocka, istodobno, kuži da je on smotan i čitavo se vrijeme šali na njegov račun. Nisam nikada prije glumio, ali kako s Kockom na Bjelovarsko-bilogorskom radiju vodim emisiju ‘Totalno bez veze’, koja je nalik onoj zagrebačke Zločeste djece s Radija 101, nije mi bio problem.”

NAJMOĆNIJI TRGOVAČKI PAR Vlasnici Višnja i Zdravko PevecNAJMOĆNIJI TRGOVAČKI PAR Vlasnici Višnja i Zdravko PevecAutor emisije “Pevecov kutak” upravo je Dražen Kocijan Kocka, sugrađanin i dugogodišnji prijatelj Miroslava Konope. On je inače radijski urednik i voditelj koji već 15 godina radi na Bjelovarsko-bilogorskom radiju, na kojem vodi jutarnju emisiju “Kocka vedrine”, sličnu, kaže, onoj voditelja Trpimira Vickovića na Obiteljskom radiju. Njih su dvojica skupa radili radijske reklame u Kocijanovu tonskom studiju, koji je danas u sklopu Bjelovarsko-bilogorskog radija i u kojem je on izvršni producent, a tvrtka Pevec im je od početka bila klijent. Miroslav Konopa bio je u početku tonski tehničar, a tek su poslije, priča Kocijan, shvatili da je odličan glumac. Iz te suradnje je proizišla polusatna radijska emisija “Pevecov kutak” koja se već tri i pol godine emitira iz studija Narodnog radija, a prenosi je 50 hrvatskih radiostanica. U Pevecu su tada, priča Kocijan, poželjeli napraviti sličan program namijenjen televiziji te su ga pitali za ideju. Odlučio se za koncepciju koja bi gledatelje zabavila, ali i odgovarala profilu Pevecovih kupaca - obiteljima prosječnih primanja, pogotovo onima iz manjih mjesta u kojima se češće gradi i gdje je razvijenija kultura vlastoručnih radova. Ta je tvrtka i prepoznatljiva po ponudi koja obuhvaća sve potrebno za izgradnju, održavanje i opremanje kuća i stanova, a specifična je i po vrlo brzom širenju asortimana - do te mjere da su na odjelu za uređenje vrta pokraj roštilja ponuđeni mesni proizvodi, a u centrima se mogu kupiti i pekarski i mliječni proizvodi, alkoholna pića te voće i povrće.

Obuhvaća i proizvodnju namještaja i opreme za trgovine a ujedno je, prema riječima direktora Sektora zajedničkih službi Grupe Pevec Milenka Markovića, i najveći cestovni prijevoznik u Hrvatskoj. Prošle su se godine počeli baviti i hotelijerstvom, preuzevši đurđevački hotel Picok u kojem vikendom goste često zabavlja upravo grupa Mire Konope Kokel. Brojne djelatnosti te tvrtke i njezina šarena ponuda omogućavaju im, veli Kocijan, da neprestano dolaze na nove ideje za emisije. Dražen Kocijan o tome kaže:

“Ideja je bila predstaviti Pevec kroz zezanciju, drukčiji oblik marketinga, s obzirom na to da je teško nešto prodati samo prikazivanjem cijena i artikala. Željeli smo taj oblik marketinga prikazati na ležerniji način.”

Da su u tome uspjeli potvrđuju reakcije gledatelja, pogotovo u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, o čemu Miroslav Konopa kaže: "U Bjelovaru nas svi već znaju - nedavno smo na ‘Čokolino višeboju’ u Bjelovaru dijelili autograme skupa sa Zvonimirom Bobanom i Vladom Šolom. Klinci nas gledaju, i to nedjeljom, kada je na programima puno crtića”, kaže Konopa. Kupci se, priča Dražen Kocijan, u Pevecovim centrima često raspituju za majstora Miru - misle da on zaista tamo radi. “Ima ljudi koji jedva čekaju novu epizodu i često nas pitaju o čemu će se raditi. To me redovito ispituju i moja dva sina, koji se nedjeljom ranije dižu zbog emisije koja ide na NET televiziji u 10.50 sati. Sugrađani mi često kažu da im djeca čekaju da počne ‘Pevecov kutak’, a prijatelj da i njegova punica sa susjedama navečer komentira tog dana odgledanu emisiju. Svjestan sam da ljudima u Zagrebu to možda djeluje seljački, ali izvan njega gledatelje stvarno veseli. Čak su nam javili da smo gledani u Njemačkoj, jer emisija ide i na satelitskom programu.”

Tu, kako kaže Kocijan, najmanju televizijsku ekipu na svijetu uz njega i Miroslava Konopa čini i snimatelj te montažer Dalibor Požežanec i njih trojica rade “ono za što televizije inače na teren šalju desetak ljudi”. Danas, kaže, primjećuje da “razne tvrtke imaju svoj kutak”, pa čak i nogometni klub Hajduk čija se televizijska emisija zove “Bili kutak”. Osim toga, priča, mnogi klijenti televizije Z1 traže da se za njihovu tvrtku napravi “nešto slično ‘Pevecovu kutku’”. Emisija, pričaju, nastaje spontano nakon što svakome od njih završi regularno radno vrijeme, a u svemu tome se osjećaju “kao da se dobro zezaju, a ne kao da rade”. Ne bi imali ništa protiv da ih netko angažira kao komičare, ali su, kažu, “trenutačno prebukirani”. Ipak, imaju u planu nove projekte. “Razmišljamo o tome da u suradnji s kutinskom Nezavisnom televizijom, koja nam je najbliža, osmislimo večernji humoristični program u stilu ‘Večernje škole’, nakon kojeg bismo gledateljima emitirali film koji su odabrali tijekom tjedna.

No bojim se da za to nećemo imati vremena, nerijetko nam se dogodi da montiramo emisiju do četiri ujutro, a od osam već radimo. Za kraj godine pripremamo novi projekt u stilu ove emisije: raspisao sam natječaj putem radija za pjesmu u hip-hop stilu o tvrtki Pevec, u kojoj će biti i majstor Miro, a za koju ćemo napraviti šaljivi spot”, kaže Dražen Kocijan. Tvrtka Pevec je, osim po karakterističnoj propagandi i vrlo šarenoj ponudi, specifična i po svom nastanku. Danas najveći domaći trgovački lanac u vlasništvu supružnika iz Bjelovara Višnje i Zdravka Peveca nastao je - u njihovoj garaži. Toga se prisjeća Milenko Marković: “Budući da je Zdravko Pevec nekad radio u tvornici motornih kosilica i traktora ‘Tomo Vinković’, a Višnja Pevec u nekadašnjoj tvrtki Bjelovarski vrt, započeli su s prodajom vrtne mehanizacije.

U početku su, 1990., u svojoj garaži napravili svojevrsni izložbeni salon, u kojem su kupci mogli odabrati artikl koji bi oni potom naručili. U istoj je garaži godinu dana poslije otvoren njihov prvi dućan, koji je 1993. preseljen blizu središta Bjelovara. Iste godine su otvorili i mali dućan u zagrebačkim Sesvetama, a potom i jedan u Zadru. Krajem rata, 1995., u Zagrebu su otvorili veći dućan na Žitnjaku koji danas ima 14.000 kvadrata, a onaj noviji u Jankomiru ima 21.000 m2. Nakon što su ponudili sve potrebno za rad, ponudi su dodali i stvari potrebne za uživanje. Posljednji asortiman koji je dodan ponudi bio je program bijele tehnike, u čemu je danas Pevec vodeći trgovac te u svojim asortimanima pokriva 25 posto hrvatskog tržišta. Taj bjelovarski trgovački lanac danas ima 13 prodajnih centara diljem Hrvatske, a iduće godine planira širenje i u Srbiju, BiH i Makedoniju.”

email to: Tanja Simić

Fotogalerija

  • DRAŽEN KOCIJAN I MIROSLAV KONOPA Radijski voditelj i glazbenik iz Bjelovara u 'Pevecovom kutku' su sa snimateljem i montažerom Daliborom Požežancem okupili, kako kažu, najmanju filmsku ekipu na svijetu
  • NAJMOĆNIJI TRGOVAČKI PAR Vlasnici Višnja i Zdravko Pevec

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika