Objavljeno u Nacionalu br. 601, 2007-05-22

Autor: Dean Sinovčić

EKSKLUZIVNI INTERVIEW

Seinfeld - Debi s crtićem u Cannesu

JERRY SEINFELD, POZNATI američki komičar, prošlog tjedna na filmskom festivalu u Cannesu predstavio je animirani film 'Bee Movie', koji je producirao i za koji je napisao scenarij

PČELICA SIENFELD Seinfeld u kostimu pčele s partnerom u filmu, glumcem Chrisom Rockom, nakon što se spektakularno spustio po žici s krova hotela Carlton na plažu u CannesuPČELICA SIENFELD Seinfeld u kostimu pčele s partnerom u filmu, glumcem Chrisom Rockom, nakon što se spektakularno spustio po žici s krova hotela Carlton na plažu u CannesuNakon što je 1998. godine Jerry Seinfeld završio snimanje tv-serije “Seinfeld” koja ga je učinila najuspješnijim komičarom na svijetu, očekivalo se da će se prebaciti u svijet filma te tako postati još uspješnija i bogatija zvijezda. Sasvim suprotno, Seinfeld nije prihvatio nikakvu ulogu, godinama se bavio stand-up komedijom, redovito je nastupao u Las Vegasu ali i diljem Amerike da bi prije nekoliko godina odlučio ući u filmski svijet. Zanimljivo, učinio je to kreirajući dugometražni animirani film “Bee Movie” (“Pčelinji film”) koji je producirao, napisao scenarij te posudio svoj glas glavnom liku, pčeli Barryju koji ulazi u svijet ljudi, normalno komunicira s njima, i ogorčen je kada shvati da ljudi koriste med u komercijalne svrhe. Svjetsku premijeru film će imati u studenome ove godine a prošlog tjedna Jerry Seinfeld došao je na filmski festival u Cannesu kako bi promovirao film. Učinio je to na spektakularan način. Odjeven u kostim pčele, spustio se po žici s krova hotela Carlton na plažu gdje su ga čekali fotografi i njegov partner iz filma, komičar Chris Rock. Nakon što se spustio, dao je intervju za Nacional.

Iako Jerry Seinfeld ima 53 godine, ne razlikuje se mnogo od Seinfelda iz serije koju stalno gledamo na Novoj TV. Ta mu je serija, snimana od 1989. do 1998., donijela nevjerojatnu popularnost ali i financijsku sigurnost, 1998. godine magazin Forbes objavio je kako je Seinfeld te godine zaradio 267 milijuna dolara.

NACIONAL: Je li bilo teško izvesti ovo vratolomno spuštanje niz žicu u pčelinjem kostimu?
- Nisam se uplašio sve dok sve nije završilo. Zapravo, problemi su nastali kada sam se drugi puta trebao spustiti. Kako je u prvom pokušaju sve ispalo odlično onda mi prilikom drugog spuštanja uopće nisu dali znak da krećem. Kad sam se prvi put spustio, rekao sam “spreman sam” i oni su me gurnuli. U drugom spuštanju su me samo gurnuli. Bio sam potpuno nespreman jer nisam trenirao ovako nešto. Uostalom, kako možeš trenirati pad sa vrha Carlton hotela u Cannesu?

NACIONAL: Jeffrey Katzenberg, suvlasnik kompanije Dreamworks za koju je sniman film, rekao nam je da ste tražili dopuštenje supruge i tek onda pristali na ovu akrobaciju.
- Ne, to nije istina, nisam pitao suprugu za dopuštenje. Ne znam ni je li Katzenberg morao platiti osiguravajućem društvu neki novac kako bi me osigurao od nezgode. Da mi se nešto dogodilo vjerojatno bi zbog toga Dreamworks kompanija bankrotirala.

NACIONAL: Što ste radili u posljednjih gotovo deset godina otkako je završeno snimanje serije “Seinfeld”?
- Bavio sam se stand-up komedijom, nastupima koji su se razlikovali od onoga što sam radio u seriji. U tom smislu može se reći da sam napravio potpuno novi šou. Nakon toga snimio sam nekoliko kratkih filmova za prikazivanje na internetu gdje sam stvorio animirani lik Supermana. To su zapravo bile dvije reklame za American Express nazvane “Avanture Seinfelda i Supermana”. Nakon toga, napravio sam film “Bee Movie” i to je sve, ništa drugo nisam snimio.

NACIONAL: Je li u pitanju bila motivacija, je li vam bilo teško motivirati se nakon toliko uspješnih godina serije?
- Upravo tako. Mnogo me ljudi pitalo kako to da nikada nisam prihvatio ulogu u nekom filmu, akcijskom ili bilo kojem drugom. Moj je odgovor uvijek bio isti, a to je da mi nikada nisu ponudili nešto novo i zanimljivo. Televizijska serija, bez obzira što je televizijska, ne razlikuje se puno od snimanja filma. Imate scenarij koji naučite, imate povike “rez”, imate probna snimanje, kamere, izbor glumaca i kauč na kojem sjedite dok vas ne pozovu na snimanje scene. Uostalom, mjerio sam količinu snimljenog i prikazanog materijala kroz seriju “Seinfeld” i shvatio da je to ista količina materijala za 53 dugometražna igrana filma. To je golema produkcija. Čini mi se da sam ispred kamere proveo više vremena no Woody Allen tijekom svoje cjelokupne karijere.


SEINFELD je, nakon završetka snimanja serije 'Seinfeld' 1998., desetak godina nastupao kao stand-up komičarSEINFELD je, nakon završetka snimanja serije 'Seinfeld' 1998., desetak godina nastupao kao stand-up komičarNACIONAL: Pretpostavljam da je bilo puno ponuda za snimanje akcijskog filma. Koja je bila najluđa?
- Ništa luđe nisam doživio od skakanja s vrha hotela kako bih promovirao “Bee Movie”. Ne mogu se sjetiti veće ludorije jer su mi u jednom trenutku, prije nekoliko godina, prestali slati scenarije akcijskih filmova jer su svi u Hollywoodu shvatili da nisam zainteresiran. Tu i tamo pojavio sam se u maloj ulozi u nekoj seriji ali tek nakon što bi Larry David i ja zaključili da je moje pojavljivanje doista duhovito i potrebno.

NACIONAL: Kako vi i Larry David, redatelj “Seinfelda” znate što je duhovito a što nije?
- Duhovito je sve što nasmijava ljude. Međutim, nikada sa sigurnošću ne znamo je li nešto smiješno ili nije. To ne zna niti jedan komičar. Sve je samo nagađanje. Pokušavate, stalno pokušavate, i tek vam reakcije publike pokažu jeste li duhoviti ili ne.

NACIONAL: Koja je razlika između komičara i ostalih glumaca?
- Glumci stalno pokušavaju biti netko drugi, prikazati tuđi život, tuđe navike i reakcije, dok komičari stalno nastoje pokazati sebe u najboljem svjetlu.

NACIONAL: Danas ste, predstavljajući film “Bee Movie” pred novinarima, održali stand-up šou. Je li to bilo unaprijed pripremljeno ili ne?
- Ništa od toga nije bilo pripremljeno unaprijed. Jeffrey Katzenberg mi je rekao “ispričaj kako si počeo raditi na ovom filmu”, a ja sam to i napravio. Trebalo mi je mnogo, mnogo godina nastupa da bih naučio kako reagirati pred publikom, kao što mi je trebalo mnogo godina da mi to postane nešto sasvim normalno. Znate ono, opusti se i reagiraj spontano. Tada mi ideje same od sebe padaju na pamet. I meni se, kao i običnim ljudima, dogodi da samom sebi kasnije kažem “joj, trebao sam im ono reći…”. I danas mi se to dogodilo nakon promocije filma. Naime, govorio sam kako mi se kod pčela sviđa to što uvijek naprave ono što im se kaže dok ljudi najčešće rade suprotno od onoga što im se kaže. Trebao sam još reći kako su za to najbolji primjer novinari koji trebaju pisati ali oni, suprotno tome, žele biti duhoviti.

NACIONAL: Imate li kod kuće zapisane viceve koje koristite, neku vrstu enciklopedije viceva, li to kod vas ne funkcionira na taj način?
- Postoji određena zbirka viceva ali to sigurno nije enciklopedija. Ta zbirka je vrsta generatora koja me pokreće. Stalno provjeravam koliko su moje šale duhovite. Ne sa svojom obitelji već s publikom.

NACIONAL: Šou koji ste izvodili po klubovima nakon serije “Seinfeld” snimljen je kao dokumentarac pod nazivom “Komičar”. Koliko je taj dokumentarni film bio nešto drugačije i privlačnije za vas?
- Autor tog filma Christian Charles je ovdje sa mnom u Cannesu. On je moj jako dobar prijatelj a upoznali smo se tijekom snimanja reklame za American Express jer je on bio grafički dizajner u agenciji koja je bila autor reklame. Predložio je da napravimo dokumentarni film, imao je vlastitu kameru i uz pomoć te jedne kamere nastao je film. Ja nisam autor filma, on je zaslužan za sve. Međutim, ni to snimanje nisam smatrao drugačijim od snimanja serije, nema razlike proganja li vas jedna ili više kamera.

NACIONAL: Postoji li ijedno mjesto na ovom svijetu gdje vas ljudi neće prepoznati?
- Postoji, i te kako. Evo, ovdje u Cannesu me prepoznaju, ali nikako ne mogu reći da su me svi prepoznali. Europa se razlikuje od Amerike, tamo će me svi prepoznati ali ovdje baš i ne. Negdje sam više a negdje manje popularan. U Americi se serija stalno reprizira i ljudi je stalno gledaju. Ono što me najviše iznenađuje je to da mlada publika sada otkriva seriju. Djeca od 12 ili 13 godina, počinju gledati seriju a ja, kada sam je snimao, nisam razmišljao o tome da bi oni mogli biti moja ciljana publika. Ti klinci mi prilaze i kažu “nedavno sam prvi put gledao vašu seriju”, trebat će im još nekoliko godina da pogledaju sve sezone.

NACIONAL: Serija “Seinfeld” se gotovo svugdje neprestano reprizira. Što se događa kada upalite televizor i vidite samog sebe po tko zna koji put?
- E, to je doista čudno. Najviše se čudim kada želim gledati satelitsku. Uključim gumb za pokazivanje tv-rasporeda i na ekranu se ukaže moje ime. Moja prva reakcija je “zašto je moje ime na ekranu”.

NACIONAL: Kada ste shvatili da ste rođeni komičar i da od toga možete živjeti?
- Tek kada sam se poče baviti time. Prije toga nisam imao pojma jesam li sposoban za taj posao. Zapravo, znao sam da bih želio biti komičar ali nisam znao jesam li za to talentiran. Bio sam klinac bez samopouzdanja, vrlo sramežljiv, nisam želio biti u centru pažnje, čak se nisam smatrao pametnijim od ostalih vršnjaka. Čini mi se da me je takav način života potaknuo da počnem smišljati šale. Kada ste sramežljivi i povučeni, počinjete živjeti samo u vlastitoj glavi i smišljati ideje. Nisam javno želio reći da želim biti komičar jer bi to tada izgledalo kao da sam rekao da želim biti astronaut ili superheroj. Za mene je to bila samo maštarija i a ne nešto čime bih se doista mogao baviti. Tek sam sa 22 godine rekao svojim roditeljima da želim biti komičar. Na moje iznenađenje, rekli su da je to fenomenalna ideja.

NACIONAL: Današnji stand-up komičari često inzistiraju na neukusnim šalama prepunim seksualnih aluzija. Podržavate li ih u tome?
- Nikako, ja sam takve duhovitosti u svojim nastupima izbjegavao. Vrlo sam oprezan pri tome. Čak i kada sam imao noćne nastupe u klubovima, pazio sam da ne posegnem za takvom vrstom duhovitosti. Smatrao sam da je daleko izazovnije zabaviti publiku bez korištenja seksualnih aluzija.

NACIONAL: Jeste li ikada osjetili pritisak da morate zabaviti ljude, odnosno da ih ne smijete razočarati? Jeste li ikada osjetili manjak samopouzdanja?
- Da, ali to ide s ovim poslom. Stalno mislim da nisam dovoljno dobar. Postoje nastupi nakon kojih mislim da sam bio dobar ali postoje nastupi nakon kojih mislim da nisam bio dovoljno dobar. Konstantno sebe preispitujem kao komičara.

PČELA BERRYPČELA BERRYNACIONAL: Zato su vam bile potrebne četiri godine da snimite “Bee Movie”. Je li to zato što ste stalno nasmijavali suradnike pa im je stoga bilo teško raditi?
- Ma ne, radi se o tome da bilo koji film, pa i dugometražni animirani, nije lako napraviti. Nisam ni znao koliko je to teško sve dok se nisam upustio u snimanje. Međutim, animacija me je toliko zaokupila da sam želio vidjeti svaki detalj nastanka filma. Što su mi više pokazivali to sam više želio vidjeti. U toj mojoj želji da sve saznam snimanje se otegnulo na četiri godine. Jeffrey Katzenberg je rekao da me je 12 godina lovio kako bismo zajedno napravili film. Radilo se o kvaliteti ponuđenog materijala. Ako mi se sviđa, ja ću prihvatiti ponudu, ako ne, ja je odbijam. Vrlo sam zahtjevan po tom pitanju. To se i sada događa na filmu “Bee Movie” koji još nije dovršen. Još uvijek provjeravam svaku rečenicu koja će biti izgovorena u filmu.

NACIONAL: U filmu “Bee Movie” se šalite s Rayom Liottom i Stingom. Kako to da su oni pristali posuđivati glasove likovima u filmu?
- Ljudi koji imaju smisao za šalu prihvatit će tako nešto, oni koji nemaju će je odbiti. Jednostavno sam nazvao Raya i Stinga, objasnio im da će biti šale na njihov račun ali da bih volio da oni posude glas vlastitim likovima u filmu i oni su to prihvatili. Bilo je i onih koji su to odbili. Radi se o tome da smo se željeli šaliti s karijerama nekih poznatih osoba. Da biste prihvatili takve šale, morate imati veliko samopouzdanje. Naravno, neću vam reći tko su ti s niskim samopouzdanjem koji nisu željeli vidjeti da se šalimo na njihov račun.

NACIONAL: Šalite li se na svoj račun?
- Upravo to radim.

Djevojka Vanessa kojoj je glas posudila Renée ZellwegerDjevojka Vanessa kojoj je glas posudila Renée ZellwegerNACIONAL: Vaš partner u filmu je glumac Chris Rock koji posuđuje glas komarcu. On je također sjajan komičar koji u vama vidi svog idola.
- Njegova najveća kvaliteta je u tome što je iznimno inteligentan. Rijetko nailazite na tako pametne osobe. Osnovni posao komičara je predstaviti određenu situaciju s kojom su svi upoznati te otkriti glavni razlog zašto je do situacije došlo. Razlog za tu situaciju mora nasmijati ljude. Trebate biti inteligentni da biste kroz to objašnjenje nasmijali ljude, a sve to ima Chris Rock.

NACIONAL: Sada, kada smo vas upoznali, zanimljivo je da nema razlike između Seinfelda izvan serije i Seinfelda u seriji. U čemu je tajna?
- Tajna je u tome da piće koje prelijete iz jedne u drugu čašu uvijek ima isti okus.

NACIONAL: Prije desetak godina novine su stalno pisale koliko ste novca zaradili kroz šou “Seinfeld”. Je li vas to živciralo?
- Ne, zašto bi? Ne vidim ništa loše u zarađivanju novca. Nisam ih ukrao, nisam varao, nitko mi ih nije poklonio, zaradio sam ih na sasvim legitiman način.

Slava i milijuni dolara

Slavna humoristička serija "Seinfeld" započela se snimati 1989. godine i do 1998. snimljeno je devet sezona. Glavni likovi serije su četvero ekscentričnih prijatelja koji žive u New Yorku: proćelavi, podeblji, frustrirani i često nezaposleni George Constanca, neurotični i ekscentrični Cosmo Kramer, pronicljiva i otkačena urednica u izdavačkoj kući Elaine Benes i komičar Jerry Seinfeld, čiji je stan najčešće okupljalište četvero velikih prijatelja. Serija je osvojila tri Zlatna globusa a Seinfeldu je donijela golemu popularnost i veliku zaradu jer je 1998. magazin Forbes objavio kako je on te godine zaradio 267 milijuna dolara. S toliko novca koji neprestano pristiže na račun prava za prikazivenje serije diljem svijeta nije teško zaključiti zašto se Seinfeld nije gurao postati i filmska zvijezda.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika