25.05.2007. / 15:15

Autor: Martina Zeković

SLOVENSKE ŽELJEZNICE

Hrvatska pruga prijeti slovenskom gospodarstvu

Ako slovenske željeznice izgube svoju poziciju među lukama u sjevernom Jadranu tada bi riječka luka mogla pojačati svoju poziciju na račun luke Kopar

Slovenske željeznice mogle bi izgubiti dio tereta ako Hrvatska uspije do 2013. modernizirati željezničku prugu od Rijeke do mađarske granice. Naime, modernizacija drugog kolosijeka od Kopra do Divače i pruga od Divače do Trsta bit će gotove tek 2015. To znači da bi dio tereta koji je do sada stizao u slovensku luku Kopar, mogao biti preusmjeren u luku Rijeka. Ljubljanski dnevni list Dnevnik, objavio je kako će Hrvatska svojim planom gradnje brze željezničke pruge od Rijeke do mađarske granice, "za najmanje tri godine preteći Sloveniju", a u naslovu na prvoj stranici ističe da "planirana pruga u Hrvatskoj prijeti slovenskom gospodarstvu". Ako slovenske željeznice izgube svoju poziciju među lukama u sjevernom Jadranu tada bi riječka luka mogla pojačati svoju poziciju na račun luke Kopar, stoji u ljubljanskom dnevniku.

Slovenija je prošle godine dobila i upozorenje iz Bruxellesa da kasni u svojim obvezama gradnje i obnove slovenskih pruga kako bi se uključila u peti transeuropski prometni koridor. Gradnja drugog kolosijeka od Kopra do Divače, kojimće se slovenska komercijalna luka Kopar bolje povezati na koridor prema Ljubljani i Mađarskoj, koštat će 700 milijuna eura, što je mnogo više od prvih procjena.

Druga opasnost za Sloveniju je i Austrija, koja jako mnogo ulaže u svoju željezničku infrastrukturu i koja proučava projekt gradnje moderne željezničke pruge Vilach-Klagenfurt-Graz u vrijednosti 4,2 milijarde eura i njegovo spajanje prema Veneciji. Ta bi pruga bila žestoki konkurent slovenskoj trasi paneuropskog željezničkog koridora koja se nalazi i u europskim planovima, a to je trasa Lyon-Torino-Milano-Trst-Ljubljana-Budimpešta.

Navodno se tijekom posjeta Berlinu slovenskih ministra prometa i financija razgovaralo o mogućnosti logističkog povezivanja njemačkih željeznica sa lukom Kopar i najvećim slovenskim špediterom Intereuropa i to preko tvrtki Schenker i DB Logistics, koje djeluju u okviru grupacije Deutsche Bahn, među ostalim i davanjem koncesije na dijelu kapaciteta Luke Koper. Špekulacije o povezivanju s njemačkim tvrtkama dovele su do povećanja vrijednosti dionica luke Kopar na burzi iako su u Deutsche Bahnu slovenskim medijima odbili komentirati spomenute razgovore.

Vezane vijesti

Privatizacija 3. maja do 22. lipnja ili krećemo u akciju

Privatizacija 3. maja do 22. lipnja ili krećemo u akciju

Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske – Industrijskog sindikata (SMH-IS) Vedran Dragičević izjavio je danas da će taj sindikat, ne učini li vlada… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika