03.06.2007. / 10:24

Autor: Marko Biočina

ČUDESNA PILULA

Zaboravite UN dijetu, dolazi Hoodie

Radi se o tableti koja se temelji na ekstraktu južnoafričkog hoodia kaktusa, i koja sadrži navodno čudesnu P57 molekulu, koja blokira receptore za glada, odnosno smanjuje želju za hranom.

Svjetsko tržište preparata i pomagala za mršavljenje vrijedi više od 10 milijardi dolara godišnje, a posredno tome takvi proizvodi zauzimaju i golem dio svjetskog marketinškog kolača. Gotovo da nema medija iz kojeg nas ne obasipaju reklame o čudotvornim dijetama, pilulama za mršavljenje ili strojevima za vježbanje.
Ipak, statistika govori da se potražnja, odnosno promet ovakvih proizvoda udvostručio od 2001. godine.

Zlatna koka „industrije za mršavljenje“ je SAD. Prema posljednjim podacima 46 posto Amerikanaca pazi na svoju kilažu, dok ih čak 25 posto aktivno prakticira neki od dijetnih režima prehrane. Te brojke otkrivaju o kolikom se tržištu uistinu radi. Još je važniji podatak da su građani vcisoke kupovne moći skloniji ovakvim proizvodima. Zato nije ni čudno da se na američkom tržištu gotovo svakodnevno pojavljuju nove dijete ili čudotvorni dodaci za prehranu.

Nakon UN dijete, koja je osvojila svijet, a i Hrvatsku, novi hit zove se „Hoodie“. Radi se o još jednoj u nizu pilula za mršavljenje kojima su Amerikanci uvijek bili skloniji od dijetnih programa. Dosad se svaka od tih „čudesnih“ tableta pokazala kao prevara, ali oko nijedne se nije podiglo toliko prašine. Radi se o tableti koja se temelji na ekstraktu južnoafričkog hoodia kaktusa, i koja sadrži navodno čudesnu P57 molekulu, koja blokira receptore za glad, odnosno smanjuje želju za hranom.

Navodno je učinke ove biljke u osamdesetih istraživao i svjetski farmaceutski div Pfizer, no uskoro su od toga odustali zbog velikih troškova istraživanja. U kratkom vremenu ova je pilula stekla cijelu vojsku poklonika, ali i jednako mnogo protivnika. I dok jedni kažu kako se radi o najprirodnijem postojećem pomagalu za mršavljenje, drugi tvrde kako Hoodie može izazvati ozbiljna oštećenja jetre.

Još veću kontroverzu izazvalo je otkriće da se kliničke studije gotovo svih pilula za mršavljenje vrše na zatvorenicima u američkim zatvorima, te da farmaceutske kuće manipuliraju s rezultatima. Ipak, ništa od toga nije bitno utjecalo na tržište, a ni potražnju za njegovim hit proizvodima, a to je u ovom trenutku Hoodie.

Radi li se uistinu o čudesnoj piluli ili je to tek još jedan marketinški i tržišni trik pokazat će vrijeme, no potraga za novim i boljim načinom za gubitak težine se nastavlja.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika