14.02.2008. / 10:05

Autor: Ante Mihić

EKSKLUZIVNO

Nacional na predstavljanju Lexusa IS F

U Sevilli gradu na jugu Španjolske protekla tri dana bili smo jedini hrvatski medij koji je sudjelovao prezentaciji novog Lexusovog modela IS F. Auutomobil koji je napravljen na bazi već postojećeg modela IS 250 oduševio nas je svojim sportskim izgledom, linijama kojih se ne bi posramili ni najbolji talijanski dizajneri i snagom koja je zaštitni znak ovog automobila.

Lexus IS F opremljen je snažnim 5,0-litarskim V8 motorom, vrhunskim Sport Direct mjenjačem sa 8 brzina, sportski podešenim ovjesom i izuzetno snažnim kočnicama i sa čak 423 KS. Tehnološke inovacije automobila, odlične performanse i izvanredne karakteristike prianjanja na tlo samo su mali dio onoga što smo osjetili, vidjeli i doživjeli testirajući model IS F.

Oznaka “F” je nova oznaka rezervirana za Lexus automobile s izuzetno visokim performansama, među kojima je IS F prvi. “F” označava “Fuji trkaću stazu” na kojoj je IS F razvijen i testiran. Smještena u podnožju planine Fuji u japanskoj prefekturi Shizuoka, Fuji trkaća staza prvi put otvorena kao trkaća staza 1966. godine. Fuji staza ima najduži ravni dio (1,5 km) od svih staza za Formulu 1, na kojem se mogu doseći izuzetno velike brzine.

Kako bi se odalo priznanje važnoj ulozi koju je Fuji trkać́a staza odigrala u IS F projektu, novi logotip“F” sadrži najzahtjevnije zavojite dijelove staze u svom dizajnu. Koliko je snažan motor koji pokreće Lexus IS F dovoljno govori podatak da automobil do 100 km/h ubrzava za samo 4,8 sekundi, a maksimalna brzina mu je 270km/h u što smo se i sami uvjerili vozeći ovaj automobil na trkaćoj stazi Monteblanco u samoj blizini Seville.

Iako izuzetno snažan, ovaj rukom izrađen V8 motor je također vrlo gladak. Kruti sastavni dijelovi, optimalna uravnoteženost svih pomičnih dijelova, minimalizacija frikcije i preciznost sastavljanja bez premca, čine ovaj motor izuzetno profinjenim i tihim. Svaka V8 koljenasta osovina ispitana je kako bi se utvrdila usklađenost okretanja prije sastavljanja i, ako je potrebno, ručno dorađena kako bi zadovoljila najzahtjevnije standarde za glatkoću rada.

Kako ovom automobilu ništa ne bi nedostajalo Lexusovi inženjeri mislili su i na sigurnost putnika, ali i na cjelokupni kočoni sustav te se tako na modelu IS F na prednjim kotačima nalaze Brembo aluminijske kočnice sa 6 klipova, dok su na stražnjim gumama kočnice s 2 klipa. S mogućnosti uzastopne primjene velike sile bez smanjenog učinka, ove kočnice moraju biti otporne na jako visoke temperature.

Kotači za IS F napravljeni su u suradnji s tvrtkom BBS, dobavljačem za Formulu 1, i proizvedeni u jednoj od najnaprednijih tvornica za proizvodnju kotača za automobilizam na svijetu. Posebna priča ovog automobila je zvuk koji proizvodi model IS F. Na broju okretaja preko 3600 o/min, zvuk sportskog V8 motora postaje snažan i moćan te je gotovo nemoguće opisati doživljaj koji vas ispunjava prilikom stiskanja papučice gasa.

Smanjenjem brzine čime se smanjuje broj okretaja IS F-u također daju karakterističan zvuk. Cijena koja će svakako zanimati mnoge još uvijek nije definirana za hrvatsko tržište jer prema riječima vodećih ljudi Lexusa, IS F će se na europskom tržištu pojaviti tek sredinom travnja.

Naša predviđanja su da će se cijena kretati oko 60 tisuća eura, što je objektivno puno, ali Lexus IS F vrijedi svakog uloženog eura. Problem bi mogla predstavljati činjenica da je za Europu predviđeno samo 600 primjeraka ovog sportskog ljepotana, pa je pitanje koliko će modela IS F uopće moći kupiti u Lexusovom autosalonu.

Fotogalerija

Vezane vijesti

Lexus najbolje rangirana marka prema ADAC istraživanju 2011. u Njemačkoj

Lexus najbolje rangirana marka prema ADAC istraživanju 2011. u Njemačkoj

Četrdeset i sedam tisuća ADAC članova sudjelovalo je u ovogodišnjem istraživanju, te su ocijenili Lexus markom broj jedan, a Lexus vozila kao ona… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika