29.03.2008. / 09:45

Autor: Igor Ćutuk

DARINKO BAGO

Crotramu iz Helsinkija zasad stižu samo pohvale

U Konzorciju Crotram tvrde kako iz Finske nisu zaprimili nikakve kritike na račun hrvatskog niskopodnog tramvaja koji je od ovoga tjedna uključen i u redoviti promet u Helsinkiju

Hrvatski niskopodni tramvaj Crotram prije nekoliko dana uspješno je završio testne vožnje u Helsinkiju te je uključen u redoviti gradski promet tijekom kojega će se narednih šest mjeseci o njemu izjasniti i putnici, izjavio je za Nacional.hr predsjednik Uprave Končara Darinko Bago.

Na adresu konzorcija Crotram, prema njegovim riječima, zasad nisu stigle nikakve kritike finskih inženjera i helsinškoga gradskog prijevoza na račun hrvatskoga tramvaja, kako se posljednjih dana moglo čuti u dnevnim novinama.

"Naprotiv, dosad su stizale samo riječi pohvale, jer smo i po tehničkim karakteristikama i po cijeni jedan od favorita", ističe Bago komentirajući napise u dnevnom tisku da su Finci navodno hrvatski tramvaj kritizirali zbog buke, dužine i nedostatka prostora.

Naglašava kako je u Helsinki poslan tramvaj konstruiran po zahtjevima ZET-a i Ministarstva prometa. Konačni model za finsko tržište, koji bi prema dosadašnjim dogovorima trebao imati preinačene zglobove, zbog drukčije konfiguracije ulica i zavoja te povećan prostor za stajanje, tek će biti izrađen po zahtjevima naručitelja.

"Finci nisu kritizirali tramvaj, nitko nam nije rekao ni da je prebučan ni da je predugačak, kako sam to pročitao u novinama. Buka je u granicama traženih standarda, a o dužini se tek treba dogovoriti. Finci su uzeli tramvaj na probnu vožnju koja traje i nastavit će se sljedećih šest mjeseci jer prije svega žele biti sigurni da svi proizvođači koji im se javljaju mogu zadovoljiti tražene uvjete na natječaju koji će potkraj ove godine raspisati, tek nakon toga slijedi konačan izbor proizvođača", kaže Bago.

Hrvatski konzorcij Crotram, koji čine tvrtke Končar i Gredelj, prodor na međunarodno tržište počinje upravo u utrci za 100 milijuna eura vrijedan posao izrade 40 niskopodnih tramvaja za helsinški gradski prijevoz HKL.

Najveći konkurent im je Siemens, a u utrci su i talijanska tvrtka Ansaldo Breda te poznati proizvođač Bombardier koji je Helsinkiju već isporučio četrdesetak tramvaja. Finci s Bombardierovim tramvajima zbog čestih kvarova nisu bili zadovoljni, a nedavno su zaprijetili čak i raskidom ugovora i povratom tramvaja ne otkloni li Bombardier nedostatke.

Prednost hrvatskog proizvođača u utrci za nabavu nove serije od 40 tramvaja za Helsinki, uz cijenu koja će se ovisno o opremi i potrebnim preinakama kretati između milijun i pol i dva milijuna eura, jest i činjenica da se Crotram našao u okviru offset programa finske tvrtke Patria koja je s hrvatskom vladom i Ðurom Ðakovićem iz Slavonskog Broda dogovorila obnovu oklopnih vozila za Hrvatsku vojsku.

Predsjednik Uprave Končara Darinko Bago naglašava kako sve to u oštroj konkurenciji Crotrama s tvrtkama koje dugi niz godina dominiraju europskim tržištem u proizvodnji tramvaja nije dovoljno za prognoziranje sigurnog ishoda za dobivanje posla.

"Probat ćemo se maksimalno prilagoditi zahtjevima Helsinkija, no na njihov izbor u konačnici ne možemo utjecati", kaže Bago.

U Helsinki će se početkom ljeta uputiti izaslanstvo hrvatskih gospodarstvenika na čelu sa zagrebačkim gradonačelnikom Milanom Bandićem koji bi se trebali zauzeti za Crotram.

Crotram ispunio sve uvjete za prodaju na međunarodnom tržištuHrvatski konzorcij Crotram dosad je ispunio sve reference potrebne za početak prodaje na međunarodnom tržištu - njihov prvi proizvedeni tramvaj prešao je za provjeru tehničkih karakteristika nužnih 100 tisuća kilometara, a sklopljena su i dva velika ugovora za prodaju ukupno 140 tramvaja zagrebačkom ZET-u koji će biti isporučeni do rujna iduće godine.

Niskopodni tramvaj Crotram 2200 dosad je predstavljen u Slovačkoj i Bugarskoj, a krajem kolovoza službenu promociju imat će na najvećem sajmu tračničkih vozila INOTRANS u Berlinu.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika