Objavljeno u Nacionalu br. 649, 2008-04-22

Autor: Tanja Simić, Marko Biočina

Dossier: Business & pleasure

Luksuzni klubovi za dan i noć

NOĆNI ŽIVOT ZAGREBA obogaćen je otvaranjem nove vrste klubova koji danju rade kao barovi i restorani, noću omogućuju gotovo neograničen provod, a namijenjeni su u prvom redu mladim poslovnim ljudima

NOVI STIL Fly Bar blizu Zavrtnice uređen je na temu avijatike, u skladu s čim je kompletno osoblje odjeveno u stjuarde i stjuardese (na slici s voditeljem lokala Tihomirom Jerkovićem)NOVI STIL Fly Bar blizu Zavrtnice uređen je na temu avijatike, u skladu s čim je kompletno osoblje odjeveno u stjuarde i stjuardese (na slici s voditeljem lokala Tihomirom Jerkovićem)Zagreb je u nedavnom istraživanju provedenom među posjetiteljima jedne internetske stranice proglašen drugim najdosad nijim gradom u Europi. Strani turisti koji su posjetili Zagreb žalili su se na nedostatak noćnog života, navodeći kako je u hrvatskom glavnom gradu nemoguće naći klub koji tijekom tjedna radi nakon ponoći. Ipak, takva ocjena zagrebačkog noćnog života nije potpuno točna. U posljednje dvije godine u Zagrebu je otvoren niz atraktivnih klubova i restorana koji pokušavaju slijediti svjetske trendove. Takvi klubovi u pravilu su luksuzno uređeni i nalaze se u novoizgrađenim poslovnim zgradama. Zbog takvih lokacija isprva su im najčešći gosti bili poslovni ljudi, ali se njihova popularnost proširila. Njihova poslovna strategija temelji se na ideji da izlazak nije ograničen samo na noćne sate, da se njihovi gosti osjećaju ugodno i zabavljaju u koje god doba dana dođu. Zbog toga je za poslovanje takvih klubova ključno stalno uvođenje novih sadržaja koji će privući goste.

Jedan od nedavno otvorenih lokala takvog tipa je i klub i restoran Lobby Food&Mood u poslovnoj zgradi Eurotowera na uglu Vukovarske i Lucićeve ulice. Otvorili su ga trojica ugostitelja, Zdravko Karna, Tomislav Vuković i Ivan Blažević, vođeni, kako kaže Karna, trendovima europskih metropola:

“Dugo sam živio u Španjolskoj, gdje su ovakva mjesta posve uobičajena. To su multifunkcionalni prostori koji žive i danju i noću. Obuhvaćaju café bar za jutarnju varijantu, dva restorana - jedan sofisticiraniji à la carte te dnevnu blagovaonicu sa samoposluživanjem - a navečer se nekim danima u tjednu lokal pretvara u noćni klub, mijenjajući dio interijera, osvjetljenje i atmosferu: većina stolova se miče, ostavljaju se lounge separei te dodaju visoki barski stolovi.

Dio i dalje ostaje restoranski, tako da ljudi mogu doći i na piće uz sitne zalogaje zvane fingerfood, ali i na klasičnu večeru kreativne hrvatske kuhinje. Dva dana u tjednu, četvrtkom i petkom, imamo nastupe bendova koji uživo sviraju funk, soul, jazz i blues, ugodnu urbanu glazbu za koju smatramo da je kompatibilna s profilom gostiju, ali i koja ne smeta onima koji su došli u restoran. Subotom često imamo promocije, evente ili domjenke koji znaju potrajati i do šest-sedam ujutro, pa čak i urbane svadbe koje više nalikuju klupskim tulumima. Upravo je to prednost poslovnih zgrada, jer su noću prazne i klubovi mogu nesmetano dugo raditi.”




Gosti lokala su, govori, poslovni ljudi iz samog Eurotowera, ali i iz obližnjih poslovnih zgrada poput T-Comove, Cibone, Hypo i Euro centra, ali i iz Vjesnika i Gradskog poglavarstva. Uglavnom su to mlađi menadžeri i poslovnjaci, kaže Karna, kojima je važno da imaju gdje ujutro popiti kavu pa i doručkovati, popodne ručati, a navečer se nakon posla opustiti uz piće i glazbu. Stoga im nije teško popuniti 650 četvornih metara prostora, a uskoro će otvoriti i ljetnu terasu.
“Ljudima iz Eurotowera, u kojem su sjedišta investicijskih fondova, banaka te Zagrebačke burze, praktično je jer ne moraju ići kući pa se nekamo vraćati, nego se samo spuste dolje i zabave se, ili možda obave kakav poslovni razgovor. Zato smo i odlučili da svirka počinje već u šest, kad im završava radno vrijeme, tako da dođu kući već oko 10-11, sati što im ne smeta za radni dan koji slijedi. Vani je takav trend vrlo raširen, mladi poslovni ljudi rijetko odlaze kući nakon posla, nego se odu opustiti uz čašu vina i fingerfood. Ta se scena nedavno počela buditi i kod nas, jer je sve više mladih poslovnih ljudi kojima se ne da gužvati u krcatim i noćnim klubovima, niti odlaziti na narodnjačku glazbu.”

LOBBY FOOD&MOOD u svom restoranu nudi tzv. hrvatsku kreativnu kuhinju, a navečer se interijer i rasvjeta prilagode klupskoj atmosferiLOBBY FOOD&MOOD u svom restoranu nudi tzv. hrvatsku kreativnu kuhinju, a navečer se interijer i rasvjeta prilagode klupskoj atmosferi Nemaju dress code, ni visoke cijene kojima bi selektirali klijentelu, jer, veli, lokal mlađe ljude poput studenata obližnjih fakulteta i ne privlači. Pretpostavlja da je to zbog atraktivnog i profinjenog interijera, koji je osmislio akademski kipar i scenograf Nedjeljko Mikac Cak. Krajem prošle godine otvoren je lokal Fly Bar, kafić i noćni klub koji se nalazi u poslovnom centru Almeria na uglu Heinzelove i Vukovarske ulice. U njega se, priča šef Fly Bara Tihomir Jerković, svakodnevno slijevaju poslovnjaci iz tvrtki u Almeriji poput uprave Splitske banke, Grawe osiguranja, Agrokora i Siemensa, ali i iz brojnih okolnih poslovnih zgrada sa zagrebačke Zavrtnice.

“Fly je prvenstveno bar i noćni klub, koji četvrtkom, petkom i subotom ima programske večeri kao što su funk četvrtkom te house partyji s našim DJ-ima petkom i subotom. Odlučili smo se za bar u kojem se ujutro može popiti dobra kava, a navečer dobar koktel. Zato smo tako i raspodijelili ljude, ujutro nam rade samo majstori za kavu, navečer za koktele. Ljudima koji rade u ovom poslovnom centru te u blizini to i odgovara, ne moraju radi izlaska voziti i probijati se kroz kolone do nekog drugog dijela grada nego samo ostanu tu. To je ujedno i svojevrsni oblik team buildinga, jer se možda ne bi uopće družili da nemaju gdje. Ovdje je dosta tvrtki i organiziralo druženja zaposlenika, pogotovo povodom Božića i Nove godine. Zgodno je što se tu okupljaju većinom mlađi ljudi iz istog, poslovnog miljea, pa ovdje sklapaju ne samo poznanstva nego i poslove.

“Orijentirani su, govori, na ljude od 25 do 40-ak godina, tako da u lokal ne puštaju one ispod 20. Po cijenama se, tvrdi, ne izdvajaju od prosjeka, ali kako se lokal sastoji od donjeg dijela i galerije, u maniri svjetskih klubova gostima navečer nude VIP dio koji se može rezervirati. To znači da galeriji ima pristup samo društvo koje ju je rezerviralo, imaju svog konobara, rezervaciju ne plaćaju, ali moraju tokom večeri konzumirati određenu količinu pića. Vlasnik lokala je, priča Jerković, tvrtka Klising, koja se bavi “biometrijskom kontrolom protoka ljudstva, bilo pomoću otisaka prstiju ili skeniranjem rožnice ili lica”.
Od prošle godine u djelatnosti te tvrtke spada i ugostiteljstvo, a uz Fly Bar preuzeli su i restoran Europski dom u Jurišićevoj, otkud im dolazi catering za domjenke. Predsjednik uprave Klisinga Marko Emer strastan je letač, kaže Jerković, koji svaki trenutak iskoristi da poleti. Zbog toga je odlučeno da Fly Bar bude tematski uređen u avijatičarskom stilu, čemu pridonosi osoblje lokala odjeveno u stjuardese i stjuarde.

People’s je zasigurno najpoznatije okupljalište zagrebačkih poslovnih ljudi. Ovaj luksuzno uređeni restoran i lounge bar u novoj poslovnoj zgradi u Radničkoj ulici otvoren je prije godinu i pol, a njegovi vlasnici htjeli su u Zagrebu stvoriti poslovni restoran po uzoru na slična mjesta u zemljama Zapadne Europe i SAD-a. Budući da se u neposrednoj okolici People’sa nalaze poslovne zgrade u kojima radi više od 25.000 ljudi, uspjeh restorana bio je prilično izvjestan, ali vlasnici nisu predvidjeli kako bi njihov restoran mogao postati i popularno mjesto za noćne izlaske.

Danas je People’s kombinacija restorana i lounge bara, koji ne posjećuju samo poslovni ljudi koji rade u okolici, nego i svi oni koji su željni zabave u opuštenoj atmosferi i ugodnom interijeru. Ipak, kako kaže Peter Balov, jedan od suvlasnika People’sa, na ideju o otvaranju takvog kluba došao je sasvim slučajno: “Rođen sam u Hrvatskoj, ali sam se u ranoj dobi s obitelji preselio u SAD. Prije desetak godina sam na nagovor svog dobrog prijatelja Gorana Ivaniševića počeo intenzivnije posjećivati Hrvatsku. Kupio sam i stan u Splitu. Razmišljao sam o tome da kupim brod , ali mi je jedan prijatelj predložio da te novce umjesto u kupnju broda uložim u otvaranje restorana. Razmišljao sam malo o tome i shvatio da u Zagrebu nema pravih poslovnih restorana kao na Zapadu. S druge strane, vidio sam da tu ima sve više poslovnih ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za takav restoran.

IAKO JE PRVENSTVENO namijenjen poslovnim ljudima, Vertigo je postao iznimno privlačan i za mladeIAKO JE PRVENSTVENO namijenjen poslovnim ljudima, Vertigo je postao iznimno privlačan i za mlade U startu je People’s trebao biti isključivo restoran, no shvatili smo da ima interesa i za pravi lounge bar. Po pojmom lounge bar mislim na mjesto kamo ljudi mogu izići nakon večere, a da to nije nekakav diskoklub, gdje su u pravilu bučna glazba i mlađi gosti. Otkrili smo da naši gosti žele mogućnost da produlje svoj boravak u restoranu i nakon što večeraju. Upravo smo zato napravili dio People’sa koncipiran kao lounge bar.” Iako Balov kaže da je na ideju otvaranja People’sa došao slučajno, sve što je slijedilo nakon toga bilo je rezultat jasno definirane poslovne strategije koja se temeljila na iscrpnim istraživanjima tržišta i navika posjetitelja. Tako je Balov od početka znao koji profil gostiju želi te programe osmišljavao za njih. Želio je da People’s posjećuju poslovni ljudi starije dobi. No, da to postigne, morao je zadovoljiti određene uvjete. Prvi od njih bio je da u People’s ne smije dolaziti previše ljudi. “Dogodilo nam se da smo odmah nakon otvaranja postali hit i bili prepuni. Shvatili smo da to nije ono što želimo. Kao prvo, lounge bar je zasjenio restoran, a kao drugo, s puno ljudi to uopće nije lounge bar. Ideja lounge bara je da to bude prostor u kojem se ljudi osjećaju ugodno i mogu opustiti.

To je nemoguće ako ima previše ljudi, ako je prostor zadimljen, a glazba preglasna. Zbog toga smo odlučili stati na loptu i pokušati profilirati se tako da nas posjećuje manje ljudi, ali da to budu oni koji se uklapaju u našu ciljanu skupinu. Danas u People’s dolaze prvenstveno ljudi iz poslovnog svijeta, ali i ostali gosti malo starije dobi za koje u Zagrebu baš i nema puno mjesta kamo mogu izići. Osim za privatno druženje, People’s je danas jednako ugledan i za poslovne sastanke, i na to smo ponosni”, kaže Balov.

Poslovni uspjeh People’sa temelji se na tome da stalno nudii nešto novo za svoje goste. U ožujku su se svakog utorka organizirale večeri soul glazbe, dok se svakodnevno od 16 do 19.30 gosti opuštaju na afterwork partyjima uz piće i hranu. Ista se strategija nastoji primjeniti i u gastronomskoj ponudi, tako da organiziraju gostovanja renomiranih svjetskih kuhara. Trenutačno posjetitelji People’sa mogu kušati hranu koju pripravlja poznati američki kuhar Justin J. Trani.

Balov kaže da je People’s postao mjesto koje postavlja trendove i kako je na to naročito ponosan: “Novost u našoj ponudi je i wellness koji se nalazi pokraj restorana i mislim da se odlično uklapa u imidž koji želimo stvoriti. Poslovni model koji smo primijenili pri stvaranju People’sa pokazao se uspješnim pa planiramo poslovno širenje i otvaranje novih lokala. Oni možda neće biti isti kao People’s, ali će poslovna logika biti ista.” Poslovni model noćnog bara Vertigo na vrhu zagrebačkog hotela Antunović ponešto je drukčiji. Kako objašnjava njegov voditelj Jakov Vidić Vertigo, bio je zamišljen kao hotelski bar za hotelske goste, no s vremenom je počeo privlačiti i poslovne ljude iz grada i strane goste u Zagrebu, ali i mlađu populaciju koja je Vertigo prepoznala kao novo mjesto za izlaske: “Svaki bolji hotel svojim gostima nastoji pružiti mjesto gdje u ugodnoj atmosferi mogu popiti piće i zabaviti se do sitnih sati. No s vremenom smo primijetili da u Zagrebu postoji interes za urbanu zabavu. Zato smo počeli organizirati večernje programe koji su vrlo brzo postali hit.”

Glavna odlika Vertiga svakako je njegova lokacija. Bar se nalazi na osmom katu, a iznad njega na samom vrhu zgrade hotela je i staklena rotirajuća panoramska kupola kojoj je potrebno sat vremena da se okrene za 360 stupnjeva. Vlasnici su tako htjeli gostima dočarati virtualnu šetnju Zagrebom.

Ipak, kako kaže Jakov Vidić, ključ uspjeha bara krije se u kvaliteti: “Vertigo se nalazi na atraktivnoj lokaciji, ali to nije dovoljno. Isprva je ljudima bilo čudno da izlaze u hotel, iako je u inozemstvu to hit, najbolji klubovi su u sklopu hotela. Morali smo osmisliti program koji će zainteresirati javnost, a ujedno biti u skladu sa standardima hotelskog bara. Što se glazbe tiče, organiziramo jedino programe urbane glazbe za koje smo procijenili da bi mogli biti jednako zanimljivi gostima hotela i lokalnim posjetiteljima. Uspjeli smo stvoriti kritičnu masu stalnih gostiju kojom smo jako zadovoljni. Posjećenost nam stalno raste i očito u Zagrebu postoji velika potražnja za tom vrstom zabave.”

U Vertigu su odlučili stvoriti raznovrstan program: petkom “In house selection session”, večer house glazbe uz nastup renomiranih hrvatskih i svjetskih house DJ-a, subotom gosti bara uživaju u R&B hitovima u programu “R&B finest”, u sklopu kojeg je bio i after party koncerta američkog repera 50 Cent u prosincu.

House i R&B večeri namijenjene su široj javnosti jer je hotel vikendom manje popunjen nego u radnom tjednu. Zato je “Vertigo Blues Night” svakog četvrtka organiziran za goste hotela, ali ulaz je otvoren za sve koji vole tu vrstu glazbe. Riječ je o blues koncertima na kojima blues pjevač Tony Lee King sa svojim bendom izvodi poznate svjetske blues hitove, ali i svoje autorske pjesme.

People's, restoran i bar koji mnogi smatraju jedinim pravim lounge barom u ZagrebuPeople's, restoran i bar koji mnogi smatraju jedinim pravim lounge barom u Zagrebu Kako kaže Vidić, unatoč raznovrsnom programu, u Vertigu su i dalje glavni gosti poslovni ljudi na koje je hotel orijentiran: “Vertigo ipak treba gledati u kontekstu cjelokupne ponude hotela Antunović. Hotel je orijentiran na poslovne goste, ima kongresni centar gdje se svakodnevno održavaju seminari i kongresi pa Vertigo nudi i organizaciju korporativnih evenata. Zbog toga je i Vertigo orijentiran na taj profil gostiju. Ta se orijentacija pokazala opravdanom. Klub je komplementaran s hotelom, u njega dolazi puno gostiju, ali kao što sam rekao, privlačimo i sve više gostiju sa strane. Naravno, to ne znači da želimo da nas posjećuju samo poslovni ljudi.”

Poslovni ljudi glavna su klijentela i Tower caféa, novootvorenog kafića i kluba u Zagreb Toweru, jednom od brojnih poslovnih nebodera koji su u posljednje vrijeme izgrađeni u Zagrebu. Neboder ima 21 kat, ukupne je površine 50 tisuća četvornih metara, a gotovo 75 posto prostora već je iznajmljeno. U zgradi radi više od 1800 ljudi pa nije teško izračunati ekonomsku isplativost kafića u podnožju nebodera. Vrlo brzo tu su počeli organizirati i večernja događanja.
Voditelj Tower caféa Saša Stipić kaže kako nije bilo teško shvatiti da postoji velik interes za to: “Bili smo orijentirani na ljude koji rade u zgradi, a tijekom i nakon radnog vremena požele popiti kavu ili kakvo drugo piće. Ubrzo smo shvatili da dosta naših gostiju koji dođu poslije posla nakon nekoliko pića odlazi drugamo. Učinilo mi se malo besmisleno da i mi ne pružamo tu mogućnost. Zato smo počeli s noćnim programom. Sad svaki naš gost može popodnevno piće pretvoriti u noćni izlazak.” Zasada Tower café još nema stalne programe noćnih događanja, ali svakih nekoliko tjedana ima dobro posjećene večeri house glazbe. Stipić kaže da treba naći način da se gosti privuku: “Očito Zagrepčani žele izlaziti na ovakva mjesta, gdje će se u ugodnoj atmosferi zabavljati uz ugodnu glazbu. To uopće ne mora biti house. Mi smo te večeri počeli slučajno i odaziv je dobar. Uvjeren sam da će jednako dobro biti i s nekom drugom vrstom urbane glazbe.” Tower café još nije popularan kao neki slični klubovi, ali vjerojatno će zbog lokacije to postati. Kako ističe Stipić, svi klubovi u poslovnim zgradama imaju velike prednosti u odnosu na konkurenciju:

“Ograničenja koja muče tradicionalne klubove ovdje ne postoje. Radno vrijeme je gotovo neograničeno, parkiralište dostupno, svi prostori su klimatizirani. Uvjeren sam da će uskoro to postati glavna odredišta zagrebačkog noćnog života. Naravno, u klubu u poslovnoj zgradi glavni posjetitelji uvijek će biti poslovni ljudi, ali bit će zanimljivi i ostalima.”

Oaze odmora u poslovnim zonama

Fly Bar nalazi se u poslovnom centru Almeria na uglu Heinzelove i Vukovarske ulice, blizu zagrebačke Zavrtnice. Zahvaljujući tome, prema riječima voditelja kluba Tihomira Jerkovića, u njega dolaze mlađi poslovni ljudi iz cijelog tog dijela grada, koji je u posljednjih nekoliko godina postao poslovnom zonom. To im je, kaže Jerković, jednostavnije nego voziti kroz gužvu nekamo drugamo, a usput osim druženja unutar vlastitog miljea sklapaju i nove poslove.

Živost u svako doba dana i noći

Lobby Food&Mood bar i restoran nalazi se u poslovnoj zgradi Eurotower na uglu Vukovarske i Lucićeve ulice, a na svojih 650 metara prostora nudi sve: od doručka, preko ručka u dnevnoj blagovaonici sa samoposluživanjem ili u à la carte restoranu, do večere ili samo pića uz fingerfood i živu urbanu glazbu.

Hotelski bar koji je postao hit mjesto za izlaske

Vertigo bar nalazi se na vrhu poslovnog centra Antunović, a zamišljen je izvorno kao hotelski bar, no ubrzo je počeo privlačiti i goste koji nisu odsjeli u hotelu. No ipak je prvenstveno namijenjen poslovnim gostima koji u većini odsjedaju u hotelu.

Trendovski poslovni restoran

People's, restoran i bar koji mnogi smatraju jedinim pravim lounge barom u Zagrebu, nalazi se na Radničkoj cesti i već je godinu i pol jedno od najpopularnijih okupljališta poslovnih ljudi. Riječ je o poslovnom restorana kakvi su uobičajeni na Zapadu - njegova ideja nije da bude krcat ljudima, nego da bude prostor za opuštanje.

Zabava bez ograničenja

Klub i kafić Tower café nalazi se u prizemlju novog poslovnog nebodera Zagrebtower na križanju Vukovarske i Radničke ulice. Klub omogućuje poslovnim ljudima koji ondje rade ne samo da popiju nekoliko pića nakon posla, nego i da posjet klubu pretvore u cjelonoćni izlazak. Zbog toga se odnedavna ondje održavaju večeri house glazbe.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika