Objavljeno u Nacionalu br. 651, 2008-05-05

Autor: Tanja Simić

Financijaš u svijetu visoke mode

Preporoditelj modnog Zagreba

Miki Huljić, direktor Lantee, otkriva kako je nagovorio Armanija i D&G da otvore dućan u Zagrebu

ULICA KRALJEVA MODE Miki Huljić s djelatnicama butika Emporio Armani u Petrićevoj ulici uULICA KRALJEVA MODE Miki Huljić s djelatnicama butika Emporio Armani u Petrićevoj ulici uNakon što je 2007. baš u Zagrebu otvoren prvi dućan Emporio Armani na prostoru između Münchena i Atene, krajem ovog ljeta se tik do njega otvara još jedan butik ekskluzivne mode - D & G talijanskog dizajnerskog dvojca Dolce & Gabbana. I on će biti jedini takav u ovom dijelu Europe, a uz Armanijev će biti jedini butik tako visoke kategorije u Hrvatskoj. Iako se ne može očekivati da tako velike i renomirane modne tvrtke zanima maleno tržište poput hrvatskog, te iako naoko nema razloga vjerovati da će se najnoviji dućani takvih brandova nakon Londona i Milana otvarati i u Zagrebu, u takav projekt se upustilo vodstvo najvećeg hrvatskog maloprodajnog lanca tekstilne robe, od kojeg bi se - s obzirom na njegovu reputaciju socijalističke tvrtke preživjele iz bivšeg režima - to najmanje očekivalo. Riječ je o Lantei - tvrtki u vlasništvu Tekstil prometa - koju posljednje četiri godine vodi Miki Huljić, Jelšanin koji je s timom Lanteinih menadžera tvrtku čije je ime nekada asociralo na jeftine pamučne majice povezao s najvećim imenima svjetske mode.

Priča o otvaranju tih dućana vrlo je zanimljiva: kada je vodstvo Lantee na čelu s Huljićem prije četiri godine odredilo novu strategiju tvrtke, odnosno dovođenje svjetske visoke mode u svoje dućane kojih samo u uskom središtu Zagreba ima 20-ak, plan se činio teško ostvariv. Iz Lantee su doduše odmah poslali ponudu tvrtki Armani, ali su bili odbijeni. “U Armaniju su imali odmak prema Lantei kao lancu takve reputacije kakvu je imala - oni općenito nisu nikada surađivali s tvrtkama poput naše. Dovoljno je reći da u Ukrajini rade sa Ševčenkom”, rekao je Huljić. Međutim, tu nisu stali, odlučili su se za drukčiju strategiju: napravili su detaljno istraživanje hrvatskog tržišta o tome što Hrvati doživljavaju visokom modom, kako rangiraju brandove, koliko je hrvatsko tržište sposobno apsorbirati takve marke te koliko je Petrićeva ulica prikladna za to. Dobili su zanimljive rezultate: pokazalo se da Hrvati mahom kupuju u Armanijevim dućanima u Milanu te da je robna marka Dolce & Gabbana najpopularnija u Hrvatskoj, popularnija i od Armanija koji nosi titulu kralja visoke mode. Te su rezultate, skupa s ostalima, poslali tvrtki Armani - u kojoj sve mora proći kroz ruke Giorgia Armanija. On je pregledao dokumentaciju, vidio ekonomsku studiju da su Dolce & Gabbana popularniji od Armanija i odlučio da se dućan u Zagrebu ipak otvori. To je pak bilo presudno u dovođenju D & G-a u Hrvatsku, o čemu je Miki Huljić rekao:



“Čim su u Armaniju pristali, poslali smo ponudu i kući Dolce & Gabbana. Pozvali smo ih da dođu vidjeti Armanijev dućan i odmah su došli - već jutro nakon otvorenja. Svi oni se drže svoje konkurencije: gdje trgovinu otvara jedan otvaraju i drugi. Veći je problem bio s Armanijem; tamo su mi odmah rekli da oni na nova tržišta dolaze zadnji, nakon svih. Rekao sam im da mi je jasno da Armani slovi kao kralj mode, ali da je možda vrijeme da kralj jednom dođe prvi. Mislim da ih je iznenadio naš profesionalni pristup, sva dokumentacija, jer su tvrtke s kojima inače rade mnogo drukčije od nas i tako ne pristupaju. Osim toga, u tom je trenutku čak lansiran novi vizualni identitet dućana Emporio Armani, koji je zaokrenut prema izgledu dućana D&G. Takav je i zagrebački Emporio Armani, nakon onog londonskog drugi takav u svijetu.”

Ideja o dovođenju visoke mode u Lanteine dućane počela je, priča, s planom da se Ulica Frane Petrića - u kojoj Lantea ima tri lokala - pretvori u lokaciju s ekskluzivnim buticima. Želja je bila u te lokale smjestiti vrhunska modna imena kakvih Zagreb nema jer se, objasnio je Huljić, u svijetu mode postojeći zagrebački dućani visoke mode smatraju komercijalnijim od Armanija i D & G-a. “Kad smo kontaktirali s kućom Armani, pitali su nas što je sve otvoreno u Zagrebu i ni jedan od tih dućana nisu smatrali konkurencijom. Pitali su za Dolce & Gabbanu, Gucci, Pradu, Louisa Vuittona - marke poput Huga Bossa ne smatraju svojim rangom, ni dizajnerski, ni cjenovno. I Armani i Dolce & Gabbana su živući dizajneri koji sami potpisuju svoje kolekcije, za razliku od većine modnih kuća čije dućane imamo u Zagrebu koje imaju dizajnerske timove zaposlene na raznim linijama. To su komercijalniji brandovi iza kojih ne stoje osobno tako jaka dizajnerska imena. Razlika NAJPOZNATIJI DUĆAN Dolce & Gabbana otvoren je prije pet mjeseci u Aveniji Madison u New YorkuNAJPOZNATIJI DUĆAN Dolce & Gabbana otvoren je prije pet mjeseci u Aveniji Madison u New Yorkuje i u tome što za Emporio Armani, recimo, u ovom dijelu Europe postoji mogućnost za otvaranje samo dvaju dućana - jednog u Zagrebu, jednog u Beogradu, a isto vrijedi i za D & G. Za komercijalnije marke dućani se mogu otvoriti bilo gdje, u bilo kojem broju, a ovi moraju zadržati ekskluzivitet i u broju dućana i u njihovim lokacijama. Tako se ne može dogoditi da se njihova roba prodaje u nekom od shopping centara, dok Huga Bossa, Calvina Kleina i sličnih marki u takvim centrima ima. Također su bili nemalo iznenađeni cijenama dizajnerske robe u Zagrebu, koje su više od onih u Milanu.”

Od trenutka otvaranja dućana Emporio Armani u Zagrebu Lantea je, kaže, dobila sasvim drukčiju reputaciju. Imidž tvrtke je značajno promijenjen, što je i bio njegov cilj kao menadžera. Upravo je imidž bio jedan od većih problema Lantee, i kad je bila riječ o ulasku u shopping centre, i kad je bila riječ o nekim drugim poslovnim potezima. Zato je ideja bila da se pokušaju distancirati od dosadašnje percepcije tvrtke te da se napravi “potpuni rebranding kompanije”.

“Mučilo nas je što je Lantea doživljavana kao lanac gotovo neuglednih dućana, a da ljudi ne znaju da su dućani poput Nikea, Manga i Gerryja Webera u Ilici, zatim Baslera na Trgu bana Jelačića, Adidasa, Naf Nafa, Sisleyja i Benettona naši. Tako da ima još mnogo posla oko popravljanja Lanteina imidža, ali se zbog Armanijeva dućana definitivno dogodio veliki iskorak.”

Kad je prije četiri godine Miki Huljić došao na mjesto direktora Lantee, u toj je tvrtki već postojao plan za profiliranje Lanteinih dućana u središtu Zagreba kojih, uključujući one izvan centra, ima 180. Mango je već bio otvoren, Nike također, ali otvaranje butika visoke mode nije bilo u planu. Nakon Emporio Armanija krajem veljače ove godine u Ilici je otvoren još jedan sličan dućan, iako nižeg ranga, marke Penny Black, podbranda modne kuće Maxmara. Strateški plan Lantee je nastaviti takav trend i nakon otvorenja butika D & G, ali za Mikija Huljića je ovo bilo dovoljno. Uskoro odlazi iz Lantee na mjesto o kojem još ne želi govoriti, a kao razloge navodi sljedeće:

LOBIST U MILANU S bivšim direktorom kuće Armani Francescom Tombolinijem koji je lobirao za butik u ZagrebuLOBIST U MILANU S bivšim direktorom kuće Armani Francescom Tombolinijem koji je lobirao za butik u Zagrebu“Moj je životopis dosta buran. Baza mi je u financijama, kroz koje sam prošao radna mjesta od revizorske i konzultantske kuće, investicijskog i klasičnog bankarstva do korporativnih financija. Imao sam sreću da se stalno bavim stvarima koje su nove. Nakon Ekonomskog fakulteta u Zagrebu karijeru sam počeo u zagrebačkoj revizorskoj kući Progres revizija, čiji je jedan od vlasnika bila i konzultantska kuća Progres u kojoj sam se nešto kasnije zaposlio kao konzultant. Nakon toga prešao sam u Kaptol investicijsko društvo, društvo kći Kaptol banke koja je bila u vlasništvu Dejana Košutića gdje sam radio na projektu kuponske privatizacije te sam bio član Kreditnog odbora banke. Kao direktor analitičke službe radio sam i u Središnjem nacionalnom fondu danas poznatom kao SN Holding, nakon čega sam kao direktor kontrolinga i financija prešao u Lukšić grupu, grupaciju pokojnog čileanskog poduzetnika hrvatskog porijekla Andronika Lukšića koji je po Forbesovoj listi bio jedan od 100 najbogatijih ljudi na svijetu, a koji je u Hrvatskoj bio vlasnik Karlovačke pivovare, Atlasa i niza hotela na Jadranu.

Kratko sam radio i u tvrtki Badel 1862 na poziciji financijskog direktora, nakon čega sam došao u Tekstilpromet na istu poziciju. U ljeto 2004. imenovan sam na mjesto direktora Lantea grupe, koja je inače u vlasništvu Tekstilprometa. Bio sam i član raznih nadzornih odbora tvrtki poput Arenaturista, Anite, Elke, Jadroplova, Hotela Makarska i Sljemena Zagreb. Drugim riječima, kad sam počeo raditi u reviziji, to je bila prva godina primjene revizije u Hrvatskoj. Odlazak u konzultantsku kuću Progres dogodio se prve godine primjene PDV-a i mi smo bili u kampanji njegove implementacije. U Kaptol banci smo radili kuponsku privatizaciju, što se događa jednom u sto godina ili jednom u povijesti i iako je u javnosti ona sotonizirana, provedena je u mnogim zemljama i ne vidim da je u Hrvatskoj provedena lošije nego drugdje - čak suprotno. Armani i D & G su opet bili nešto novo, a volim izazove, dinamiku posla, pa i adrenalin stresa koji posao donosi. Posao me jako obilježio kao osobu, no to me ispunjava i čini sretnim, što je najvažnije. U tom smislu značajno sam i privatno determiniran satnicom i poslom kojim se bavim. Sretan sam što imam obitelj koja me razumije i podržava. Bez energije i snage koju mi pružaju supruga, sin i kći te spoznaje da u krugu obitelji imam kutak koji je samo moj često ne bih mogao biti ustrajan i dosljedan samom sebi. Podrška koju imam od supruge presudna je u razvoju moje karijere.”

Otvaranjem dućana Emporio Armani te ugovaranjem otvaranja D & G-a na neki način je, priča, “zatvorio jedan ciklus”. Smatra da je ostvario ciljeve poput reorganizacije tvrtke i stvaranja njezina novog imidža te da je “došlo vrijeme za nove izazove”.

MIKI HULJIĆ čitavu se karijeru bavio financijskim i revizorskim poslovima; nakon četiri godine na čelu Lantee kaže da je došlo vrijeme za nove MIKI HULJIĆ čitavu se karijeru bavio financijskim i revizorskim poslovima; nakon četiri godine na čelu Lantee kaže da je došlo vrijeme za nove “Zdravo je svako toliko promijeniti radno mjesto, čak i industriju, jer treba učiti i dokazivati se ispočetka, što razvija sposobnosti. Prisutnost u kompanijama koje su se bavile različitim djelatnostima dala mi je sposobnost brzog prepoznavanja specifičnosti svakog biznisa. Moram priznati da mi je moda oduvijek bila zanimljiva, ali ne u smislu da sam njezina žrtva. Volim dobra odijela, bez obzira na to imaju li potpis ili ne, ali imati u ormaru odijelo poput Armanijeva ugodna je spoznaja".

Ključna veza za ArmanijaKao zaslužne za otvaranje Armanijeva dućana u Zagrebu Huljić ističe svog prijatelja iz djetinjstva Sashu Machieda, podrijetlom Jelšanina, koji surađuje s Armanijem kao projektni menadžer, te bivšeg komercijalnog direktora kuće Armani Francesca Tombolinija, “zaljubljenika u Hrvatsku koji je također lobirao za tu ideju”.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika