19.08.2008. / 15:29

Autor: Mateja Šarlija

Osvajanje tržišta

Todorić i Mišković u pohodu na regiju

Miškovićeva Delta je uz slovenski Mercator te još neke strane trgovačke lance glavni konkurent Todorićevu Agrokoru u njegovom planu da ostvari apsolutnu dominaciju u regiji

Spajanje dvaju najvećih trgovačkih lanaca iz Hrvatske i Srbije- Konzuma i Maxija, koje je bilo najavljivano još prošle godine zasad se, po svemu sudeći, neće dogoditi. Saznao je to Nacional iz izvora bliskih upravi Agrokora. Prema tim navodima, postignut je dogovor između vlasnika Agrokora Ivice Todorića i Miroslava Miškovića, vlasnika Delte u čijem je vlasništvu trgovački lanac Maxi prema kojemu si te dvije kompanije neće međusobno otežavati regionalna širenja.

Iz istog se izvora doznaje da su glavne prepreke spajanju bile u prvome redu to što se nije mogao procijeniti međusobni odnos vrijednosti tih kompanija, pa bi prema tome bilo i teško odrediti kako bi bila organizirana uprava, tj. tko bi vodio glavnu riječ s obzirom na to da su obojica čelnika jaki autoriteti navikli na samostalno odlučivanje.

Međutim, to nije spriječilo Todorića i Miškovića da se nastave samostalno širiti u regiji, svako u svojoj zoni interesa. Mediji tako izvještavaju da je Mišković, inače najbogatiji srpski tajkun čije je bogatstvo procijenjeno na više od 1,4 milijarde eura, ponudio Zagrebačkom holdingu da otkupi idealnu polovicu 100.000 četvornih metara bivše mesne industrije Zagrepčanke u namjeri da na tom prostoru izgradi najveći šoping centar u Hrvatskoj.

S druge strane, Todorić je na srpsko tržište ušao još 2003. kupnjom najvećeg srpskog proizvođača smrznute hrane Frikom nadjačavši tada Miškovićevu ponudu te je time postao najveći hrvatski investitor u Srbiji. U međuvremenu je tamo preuzeo još neke tvornice, a planira se na tom tržištu još širiti, rekao je za Nacional izvor blizak upravi Agrokora. Nadalje je rekao da je, sudeći prema dosadašnjem razvoju događaja, vrlo izgledno da Todoriću pođe za rukom kupiti i veliki ruski maloprodajni lanac Lent, a ima ambicije prodrijeti i na tržišta u Americi i Kini.
Naglasio je još kako je Agrokoru zanimljivo i ukrajinsko tržište, a u regiji naročito ono makedonsko jer bi to bila baza za daljnje širenje prema Albaniji i Kosovu.

Međutim, na ta tržišta cilja i Mišković koji je zacrtao sljedeće godine uložiti 750 milijuna u razvoj svoje trgovačke mreže u zemlji i inozemstvu, piše u Večernjem listu. Nacionalov izvor izjavio je da bi njegova Delta uz slovenski Mercator te još neke druge strane maloprodajne lance mogla ugroziti jedan od glavnih Agrokorovih strateških ciljeva, a to je apsolutna dominacija u regiji.


Vezane vijesti

'Povezivanje je ključ uspjeha'

'Povezivanje je ključ uspjeha'

Na danas održanom okruglom stolu „Leading Through Connections" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke IBM Hrvatska, potaknuta je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika