21.12.2008. / 14:30

Autor: Mateja Šarlija

Spavajte u sobi s potpisom

Uskoro više nećete pitati :"Jesi li odsjela u Sheratonu, Westinu ili Ritzu", novo pitanje za modne ovisnike biti će :"Kako ti se sviđaju plahte kod Armanija, jesi li vidjela novu kupaonicu u Bvlgariju ili smatraš li da je u Moschinu spavanje preskupo!?" I, pritom nećete razgovarati o modi, nego o hotelima

U Bvlgari hotelu u Milanu baš sve ima potpis ovog uspješnog brandaU Bvlgari hotelu u Milanu baš sve ima potpis ovog uspješnog brandaU posljednjih pet do deset godina mnoga su se imena iz svijeta visoke mode okrenula novoj niši na tom tržištu- dizajnerskim hotelima. Kako i sam naziv govori, riječ je o hotelima čije su interijere i ponudu, a ponekad i čitav koncept osmislila najveća dizajnerska imena. Na tom sve konkurentnijem tržištu, modni dizajneri sve više prepoznaju važnost proširivanja ponude i redefiniranja vlastitog branda nudeći pod tim imenom sad već cijelokupnu lifestyle viziju.
Slavno modno lice, francuski dizajner Christian Lacroix prije nekoliko je godina na taj način intrvenirao u malom pariškom hotelu Petit Moulin, opremivši njegovih sedamnaest soba u bajkovitom stilu, s crvenim zidovima i muralima, te ogledalima u obliku srca i podovima s točkastim uzorkom. Komentiravši svoj prvi modni „izlet" u hotelijerske vode rekao je: „Hotelima me nije privukao dizajn sam za sebe. Imajte na umu da u francuskom riječ 'mode' ne označava samo modu, nego i stil života."No, kako to već biva u modi, bilo je samo pitanje vremena kada će i drugi slijediti njegov primjer.
Najrecentniji primjer jednog takvog dizajnerskog hotela je Armanijev hotel čija je gradnja započela početkom mjeseca u Milanu, a trebao bi biti dovršen do 2010. Prilikom otvaranja radova početkom prosinca slavni dizajner je izjavio: „Želim pružiti više od tek estetskog izraza, ukusa i identiteta. Kroz vlastite hotele ostvarit ću san da kreiram kompletni lifestyle. Armani Hotels & Resorts odražavat će moju filozofiju stila i dizajna te svim poklonicima mog stila pružiti najautentičniji Armani doživljaj."

Mirisi i zlato u Palazzi Versace

U Palazzo Versace baš sve ima logotip nekoć slavnog dizajneraU Palazzo Versace baš sve ima logotip nekoć slavnog dizajneraIpak, ovakav razvoj situacije bio je za očekivati još od kad je Gianni Versace došao na ideju o couture liniji za uređenje domova koja je uključivala namještaj, lampe, okvire za slike, pribor za jelo, tkanine. Također su i mnoge druge dizajnerske kuće u međuvremenu razvile svoje asortimane za dom, poput primjerice Armanijeve linije Casa, a dizajnerski hoteli logičan su nastavak toga.
Iako je Ferragamo još 1995. ušao na mala vrata u taj biznis sklapajući ugovor s lancem luksuznih malih hotela i vila Lungarno u Firenzi, prvi dizajerski hotel u punom smislu riječi bio je onaj Donatelle Versace u Gold Coastu u Australiji izgrađen 2000. godine. Za razliku od Ferragamovih hotela koji su i dalje poslovali pod Lungarnovim brandom, a samo ime Ferragamo bilo je rijetko istaknuto, „Palazzo Versace" bio je puno prepoznatljiviji te kao da je iz svakog njegovog kuta, bilo da je riječ o zlatnim lavovskim glavama ili golemim printovima, „vrištalo" to slavno ime. No to nije sve. Nešto bolji poznavatelji Versaceovog stila, prepoznat će ga i u ektravaganciji mozaičnog kolnog prilaza, podova od plavog mramora, zlatom obloženog porculanskog servisa, satenskih plahti i brokatnih sofa, te po golemom kristalnom lusteru teškom 750 kilograma koji je dio ostavštine pokojnog Giannija. U kupaonici se gosti mogu počastiti mini bočicama Versaceovih mirisa. U sklopu hotela je i plaža s kontroliranom temperaturom, te čak i glazbeni studio za Donatelline prijatelje poput Mariah Carey, J. Lo ili Eltona Johna. Možda je najbitnija karakteristika tog hotela da je svih 205 soba te 72 apartmana uređeno po zadnjim trendovima, a u sklopu hotela je i butik ukoliko gosti žele da im odjeća bude u skladu sa unutrašnjim dekorom.
Zbog ove zadnje karakteristike mnogi sa skepsom gledaju na budućnost takvih hotela, s obzirom na to da konstantno redizajniranje da bi se ostalo u korak s trendom financijski prilično iscrpljuje. Međutim, dizajneri zasad tom problamu doskaču na način da su gotovo svi proizvodi koji se konzumiraju u hotelu također i na prodaju.
Od početka 2000. naovamo još su se mnoge modne kuće priklonile tom trendu. Rijedak je slučaj da neka modna kuća u potpunosti sama financira izgradnju takvog hotela. Uglavnom se udružuju s raznim hotelskim lancima i investitorima u gradnji novih ili obnovi već postojećih hotela dizajnirajući ih i ustupajući im vlastito ime, bez da nužno sudjeluju u vlasništvu. Korist za njih same je ipak znatna, kao i za hotelske lance s kojima surađuju. Naime, dizajneri ulaskom u hotelski biznis također dobivaju priliku sa svojim brandom upoznati puno širu javnost, s obzirom na dnevni promet takvih velikih hotela. No vrijedi i obrnuto, tj. hotelijeri su u ovakvoj fuziji prepoznali vlastiti interes računajući da ovakva velika modna imena već u startu privlače znatan broj poklonika vlastitog branda, smatra Gordon McKinnon, izvršni dopredsjednik Rezidor Hotel grupe koja je sklopila ugovor s Missonijem o izgradnji dvaju hotela u Edinburghu i Kuvajtu, a čije se otvorenje očekuje početkom 2009.

Bvlgari, Moschino i Armani u Milanu

Giorgio Armani već ima svoju liniju Casa, a gradi i hotele koji će ocrtavati njegov lifestyleGiorgio Armani već ima svoju liniju Casa, a gradi i hotele koji će ocrtavati njegov lifestyleBitno je napomenuti da se prilikom sklapanja ovakvih partnerstava puno vodi računa o lokaciji. Budući da se tu prvenstveno računa na klijentelu i samu zainteresiranu za visoku modu, veliki modni centri nameću se kao logičan izbor za smještaj takvih hotela. Milano će uskoro imati takva tri- Bvlagrijev koji je izgrađen 2004. u suradnji s Ritz-Carlton grupom, zatim Moschinov koji bi trebao biti završen 2009., te već spomenuti Armanijev koji će inače biti smješten točno iznad sadašnjeg Armanijevog konceptualnog dućana u sklopu kojeg su već butik, restoran i knjižara.
Egzotični otoci također su privlačne lokacije za takve hotele. Bvlgari je tako nedavno otvorio još jedan hotel s vlastitim potpisom, i to na Baliju, s cijenom noćenja od oko 1400 eura.
Posebna kategorija kad je riječ o lokacijama svakako je Dubai. Taj je posljednjih godina postao sinonim za najluksuznija ugostiteljska zdanja, a smatraju ga i fenomenom s obzirom na činjenicu da je u samo nekoliko godina toliko povećao promet da je trenutačno nakon Londona drugi grad s najvećom popunjenošću hotela na svijetu. Ne čudi stoga da je sve privlačniji ovakvim „velikim ribama".

Donatella Versace već je najavila izgradnju svog drugog hotela upravo tamo, a grad je privukao i Karla Lagerfelda koji je u srpnju s investitorskom tvrtkom Dubai Infinity sklopio ugovor kojim će sudjelovati u kreiranju tamošnjeg resorta Isla Moda. Taj „prvi svjetski modni otok" će uz hotel „Moda" i osamdeset rezidencija uključivati i dizajnerske studije te prostor za velika modna događanja, a otvorenje je planirano za 2011.Ipak, još se jednom dotičemo Armanija budući da upravo njegov projekt u suradnji s jednom od najvećih svjetskih komapanija za ulaganje u nekretnine Emaar Properties u zadnje vrijeme plijeni najveću pažnju. Suradnja vrijedna milihardu eura podrazumijeva smještanje još jednog Armanijevog hotela u Burj Dubai, građevinu koja ima ambiciju postati najvišom na svijetu premašivši sa svojih 818 do 940 metara(još nije otkrivena točna visina) sadašnjeg rekordera, tajvanski Taipei visok oko petsto metara. To velebno zdanje imat će čak 170 katova, a Armanijev hotel zauzimat će prvih 37. Armani će, naravno, dizajnirati svih 160 soba u hotelu, ali i 144 luksuzna apartmana iznad hotela. Dizajn će ocrtavati Armanijev „nenametljivi luksuz" kroz posebno dizajnirane sive podove od talijanskog mramora i marinsko plavu svilenu posteljinu, uz još mnogo drugih karakterističnih detalja. U sklopu hotela predviđeno je još pet restorana i spa. Dovršetak gradnje ovog kompleksa očekuje se u rujnu 2009, a Armani je u okviru suradnje s Emaarom najavio još sedam hotela u svjetskim modnim prijestolnicama poput već spomenutog Milana, zatim Pariza, New Yorka, Tokya, Šangaja i Londona.

Samo najekskluzivnije

Promatrajući trendove futurist tamar Kasriel iz Henley centra, jedne od najjačih marketinško-konzultantskih kompanija u Londonu s posebnim fokusom na praćenje globalnih trendova, prognozira u kojem bi se smjeru ti trendovi u modno-hotelijerskom biznisu mogli razvijati u budućnosti. „Kad se to tržište još malo razvije, sljedeći će korak biti geografska diverzifikacija, odnosno širenje po svijetu na ključnim lokacijama da bi se stvorila globalna svijest o brandu, a naročito interesantno bit će azijsko tržište koje se ubrzano razvija. Međutim, sve je prisutnije anti-lančano raspoloženje, te će se ta rasprostranjenost morati ostvariti u obliku malih, ali eksluzivnih serija hotela diljem svijeta, a ne tipičnih hotelskih lanaca.", objasnio je Kasriel.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika