16.03.2009. / 08:15

Autor: Katarina Zorić

Liberalizacija tržišta: Završava era mnopola HŽ-a

Prugom preko Zagreba i Vinkovaca danas će proći promotivni kombinirani teretno-putnički vlak austrijskih tvrtki koje žele poslovne partnere uvjeriti da je od Ljubljane do Istanbula moguće prevesti teret za 37 sati vožnje

HŽ Cargo uskoro će dobiti konkurenciju HŽ Cargo uskoro će dobiti konkurenciju U sjeni otvorenog pisma koje je Savez za željeznicu uputio premijeru Ivi Sanaderu i ministru prometa Božidaru Kalmeti s ciljem unapređenja nezavidnog statusa željezničkog sektora u domaćoj gospodarskoj politici, krije se liberalizacija hrvatskog željezničkog tržišta, piše Slobodna Dalmacija.

HŽ Cargo uskoro će dobiti konkurenciju s obzirom na to da se iduće godine 33 posto teretnoga željezničkog prometa mora ponuditi tržištu, uključujući i inozemne operatere.

Prugom preko Zagreba i Vinkovaca danas će proći promotivni kombinirani teretno-putnički vlak austrijskih tvrtki koje žele poslovne partnere uvjeriti da je od Ljubljane do Istanbula moguće prevesti teret za 37 sati vožnje.

Ta dionica sada se prolazi za čak 60 sati jer vlak prolazi kroz pet država i tri različita sustava elektrovuče. Iako čelnici željezničkih tvrtki s područja bivše Jugoslavije taj potez prezentiraju kao otvaranje poslovnih granica, gotovo da je riječ o ulasku inozemnih operatera na pruge u regiji.

"Strancima su interesantni samo taj potez i koridor od mađarske granice do Rijeke, a sve ostalo će ostati našim mukama. Nismo spremni za liberalizaciju teretnog prometa, jer je prosječna starost naših vagona 32 godine. Bez ulaganja u 15 novih lokomotiva nemamo šanse konkurirati inozemnim tvrtkama i to je jedna od ključnih točaka s kojima smo istupili prema državnom vrhu", rekao je Slobodnoj Dalmaciji Branko Kreš, član Saveza za Željeznicu i predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.

On smatra da su izjave Zorana Popovca, novog predsjednika Uprave HŽ Holdinga, o ukidanju nekih nerentabilnih pruga. "Čelnik HŽ-a ne može samoinicijativno ukinuti neku prugu, to može napraviti samo Sabor. Popovac očito ne poznaje sustav, jer je u HŽ-u manje od tri godine. Nama trebaju rad i kvalitetnije pruge, u koje se nije sustavno ulagalo i prije Domovinskog rata. Ni Lička pruga nije konkurentna na tržištu, bez obzira na uložene milijarde kuna", istaknuo je Kreš.

Vezane vijesti

Željeznički sindikati protiv namjere HŽ o ukidanju linija

Željeznički sindikati protiv namjere HŽ o ukidanju linija

Predstavnici sindikata željezničara Hrvatske, BiH, Slovenije i Srbije usprotivili su se inicijativi Hrvatskih željeznica (HŽ) da obustave… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika