30.09.2009. / 09:33

Autor: Nacionalova redakcija

Suluda politika cestogradnje na naplati: Građevinski kartel prijeti državi tužbama

Tvrtke s kojima je država tijekom protekle godine potpisivala ugovore, ne žele poništiti ugovore gradnje autocesta u Dalmaciji i Slavoniji, jer bi to za većinu njih značilo stečaje, pošto je šačica najmoćnijih građevinara navikla na poslove s državom i bez njih ne mogu preživjeti. Na taj se način država već sad našla u nezaviodnoj situaciji

Ministar prometa Božidar KalmetaMinistar prometa Božidar KalmetaHrvatska cestogradnja nalazi se pred kolapsom. Politika vladajuće stranke taj je državni resor svojim megalomanskim projektima dovela na sam rub, novca više nema, a unatoč tomu, građevinski kartel koji je bio debelo povezan sa Ivom Sanaderom i njegovom vladom, sada ne želi odustatiti od projekata koje je nemoguće financijski podmiriti.

Prema pisanju Novog lista, tvrtke s kojima je država tijekom protekle godine potpisivala ugovore, ne žele poništiti ugovore gradnje autocesta u Dalmaciji i Slavoniji, jer bi to za većinu njih značilo stečaje, pošto je šačica najmoćnijih građevinara navikla na poslove s državom i bez njih ne mogu preživjeti. Na taj se način država već sad našla u nezaviodnoj situaciji, pošto bi cjelokupna situacija mogla dobiti i sudski epilog, jer su ugovori potpisani, a sada se jednostrano namjeravaju raskinuti.

Nagađa se kako nakon Uprave HAC-a niti ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta nije uspio uvjeriti čelnike Konstruktora iz Splita (Željko Žderić), Skladgradnje iz Imotskog (Jozo i Slaven Žužul), Hidroelektre Niskogradnje (Rade Pilipović), Osijek Koteksa i Strabagada odustanu od ugovora za poslove izgradnje autoceste Dubrovnik - Doli, vrijednog 3,67 milijardi kuna, mosta preko Drave, vrijednog 1,2 milijardi kuna i ostatka koridora 5C.

Posljednji kredit od 235 milijuna eura koji je HAC dobio od ARZ-a državi je poslužio da se građevinarima isplate dugovi za već odrađene poslove. Međutim, Novi list piše kako građevinari i dalje ni milimetar ne odstupaju od svojih zahtjeva. Uz moguće tužbe, navodno pojedine građevinske tvrtke govore i o čekanju neke nove vlade ukoliko sve drugo propane.

Njihov glavni argument od početka je tvrdnja kako su odmah nakon potpistivanja ugovora s državom podigli milijunske kredite, koji su već potrošeni na tekuću likvidnost, pa je sada njihova sudbina upitna. Argument da je raskidanjem ugovora država počinila ovakvu konkretnu štetu građevinarima, mogao bi biti ključan u slučaju tužbe. No, unatoč pritiscima međunarodnih banaka i kreditora koji su pristali na izdavanje kredita državi pod uvjetom poništavanja postojećih ugovora, treba napomenuti kako država još nije raskinula nikakve ugovore, iako je ministar Kalmeta o tome govorio još prije mjesec dana. Otud i činjenica da se još nije održala Sjednica Povjerenstva za ceste, na kojoj se treba usvojiti plan cestogradnje do 2012. godine.

Vezane vijesti

Kalmeta podržava Karamarka

Kalmeta podržava Karamarka

Božidar Kalmeta, koji je danas ponovno izabran za predsjednika zadarskoga Županijskog HDZ-a, izjavio je nakon stranačke Izborne skupštine u Zadru,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika