23.12.2009. / 11:00

Autor: Ana Smrečki

Predsjednička kampanja - demonstracija finacijske moći u Hrvatskoj

"Najveće iznenađenje predsjedničke kampanje je HNS-ova kandidatkinja Vesna Pusić, koja je prilikom ovih televizijskih sučeljavanja promijenila svoju dosad, lošu sliku u javnosti. Ona je dosta sebi sama 'slomila granu', jer je bila dosta neuvjerljiva u svoj javnom imidžu i često je bila na granici političarke i profesorice"

Predsjednički kandidati u 'drugom krugu' HRT-ovog sučeljavanjaPredsjednički kandidati u 'drugom krugu' HRT-ovog sučeljavanjaUoči prvog kruga predsjedničkih izbora, u utorak je na HRT-u održano posljednje televizijsko sučeljavanje predsjedničkih kandidata. Za one neodlučne birače, drugo po redu sučeljavanje mogli bi nazvati promašajem, jer je počelo prekasno, trajalo je predugo i bilo je relativno nezanimljivo. Na loš termin ukazali su svi kandidati, a s tim se složila i Hloverka Novak Srzić, glavna urednica informative na Prisavlju koja se vratila s bolovanja i zajedno s Branimirom Bilićem vodila taj televizijski 'spektakl'.

Stručnjakinja za komunikacijske vještine Ljiljana Buhač smatra da je 'drugi krug' sučeljavanja na HRT-u bio dosadan. "Pravih poruka nije bilo, one koje su iznesene bile su demagoške. Većina gledatelja otišla je na spavanje, jer prepucavanje nikome više nije zanimljivo, pogotovo što birači znaju tko je što napravio u svojoj političkoj karijeri", analiza je Ljiljane Buhač.

'Trojac' Hebrang, Vidošević i Primorac nastavili u revijalnom tonu

Pritom je u sinoćnjem TV sučeljavanju, najviše polemike izazvala rasprava o potrošnji u kampanji. Međusobno su se kandidati optuživali čija kampanja je skuplja. Još jedna tema koja je izazvala brojne replike i nadmudrivanje bilo je pitanje stjecanja imovine. Hebrang i Vidošević nastavili su s napadima u revijalnom tonu, pridružio im se Primorac, pa je tako sučeljavanje obilježila polemika već poznatog 'trojca'.

Naša sugovornica, smatra da je upravo Primorac doživio najveće promjene na bolje u ponašanju prilikom televizijskog sučeljavanja. "Primorac je stavio svoju agresiju pod nadzor. Još uvijek se vidi da je kratkog fitilja, ali da je pod kontrolom. Dosta se povukao u odnosu na prvo sučeljavanje, ovoga puta je bio u defanzivi. Držao se grčevito, ali nije bilo toliko agresije, kao u prvom dijelu", kaže nam Ljiljana Buhač.

Neprimjereno pokazivanje 'trbuščića' na TV-u

Buhač ima najviše riječi hvale za Nadana Vidoševića. Smatra da se najbolje držao, da je bio suradnički raspoložen i opušten. "Bio je najuvjerljiviji i djelovao je vrlo otvoreno", analizira stručnjakinja za komunikacije, koja ima i neke zamjerke za muški dio kandidata. "Neprimjereno je što muškarci imaju otkopčane sakoe, to je vrlo neukusno, jer u javnosti pokazuju svoje 'trbuščiće', zamjerka je koja pak u javnosti nije presudna.

Najveće iznenađenje predsjedničke kampanje je HNS-ova kandidatkinja Vesna Pusić, koja je prilikom ovih televizijskih sučeljavanja promijenila svoju dosad lošu sliku u javnosti. "Ona je dosad sama sebi 'lomila granu', jer je bila dosta neuvjerljiva u svojoj javnoj prezentaciji, često na granici između političarke i profesorice. Prilikom posljednjih javnih istupa napravila je veliki iskorak, jer ju ljudi sada drugačije percipiraju. Istodobno, u zadnje je vrijeme uvijek dobro našminkana, a ima i dobru frizuru, što nije nebitno", pojasnila je Buhač.

Bandić nikada ne odgovara na postavljeno pitanje

S druge strane Bandić se prilikom javnih istupa nije pretjerano iskazao. Kada krene u nastup, vrlo brzo stane, a komunikolozi imaju i za takvu taktiku pravovaljanu definiciju. "Bandić nije neki govornik, jer ne koristi profesionalni politički vokabular. Njegovo neupuštanje u polemike je dio taktike kako se na takvim stvarima ne bi 'polomio'. Ono što govori, javnosti se čini kao da čita iz bilježnice. Nikada ne odgovara na pitanja, već govori ono što je naučio i što mu se u tom trenutku čini zgodno", analiza je Ljiljane Buhač.

Prvi krug predsjedničke kampanje obilježili su i oni 'slabiji' kandidati, koji u javnosti upravo i ostavljaju takav dojam, uglavnom se koriste 'prljavom kampanjom', jer jedino na takav način mogu doprijeti do birača. "Cijela kampanja zapravo je demonstracija finacijske moći, jer tko ima više novca, više je dostupan i vidljiv biračima. Napadi su pokušaj korištenja medijskog prostora da se kaže ono što se ima za reći. Po meni je to vrlo loše, jer kada imate medijski prostor za sebe, onda biste se morali fokusirati na svoj program i kvalitete, a ne raditi reklamu suprotstavljenom kandidatu", zaključuje Buhač.

Vezane vijesti

HRT je već godinama u krizi

HRT je već godinama u krizi

HRT se već godinama nalazi u upravljačkoj, financijskoj i programskoj krizi te stoga treba mijenjati važeći zakon kako bi se raspodijelile ovlasti… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika