Objavljeno u Nacionalu br. 747, 2010-03-09

Autor: Dean Sinovčić

Novi stanari u novoj Farmi

Preko blata do zvijezda

120 članova produkcijske i tehničke ekipe Farme ubrzano dovršava pripreme za početak emitiranja tog najgledanijeg reality showa

STVARAOCI ZABAVE
Kreativna producentica
Gordana Čorapina i izvršni producent Davor Anić najodgovorniji su za uspjeh ovogodišnje FarmeSTVARAOCI ZABAVE Kreativna producentica Gordana Čorapina i izvršni producent Davor Anić najodgovorniji su za uspjeh ovogodišnje FarmeKad 21. ožujka na Novoj TV počne treća sezona reality showa Farma, nedvojbeno će to biti jedan od najgledanijih programa, kao i prve dvije sezone. Ponovno će psiholozi i psihijatri raspravljati zašto je Farma tako gledana, ali Gordana Čorapina, kreativna producentica tog projekta na Novoj TV ima odgovor: "Zato što je povratak temeljima, povratak prirodi. Nema modernih uređaja, struje, sve se radi ručno. Zanimljivo je vidjeti ljude koji su ovisni o mobitelima, računalima, televizorima, automobilima i koji ne mogu bez stroja za pranje rublja, mikrovalne pećnice kako se odjednom snalaze u šumi, na farmi, gdje je sve drveno, jadno i prljavo. Oni se vraćaju temeljima, počinju cijepati drva, ložiti vatru, grijati vodu kako bi se okupali."


Farma je reality show koji je stvorila skandinavska producentska kuća Strix Television, poznata i po projektu Survivor koji se također prikazivao u Hrvatskoj. Farma je licencna emisija koja je otkupljena u 47 zemalja. Često sve reality showove trpaju u isti koš, ali Čorapina smatra da to nije moguće: "Svi smo do Farme bili naviknuti na drukčiji tip reality showa, na glamur u neprirodnom okruženju, u četiri zida, gdje se natjecateljima daju zadaci. Oni su tu da izvale neku glupost i tako zabavljaju narod. Na Farmi je drukčije, oni su tu da prežive, jer ako ne budu radili, neće ni jesti, a onda ni preživjeti, nego će morati odustati." S tim se samo djelomice možemo složiti jer izvaljivanja gluposti ima napretek i u Farmi i u Big Brotheru. Ipak, ona ustraje na razlikama: "Kad smo se odlučili za Farmu, znali smo da ne želimo još jedan reality show, jer bilo bi to samoubojstvo. Nismo željeli show s voajerističkim pristupom u kojem promatramo nečiji život i smijemo mu se. Nismo htjeli samo reality show nego nešto što će biti i edukativno. Reality i edukativno ne idu zajedno pa smo pomaknuli granice, uveli dokumentaristički reality kako bi sve bilo zabavnije, ali drukčije od konkurencije."

Produkcijski je Farma zahtjevan projekt. Imanje kraj Kloštar Ivanića prostire se na deset hektara a studio od 700 četvornih metara nalazi se na Zagrebačkom velesajmu. Angažirano je 120 članova produkcijske i tehničke ekipe, a treća sezona prikazivat će se, kao i prve dvije, u HD tehnici. Što se tiče samog imanja, u trećoj sezoni kuća je kamena, tako da su dovezene dvije tone kamena za njenu izgradnju. Osim kuće podignuto je još šest novih zdanja. Novost je i plastenik, bit će dovedeno više od 50 životinja, radnici će presaditi 1420 sadnica. Sve to građeno je više od mjesec dana, cijena se krije, iako je svojedobno objavljeno da je pred prvu sezonu Nova TV kupila tehničku opremu za 2 milijuna eura. No svima je jasno da kandidati Farmu čine uzbudljivom.

Za razliku od prve sezone, kad je Nova TV jedva pronašla 14 sudionika, za treću sezonu kandidati su se uglavnom sami prijavljivali, čak i više od potrebnih 14.

"Mi smo razmišljali koliko nam je koji kandidat dobar", veli Gordana Čorapina i objašnjava kakvi su tipovi osoba idealni za Farmu. "Kandidati se biraju prema karakterima. Svaki ima dominantnu osobinu. Mi možemo birati između 50 ponuđenih pjevača, ali jedan će biti narcisoidna mimoza, drugi svadljivac, treći romantični roker iako izgleda kao sirovina. Uzimamo dominantne osobine svakog kandidata i zatim ih miješamo. Nema obrasca za sve europske zemlje jer svaka zemlja ima svoje vrijednosti. Mi u Hrvatskoj gledamo tko je popularan i intrigantan. Kod nas se popularnost dijeli na celebrityje koji su estradno popularni, jer su nešto napravili, i celebrityje koji su poznati jer im je posljednjih dana objavljeno užasno puno fotografija u raznim novinama. Pri odabiru imamo sreću što u Hrvatskoj jako puno ljudi želi biti poznato. Čak ne žele biti poznati po dobrim djelima nego je bitno da su viđeni na špici, da su se dobro obukli, da su kritizirani u medijima, bitno je da su poznati."

OVOGODIŠNJA FARMERKA - SABINA ČEDIĆ, MODELOVOGODIŠNJA FARMERKA - SABINA ČEDIĆ, MODELKako se imena ovosezonskih kandidata ne smiju objavljivati do početka showa, u medijima se nagađalo da će u Farmu ući bivši misteri Hrvatske Antonio Marušić i Bruno Orešković, pjevač Kristijan Rahimovski te otac i sin Popović, Danijel i Sebastijan. Večernji list naveo je da će na Farmi doći i pjevač Elio Pisak i trgovac umjetninama Zoran Krivić. Navodno će u realityju sudjelovati modeli Sabina Čedić i Ava Karabatić te bivša Big Brother stanarka Ornela Bešker Amulić. Kakav je njihov interes za život bez struje i vode?

"Isprva smo se mučili s okupljanjem kandidata za Farmu jer su svi mislili da je to samo još jedan reality show gdje ćemo ih ismijati. Nakon prve sezone svi su kandidati shvatili da su imali korist od Farme. Josipa Pavičić u javnosti je bila doživljavana kao pjevačica, sponzoruša, osoba kojoj je najvažniji vanjski izgled. Nikad nije bila percipirana kao majka i kućanica koja se brine o obitelji. Na Farmi se pokazala kao majka koja se brine o Farmi i ukućanima. To je bila dobra promocija Farme i nje same jer način na koji se celebrityji predstavljaju u medijima nije vjerodostojan", ističe Čorapina. "U prvoj sezoni je bilo teško, kad smo im rekli da idu na tri mjeseca u blato, bez struje i vode, odgovor je bio: 'To je malo previše čak i za nas. Sad je lakše, mladi su shvatili da je ovo dobar način dodatne promocije. S druge strane, imamo i one malo starije, zvijezde koje su bile popularne 90-ih, a na njih smo orijentirani jer su oni medijski bili nepravedno zaboravljeni, a dali bi sve da se vrate. Najbolji primjer za to bili su prošlogodišnji nastupi Marine Perazić i Jurice Pađena, zaboravljenih kojih smo se ponovno prisjetili. Način na koji će se predstaviti njihov je odabir."

Nova TV živi od postotaka gledanosti pa je jasno da banalni život na poljoprivrednom imanju malo koga zanima, potrebno je uzbuđenje, a toga u Farmi nije nedostajalo, osobito zbog sukoba karaktera kakve je Nova TV pomno birala. "Na Farmi nastaju napetosti, pa čak i fizički obračuni. Gledanost je prilikom takvih obračuna velika. Najgledaniji smo kad imamo ljubavnu priču, tragičnu priču i sukob. Tko se u koga zaljubio, tko je koga ostavio, tko se udružio protiv koga pa je to rezultiralo svađom, to su najgledaniji trenuci Farme. Farma je poput dokumentarne serije u kojoj smo mi kandidatima dali uloge kao što su gazda, sluga i sluškinja, prvi i drugi duelist, a njihovi karakteri oživljavaju te uloge. Netko tko se na jedan način ponašao u prvom tjednu ne mora se tako ponašati i u petom, s vremenom se mijenja. Netko tko je u prvom tjednu bio jako nježan shvaća da neće dugo preživjeti ako ne ojača i ne postane brutalniji, ili počne lobirati među drugim kandidatima."

Rezultat je iznimna gledanost. Prosječna gledanost prve sezone Farme bila je 14 posto i 39 posto udjela u gledanosti na ciljanoj skupini od 18 do 49 godina, dok je u ukupnoj populaciji Farma imala 15 posto gledanosti i 35 posto udjela u gledanosti. Prosječna gledanost druge sezone Farme bila je 13,3 posto i 35 posto udjela u gledanosti, dok je u ukupnoj populaciji Farma imala 15 posto gledanosti i 34 posto udjela u gledanosti.

Ako se već traže ljubavna priča, tragična priča i fizički obračun, spoj svega toga Nova TV imala je u prošlogodišnjoj sezoni, kad je na Farmi organizirana svadba Gianne Apostolski i njezina dečka. Toga dana Farma je imala natprosječnih 17 posto gledanosti i 40 posto udjela u gledanosti, a pitanje je jesu li sudionici Farme doista bili toliko naivni da su mislili kako je to obična svadba. "Svadbu smo organizirali u najboljoj namjeri. Mi smo jedina zemlja koja je organizirala svadbu u Farmi, a ta je dobra namjera produkcije bila ugrožena zlim namjerama kandidata. Postojao je scenarij vjenčanja koji bi se odigrao do kraja da su se kandidati pridržavali tog scenarija. Oni su odlučili krojiti svoja pravila, igrali su se produkcije i producenata, a nisu shvaćali posljedice. Nismo se miješali u njihove životne odluke, ali naša je riječ posljednja. Ako postoji pravilo da u Farmi nema nasilja, to se mora poštovati", tvrdi Gordana Čorapina.

PROŠLOGODIŠNJE
ZVIJEZDE Farme među
kojima su se isticali
Simona i Ante GotovacPROŠLOGODIŠNJE ZVIJEZDE Farme među kojima su se isticali Simona i Ante GotovacNa Novoj TV nedvojbeno su trljali ruke shvativši da su scenarij revidirali sami sudionici, ali kreativna producentica upozorava da je Nova TV htjela ispasti poštena ne želeći štititi nikoga: "Nismo štitili ni mladence, ni Petru Maroju, ni Antu i Simonu Gotovac. Štitili smo gledatelje od kršenja pravila formata."
Nova TV štiti u prvom redu sebe, i to ugovorom koji je Nacional objavio na kraju druge sezone. Riječ je o vrlo rigoroznom ugovoru između TV kuće i sudionika, toliko strogom da su neki pravnici smatrali da sadrži i protupravne elemente: ako se sudionici ne pridržavaju ugovora, kažnjavaju se s nekoliko stotina tisuća kuna. Gordana Čorapina ga ne smatra toliko strogim: "Takav standard postoji u svijetu u svim TV produkcijama. Ugovor s bankom o kreditu za kupnju stana veće je zlo nego ugovor o sudjelovanju na Farmi. Pri dobivanju kredita morate jamčiti nečim, a pri ulasku u Farmu kandidati jamče samo svojim imenom. Ako se pridržavaju ugovora i pravila ponašanja, koja su na razini osnovnih pravila ponašanja u društvu, sve će biti u redu.

To su pravila na razini 'operi ruke prije nego što počneš jesti'." Odgovorili smo joj: "A ako ne opereš, kazna je 100 tisuća kuna." Nasmijala se: "Pa, nije baš tako. Ugovor je umjeren, nikad nismo kažnjavali kandidate jer se nisu pridržavali stavki ugovora. Istina, nisu svi sudionici jednaki, neki su mušičavi, neki očekuju previše od Farme, ne možemo neke trećerazredne celebrityje preko noći pretvoriti u A klasu. Ne možemo kontrolirati njihovo ponašanje. Ako se farmer u jednom trenutku želi skinuti i trčati gol, mi ga nećemo prestati snimati, jer tako piše u ugovoru, ali ćemo paziti što ćemo od toga prikazati. Produkcija također nikada neće reći farmeru 'skini se i učini nešto' kako bi Farmi povećao gledanost."

Vezane vijesti

Interna istraga zbog Svilana

Interna istraga zbog Svilana

Nova TV intenzivno provodi internu istragu svih navoda optužnice podignute protiv direktora njezina programa Siniše Svilana kojega zagrebačko… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika