Objavljeno u Nacionalu br. 747, 2010-03-09

Autor: Marko Biočina

Rusi nezakonito skladište naftu u Pločama, mještanima prijeti eksplozija terminala

Iako su ekološke udruge iz Ploča više puta upozoravale mjerodavna ministarstva i Državni inspektorat da LPT-ov terminal ne udovoljava zakonskim odredbama i da mu je lokacijska dozvola, a time i sve ostale dozvole koje iz nje prozlaze ništavne, odgovor nisu dobile

SNIMKA LUKE PLOČE
na kojoj se vidi ilegalni
pretovar: kamionicisterne na javnoj cesti prebacuju naftne derivate na zahrđalu olupinuSNIMKA LUKE PLOČE na kojoj se vidi ilegalni pretovar: kamionicisterne na javnoj cesti prebacuju naftne derivate na zahrđalu olupinuRuska tvrtka Optima Grupa, vlasnik rafinerije nafte u Bosanskom Brodu, prošlog tjedna počela je izvoziti naftne derivate preko terminala za tekuće terete u luci Ploče, u vlasništvu državne tvrtke Luka Ploče Trgovina. Na taj način izravno su ugroženi interesi nacionalne naftne kompanije Ina, ali i sigurnost lokalnog stanovništva, kojima prijeti golema eksplozija obližnjeg naftnog terminala, ali i izljev uskladištenih kancerogenih tekućina.

Naime, građani Ploča već godinama bezupješno kod mjerodavnih državnih ustanova prosvjeduju zbog nezakonitosti u poslovanju terminala. Problem je u tome što 30 godina stari tanker, jednostruke oplate i bez dvostrukog dna, ima nosivost 20 tisuća tona. On je, suprotno svim pravilima struke, usidren u mulj na morsko dno u pločanskoj luci bez nužnog armiranobetonskog temelja, pa građani Ploča strahuju da bi uskladištavanjem naftnih derivata lako moglo doći do njegova prevrtanja i izljeva nafte.

To se dosad nije dogodilo, no nakon što ga je počela upotrebljavati Optima Grupa, usidreni tanker praktički bi stalno trebao biti natovaren s 5 do 6 tisuća tona iznimno opasnih naftnih derivata. Riječ je o benzinskim komponentama, lako zapaljivim tekućinama koje sadržavaju pet puta više kancerogenog benzena od zakonski dopuštene količine u motornim benzinima. Te opasne tekućine u Ploče se dopremaju autocisternama i potom prekrcavaju na tanker, a prekrcaj se odvija u neadekvatnim uvjetima, na improviziranoj lokaciji uz javnu prometnicu, manje od 30 metara udaljene od Inina naftnog terminala koji se nalazi s druge strane ceste. Zbog toga postoji realna mogućnost da bi zapaljenje goriva pri iskrcaju u tanker moglo izazvati eksploziju na susjednim objektima.

Iako su ekološke udruge iz Ploča više puta upozoravale mjerodavna ministarstva i Državni inspektorat da LPT-ov terminal ne udovoljava zakonskim odredbama i da mu je lokacijska dozvola, a time i sve ostale dozvole koje iz nje prozlaze ništavne, odgovor nisu dobile. S druge strane, otvoreno je pitanje zašto državna tvrtka kao što je Luka Ploče Trgovina posluje s tvrtkom koja se iznimno neprijateljski ponaša prema Ini.

Naime, ruska Optima se u protekle dvije godine nametnula kao glavna konkurencija Ini na tržištu Bosne i Hercegovine, a nedavno je iskazala i ambiciju širenja poslovanja na hrvatsko tržište. Glavnom preprekom ambicijama Optima Grupe u prošlosti se pokazao nedostatak skladišnih kapaciteta na jadranskoj obali, što je jako povećavalo njene troškove. Sad su te kapacitete stekli u suradnji s državnom tvrtkom, pa se nameće pitanje zašto čelnici državne tvrtke Luka Ploče djeluju protiv interesa Ine, u kojoj država također drži 44 posto vlasništva, kršeći pritom niz sigurnosnih zakonskih pravila

Vezane vijesti

Za cestovni koridor kroz Neum treba pet milijuna eura

Za cestovni koridor kroz Neum treba pet milijuna eura

Hrvatska će strana pripremiti sporazum o gradnji cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, a bosansko-hercegovačka strana prijedlog sporazuma o… Više

Komentari

registracija
7/1/09

maggiore, 09.03.10. 08:40

A shta to znachi DRZAVNA FIRMA je ugrozena kada je u pitanju INA? Pa ne moze INA drzati monopol zato sto je NAVODNO?? drzavna.
Ovdje se radi o tehnickim "nepravilnostima". Pojeo vuk magare!!
Ne, to je nedorecheno stanje izmedju Bosne i Hrvanske, kao i balkanska ljubomora na neciji uspjeh!!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika