11.04.2010. / 21:15

Autor: Ana Smrečki

U iščekivanju turističke sezone: Popusti bi mogli dovesti do pada prihoda

Predstavnike Hrvatske udruge hotelijera pak brine sniženje cijena hotelskog smještaja, no iz Ministarstva turizma poručuju da takve akcije ne mogu ugroziti turističke prihode

Nagovještaj dobre ili loše sezone uglavnom je najveći kršćanski blagdan Uskrs, a ove godine tu nije bilo neugodnih iznenađenjaNagovještaj dobre ili loše sezone uglavnom je najveći kršćanski blagdan Uskrs, a ove godine tu nije bilo neugodnih iznenađenja«Prijetnja ovogodišnjih turističkih prihoda ne treba tražiti u turizmu, nego od samog turizma», poručuju resorni ministar Damir Bajs, koji podsjeća da su prošle gode prihodi u turizmu pali svega četiri posto. Drugim riječima, pojašnjava da je ukupni minus od 15 posto, odnosno manjak od milijardu eura nastao je u pratećem sektoru.

«Mi sve radimo da dovedemo gosta, ali lokacija se ponudom mora prilagoditi njegovu džepu, gosta se mora animirati da troši i više nego što je planirao. To je i najveći izazov za ovu sezonu», poručuje Bajs za Večernji list.

Podbačaj ovogodišnje sezone do 400 milijuna kuna

Predstavnike Hrvatske udruge hotelijera pak brine sniženje cijena hotelskog smještaja, no iz Ministarstva turizma poručuju da takve akcije ne mogu ugroziti turističke prihode. Franco Palma iz Hrvatske udruge hotelijera procjenjuje da ćemo najviše problema imati u lipnju, budući da školski praznici u većini stranih zemalja padaju u svibnju. Ipak, smatra da eventualni podbačaj sezone ne bi trebao biti veći od pet posto, što bi značilo do 400 milijuna eura.

Direktor hotelskog poduzeća Korčula Jure Vlašić tvrdi pak da svi koji kažu da ne snižavaju cijene, ne govore istinu, poručujući da se na popuste, osim za predsezonu ide i za druge termine i to do osam posto u odnosu na lani. Nagovještaj dobre ili loše sezone uglavnom je najveći kršćanski blagdan Uskrs, a ove godine tu nije bilo neugodnih iznenađenja, pa hotelijeri, za razliku od prošlogodišnje, planiraju do kraja sezone porast noćenja za jedan posto. Ostaje tek vidjeti, hoće li zbog sniženih cijena ove sezone prihodi rasti ili padati.

Vezane vijesti

14% više novozaposlenih u turizmu u odnosu na 2011.

14% više novozaposlenih u turizmu u odnosu na 2011.

Prema podatcima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje od siječnja do svibnja ove godine broj novozaposlenih u turističkim djelatnostima činio je udio od… Više

Komentari

registracija
7/6/07

IvanVrhovljan, 11.04.10. 23:23

Prilgodba turističke delatnosti: vidnim smanjenjem cijena svih usluga bez smanjenja njihove kvalitete, fleksibilnijim terminima, produženjem sezone i uvijek novim iznenađenjma dobrodošlice. Čemu uopće diskusija o cijeni: dignuti će nemilosrdno dokle ide, a kada ne ide, spustiti će kako bi pokrili hladan pogon. Jedino mi je žao što nema više hrane domaćeg porijekla i to naveliko koja bi makar zbog prijevoza morala biti konkurentnija, pred onom uvoznom. Vlada bi umjesto za potrošnju svojih glasača, novac trebala ulagati za hladnjače i u slične stimulacije domaće proizvodnje u poljoprivredi, mesnoj industriji i sličnom.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika