06.05.2010. / 14:44

Autor: Nekretnine.hr

10 koraka kako povećati vrijednost svog doma prije prodaje

Ako imate želju ili potrebu prodati svoj voljeni dom, možda bi za početak najpametnije bilo da potražite stari alat koji već predugo stoji nekorišten u garaži. Zašto?

U današnjem hiperkonkurentnom svijetu, posebice na tržistu nekretnina, agenti često ponavljaju svojim klijentima kako u prodaji, a osobito u određivanju vrijednosti/cijene stvari koje se žele prodati, vrlo važnu ulogu ima izgled. Stoga, prije nego što predstavite svoj dom na tržistu, morate napraviti mali „facelift" kako biste mu podigli vrijednost na tržištu te tada i sebi osigurali čim veće zadovoljstvo. Sve je isto kao i nekada kada se spremala djevojka za najboljega prosca.

Sjajan način da se u Vaš dom privuče najveći broj prosaca je pružiti kupcima dom koji je u stanju "ključ u ruke". To daje kupcu olakšanje, na samom početku, jer izbjegava dugotrajna i mukotrpna preuređenja koja bi ga inače dočekala prilikom preseljanja u novi dom. A sreća koju će osjećati samo je još jedan dodatni bonus za Vas. Pa zašto ga ne biste usrećili, rasteretili ga od dodatnih ulaganja i preuređenja, te na taj način i svom domu povećali vrijednost?

Pa koji su to onda 10 najboljih načina da povećate vrijednost svoga doma?

1. Fasade

Jedan od najbržih načina za postizanje najboljeg prvog dojma kod kupca je obnavljanje boje na fasadi, i ako je potrebno obnavljanjem kompletne fasade. Noviji sloj boje će osvježiti i modernizirati vanjski izgled te automatski poboljšati dojam Vašega doma. Samo morate biti pažljivi i sigurni u odabiru boje, jer ako odaberete krivu boju, postići ćete kontraefekt od očekivanoga. Najbolje je da se prilikom odabira boje posavjetovatujete sa stručnjakom, sada već svaki veći dobavljač boje ima stručnjaka koji Vam besplatno može dati adekvatne savjete kako bi ste poboljšali dojam s novom bojom. Zato ne bi bilo loše ponijeti fotografiju svoga doma prilikom odlaska u kupovinu nove boje.

2. Prozori i vrata

Mjenjajući stare prozore i vrata na Vašem domu s novima, postigli biste vrlo pozitivan učinak na dojam o Vašem domu kod kupaca. No ponekad je teško odlučiti se za tako velike troškove, kao što su zamjena prozora i/ili vrata. Ako Vam Vaš budžet ne dopušta toliko velike izdatke, bilo bi dobro uložiti barem u obnovu postojeće stolarije. Iako tada učinak neće biti jednak, kao onome kod zamjene stare stolarije s novom, i dalje ćete postići vrlo pozitivan osjećaj na ciljne kupce jer ćete im dati do znanja da ste se brinuli za svoj dom, odnosno njihov budući dom. Ako ćete ipak uložiti u kompletno novu stolariju, nemojte zaboraviti sačuvati dokaze o obnovi iste, koji će moći posvjedočiti potencijalnim kupcima kako i koliko ste uložili u svoj dom, neposredno prije prodaje.

3. Dvorište

Investiranjem u zelene površine i cvijetne vrtove možete pretvoriti umoran izgled Vašega dvorišta u predivnu oazu za opuštanje, i to samo preko noći. Ako nemate zeleni travnjak, ne brinite, i na sivom i pomalo tmurnom pločniku mozete postići čuda sa samo nekoliko novih biljaka. Osim toga, razmislite o tome kako Vaš dom izgleda kada padne mrak, jer i tada su mnogi kupci i dalje na krstarenju po ulicama u potrazi za svojim novim domom. Instaliranjem nove rasvjete možete poboljšati izgled Vašega doma noću, a i susjedova (možete se dogovoriti oko podjele troskova), te ambijent modrenizirati sa samo malo igara pomoću svjetlosti.

4. Podovi

Vaš podovi trebaju biti čisti i elegantni, to je uvijek u modi. Pod povezuje sve prostorije u Vašem domu, i ako privučete potencijalnog kupca u svoj dom, a dočeka ga razočaranje prilikom pogleda na Vaš pod, sav Vaš trud pasti će u vodu. Pripazite na dijelove koji škripe, popravite ih, zatim obnovite i dio koji je vec istrošen od hodanja. Sa samo malo voska za kućnu upotrebu, možete postići puno. Nemojte razočarati svog potencijalnog kupca, oduševite ga, iznenadite ga sa sitnicama koje ne očekuje.

5. Kuhinja

Ako je Vašoj kuhinji potreban „facelift", razmislite o uljepšavanju kuhinjskih elemenata kao i popravku vodovodnih cijevi. Međutim, imajte na umu da Vaš dom treba samo mala poboljšanja kako biste ga prikazali u punom sjaju, on ne treba nadmašiti konkurentne domove, nego biti ono što jest ali u najljepšoj „haljini". Na primjer, kupnja novih aparata neće uvijek impresionirati kupce, naprotiv može na njih negativno utjecati ako pomisle da će morati platiti više za dom, zbog viših troškova koje ste Vi uložili. Zato, ne ulažite puno, nego samo toliko da istaknete prednosti koje Vaša kuhinja već ima. Vaši stari drveni kuhinjski elementi mogu biti kao novi ako ih premažete s lak-premazom za zaštitu drveta, a istovremeno će dobiti i novi sjaj. Isto tako, Vaši elementi se mogu obnoviti i s tepetama ili naljepnicama za elemente. Ali pripazite da se ne biste previše zaigrali, jer biste mogli postići suprotan efekt od očekivanoga. Bitno je samo naglasiti prednosti Vašega doma, nemojte ga mijenjati. Jer ako ste Vi uživali u njemu, to treba prepoznati i Vaš potencijalnu kupac, kako bi i on mogao u njemu uživati.

6. Kupaonice

Svi mi provedemo puno vremena u kupaonici, a to je većini i oaza mira s kojom se susreće sa svakim početkom novoga dana i opet pozdravlja prije sna. To je mjesto u kojem se većina uređuje, dakle prostor za uljepšavanje i opuštanje te uživanje. Stoga nije ni čudo što kupci očekuju da njihova nova kupaonica bude praktična i lijepa, kako bi ispunila svoju svrhu u svakom pogledu. Nova toaletna školjka, umivaonik i ormarići mogu biti velika i skupa promjena, a promjena pločica i prevelika ulaganja, ali male promjene kao što su čišćenje, ponovno oživljavanje Vaše kupaonice pomoću malih detalja, može vratiti njen stari, izgubljeni, sjaj. Obratite posebnu pozornost na male stvari poput fuga, umivaonika i kade te ventilatora koje treba detaljno očistiti, a ostale elemente samo doradite sa sitnim detaljima. Ovdje se možete poigrati sa zidnim tapetama, i uložiti u novi poklopac za toaletnu školjku, ali čistoća neka bude Vas prioritet. Jer nema ničega ljepšega od čiste i uredne kupaonice.

7. Osvjetljenje (unutarnje)

Uz sve veće ili manje preinake, koje ste odlučili napraviti, ne zaboravite unijeti što veću količinu prirodne svjetlosti u prostor. Upravo je ta osvjetljenost, prisutna kroz učestaliji broj sunčanih dana, ono što nas pokreće i budi novu energiju u nama. Prozračne zavjese ili potpuno otvoreni prozori s dekorativnim zastorima na rubovima, unijet će proljetno sunce i vedrinu. Dobro osvjetljenim domom možete naglasiti najbolje značajke u svakoj prostoriji i pružiti kupcima klasičan slučaj toploga doma. Na primjer, podna rasvjeta u kuhinji može pokazati jedinstven pogled na kuhinjske elemente, vrlo je povoljna i funkcionalna, a klasična rasvjeta u dnevnoj sobi može se koristiti za isticanje dekora i zanimljivih kutnih dijelova koji su možda bili u drugom planu zbog središnjeg namještaja. Istaknite ono što je najbolje u Vašem domu, s malo svijetlosti usmjerene na različitim mjestima, a istodobno dajte toplinu prostoru, onu toplinu koju svaku kupac treba prepoznati i osjetiti.

8. Zidovi

Pogledate li bilo koji dom, vidjet ćete kako je bijela boja uvijek dominantna. Osim što je najpovoljnija i što odgovara uz svaki komad namještaja, ona je uvijek moderna i jednostavno pruža osjećaj čistoće, koji je najzahvalniji. Stoga, ne morate puno ulagati u nove boje zidova, dovoljno je da ih samo malo osvježite s bijelom bojom. Posebnu pozornost obratite na područja oko šaltera, koja su najuočljivija i koja su prva u doticaju. Ako želite uvesti još nekakve novitete na zidove u Vašim prostorijama, možete se poigrati s tapetama. Iako je bilo razdoblja kada su bile više ili manje u trendu, možemo reći da su zidne tapete oduvijek bile neizostavni dio uređenja interijera. Današnji trendovi ponovno nameću primjenu zidnih tapeta, jer cvjetni, geometrijski, apstraktni motivi na zidovima, nezaobilazni su dio modernog uređenja prostora. Oslikavanje ovakvih motiva, multipliciranih na površini zida, bilo bi zaista komplicirano, ali je zato jednostavno i brzo ostvarljivo postavljanjem zidnih tapeta. Pripazite da ne pretjerate.

9. Potkrovlje, podrum i garaža

To je to! Vaš potencijalni kupac zainteresirao se za Vaš dom. Vanjski izgled Vašeg doma ga je privukao i odlučio je provjeriti što nalazi unutra. Oduševili ste ga sa svakom prostorijom u kojoj se boravi. I sada dolazi na red pogled na dva mjesta koja većina zanemaruje, a to su potkrovlje, podrum i garaža. Većina kupaca boji se i samoga pogleda u te prostorije, jer ako su se oduševili Vašim domom, plaše se razočaranja. Nemojte razočarati svog potencijalnog kupca s te dvije-tri prostorije koje zapravo trebaju najmanje ulaganja. Red, čistoća i praktičnost, samo to je potrebno postići u ove dvije prostorije i Vaš potencijalni kupac će postati Vaš kupac, "jest će iz Vaših ruku". Kupci prvo žele znati je li Vaš krov kvalitetan i hoće li izdraži jos mnogo godina, te hoće li podrum poplaviti čim padne prva kiša. A sve ostalo što se nalazi u tim prostorijama, dovedite u red, prostor temeljito očistite, i sve sortirajte tako da i Vaš potencijalni kupac stekne dojam praktičnosti te da razvije nove ideje o mogućnostima koje mu taj prostor daje.

10. Dubinsko čišćenje

Kao što je već nekoliko puta spomenuto u prethodnim koracima, ponovnit ćemo kako nema prostorije u kojoj se može preskočiti ili zanemariti ovaj korak, a to je čišćenje. Ne kažemo da Vaš dom nije čist, ali osvježite ga još jednom. Najmanji trošak, a najveći dojam koji možete postići je sa čistim i urednim domom. Sa samo malo vode, sapunice i puno volje možete napraviti velike promjene u svojemu domu, ali nemojte biti površni. Ako želite stvarno impresionirati potencijalnog kupca, onda temeljito očistite svoj dom. I nemojte zaboraviti urediti i sebe. Vlasnik prezentira svoj dom, ako potencijalni kupac vidi neurednog ili zapuštenog vlasnika, steći će dojam da je sve što mu je predstavljeno samo sjaj kojim mu se žele zamazati oči. Sebe dotjerajte, kao što ste dotjerali i svoj dom, istaknite sve prednosti, a nedostatke pretvorite u nove i šarmantne prilike.
Odustajete od prodaje zbog sveg ovog posla? Nemojte se predati! Odaberite samo jednu ili dvije stavke na ovom popisu koji odgovara Vašem proračunu i prionite na posao. Slijedite naputke prema popisu, i ne brinite se ako ste nešto zanemarili. Vi ćete znati da ste pokušali sve da prikažete svoj dom u najboljem sjaju, a ako Vaš krajnji učinak bude zadovoljstvo s obavljenim, tada ćete najbolje i najlakše moći impresionirati potencijalnog kupca. Zapamtite, Vaš dom ste Vi, i sva moć je u Vašim rukama.

Vezane vijesti

Državno odvjetništvo povuklo tužbu protiv tvrtke iz sastava varaždinskoga...

Državno odvjetništvo povuklo tužbu protiv tvrtke iz sastava varaždinskoga Coninga

Varaždinsko Županijsko državno odvjetništvo povuklo je u ime države tužbe protiv Varteksa i tvrtke Congame, članice Coning grupe, radi utvrđivanja… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika