22.10.2010. / 16:34

Autor: Hina

Radnici poručuju: Stečaj A-teca ne mora značiti propast 3. maja

Sporazum o očuvanju hrvatske brodogradnje, koji predlaže povjeravanje poslovanja brodogradilišta samim zaposlenicima pod okriljem države na 10 godina, jedina je šansa za spas hrvatske brodogradnje

Stečaj koncerna A-tec, koji je proglašen na Trgovačkom sudu u Beču u srijedu, 20. listopada, i obustava prodaje dionica tvrtke na austrijskoj burzi ne trebaju značiti "smrt riječkog škvera",Stečaj koncerna A-tec, koji je proglašen na Trgovačkom sudu u Beču u srijedu, 20. listopada, i obustava prodaje dionica tvrtke na austrijskoj burzi ne trebaju značiti "smrt riječkog škvera",Predsjednica Radničkog vijeća Brodogradilišta 3. maj Nada Jelinić-Starčević poručila je danas da stečaj ponuditelja za kupovinu 3. maja, austrijskog koncerna A-teca, ne mora značiti propast 3. maja te od Vlade zatražila hitan sastanak na kojem će se, u skladu sa Sporazumom o očuvanju hrvatske brodogradnje, raspraviti plan restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta.

Sporazum o očuvanju hrvatske brodogradnje, koji predlaže povjeravanje poslovanja brodogradilišta samim zaposlenicima pod okriljem države na 10 godina, jedina je šansa za spas hrvatske brodogradnje, ustvrdila je na konferenciji za novinare Jelinić-Starčević.

Stoga stečaj koncerna A-tec, koji je proglašen na Trgovačkom sudu u Beču u srijedu, 20. listopada, i obustava prodaje dionica tvrtke na austrijskoj burzi ne trebaju značiti "smrt riječkog škvera", već je to prilika da Vlada što prije prihvati sporazum i osnuje tim koji će predloženi model provesti u djelo.

Tražimo hitan sastanak s premijerkom Jadrankom Kosor na kojem ćemo raspraviti plan restrukturiranja brodogradilišta, a ministra gospodarstva Đuru Popijača, koji je ignorirao naše inicijative i apele, ne smatramo kompetentnim za daljnje rasprave o sudbini škverova, rekla je Jelinić-Starčević.

A-tec je pod vodstvom Mirka Kovatsa doživio krah, a stečaj tog koncerna, krovne kompanije u holdingu koji zapošljava oko 12 tisuća ljudi, treći je najveći stečaj u povijesti te zemlje, kaže Jelinić-Starčević.

Kovatsa, čije kreditne obveze premašuju 350 milijuna eura, smatra industrijalcem na rubu zakona koji je neposredno odgovoran za 37 stečajeva u Austriji.

Protiv njega je Državnom odvjetništvu u Rijeci podigla i kaznenu prijavu zbog krađe poslovne tajne - plana restrukturiranja 3. maja kojeg je Kovats, kako tvrdi, prepisao kad je pred godinu dana odlučio kupiti riječki škver.

Ona smatra da pravi razlog Kovatseve odluke o kupovini 3. maja nije bilo očuvanje brodograđevne djelatnosti (nikad nije napravljen ni due dilligence - dubinsko snimanje) već podizanje cijena dionica koncerna.

Predstavnik radnika u Nadzornom odboru 3. maja Nikša Moretti od Vlade je još jednom zatražio hitno izdavanje jamstava za osnaženje ugovora za izgradnju četiriju asfalt-tankera za švedskog brodara Wisby Tankers koji, ako se to ne dogodi do 29. listopada, ima pravo raskinuti ugovor vrijedan 120 milijuna američkih dolara s riječkim škverom.

Vezane vijesti

"Namjerno rušenje Brodotrogira"

"Namjerno rušenje Brodotrogira"

Čelnici sindikata u Brodotrogiru zatražili su danas od prvog potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva Radimira Čačića da se žurno očituje o… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika