Objavljeno u Nacionalu br. 781, 2010-11-02

Autor: Nina Ožegović

kazališna senzacija odbačenika s akademije

'U Zagreb sam donio dašak britanskog avangardnog teatra'

Marko Cindrić, 26-godišnji zagrebački glumac koji je diplomirao glumu na Oxfordu, osnivač je Nu: Write Theatre Festivala na kojem će u Zagrebu predstaviti najnovije trendove u modernom britanskom teatru

SVJEŽE IDEJE Glumac Marko Cindrić triput je bezuspješno pokušao upisati zagrebačku Akademiju, da bi potom postao prvi
i jedini hrvatski student
glume na OxforduSVJEŽE IDEJE Glumac Marko Cindrić triput je bezuspješno pokušao upisati zagrebačku Akademiju, da bi potom postao prvi i jedini hrvatski student glume na Oxfordu“Htio bih da ovaj festival postane mjesto promocije suvremene drame i novih kazališnih stilova”, kaže Marko Cindrić (26), glumac, oxfordski student i osnivač novog međunarodnog Nu:Write Theatre Festivala, koji se održava u Zagrebu od 16. do 20. studenoga u Studentskom centru. Ove će godine predstaviti novi britanski teatar, od trupe Pains Plough Theatre Company i Nabokov Theatre Company, preko Fitzrovia Radio Hour, pa do Tangram Theatre Company i kazališne grupe Phila Portera. Svi se ubrajaju u vrh britanske ”fringe” produkcije, kaže, a zajedničko im je što promoviraju nove ideje i žanrove.


U pet festivalskih dana izvest će 20 žanrovski različitih predstava, od nove drame i fizičkog teatra do modernog lutkarstva, a u središtu će biti novo dramsko pismo. Na pitanje da pojasni naziv novog festivala, te termin ”fringe”, Cindrić je odgovorio da je riječ o trupama alternativnijeg karaktera koje pokrivaju scenu od off - West Enda pa sve do fringe scene.

Prezentiraju nove tekstove urbane, provokativne tematike, te nove kazališne stilove i prostore. Predstave se izvode na mjestima kao što su pubovi, trgovi ili velike dvorane. “Kad sam došao u London impresionirala me je kvaliteta predstava na West Endu. Ali kad sam upoznao uzbudljivu ”fringe” scenu odlučio sam djelić te atmosfere donijeti u Zagreb”, objasnio je Cindrić, koji je diplomirao ekonomiju u Zagrebu i glumu na Oxfordu gdje je bio jedini hrvatski student u povijesti tog studija. Čim se vratio u Zagreb, otkrio ga je redatelj Ivica Buljan i ponudio mu ulogu Odiseja u Euripidovom “Kiklopu”, koja je svojom političkom provokativnošću i kontroverznim nastupom riječke grupe “Let 3” postala prvorazrednom senzacijom. “Rad na toj predstavi bilo je nevjerojatno iskustvo”, kaže.

LONDONSKI TANGRAM THEATRE izvest će
mjuzikl o znanstveniku Charlesu Darwinu, guskama
i opasnostima braka s vlastitim rođacimaLONDONSKI TANGRAM THEATRE izvest će mjuzikl o znanstveniku Charlesu Darwinu, guskama i opasnostima braka s vlastitim rođacimaŠira publika poznaje ga iz reklame za Cedevitu, gledatelji MTV-a zapamtili su ga po spotu pjesme “Heart Vacancy” engleske pop atrakcije The Wanted, a uskoro će zaigrati u njemačko-hrvatskoj koprodukciji “Mother of Bride”. “Na zagrebačku akademiju pokušao sam se upisati čak tri puta, a u međuvremenu sam završio ekonomiju jer nisam htio gubiti vrijeme”, ispričao je Cindrić. “Nije me pokolebao neuspjeh na zagrebačkoj akademiji i otišao sam u London jer sam oduvijek htio glumiti na engleskom jeziku. Išao sam u engleski vrtić, a gutao sam i crtiće na Cartoon Networku pa jezik nije bio problem. No da bih dobio status studenta i mogao raditi 25 sati tjedno, upisao sam školu stranih jezika. Prao sam i suđe i konobario u hotelu Marriot, a zatim sam radio kao turistički vodič. Otišao sam na prijamni ispit na dvije ugledne akademije u Londonu – Royal Academy of Dramatic Art – RADA i London Academy od Music and Dramatic Art – LAMDA, te na Oxford School of Drama, koja je osnovana tek u ‘80-ima prošlog stoljeća, ali je u velikoj ekspanziji. Primljen sam na Oxford i tu sam u praksi upoznao cjelokupan proces rada u kazalištu.” Cindrić je na zadnjoj godini dobio glavnu ulogu vojnika u doku-drami “Shelved Memories”, zatim je zaigrao u predstavi “Ante” mladog hrvatskog dramatičara Ivora Martinića, poznatijeg u inozemstvu negoli u Hrvatskoj, koja je praizvedena na London Fringe festivalu. Nakon toga je još igrao u nekoliko kratkih filmova i predstava. Želja mu je pokrenuti filmsku producentsku kuću.

“Zašto se ne bi mogli snimati filmovi s malo novca”, zapitao se Cindrić, dodavši da su za realizaciju umjetničke ideje potrebni ideja i volja, a novac će već doći. Na pitanje kako se u hiperprodukciji raznih festivala odlučio organizirati još jedan i to novog dramskog pisma, Cindrić je odgovorio: “Cijeli Nu:Write Theatre Festival zamišljen je kao dramski studio u kojem bi se okupili mladi ljudi i realizirali vlastite projekte. Zagreb ima isti kreativni potencijal kao i London, ali je infrastruktura loša. U Londonu postoje show case čitanja na kojima dramski pisci predstavljaju svoje tekstove, a zatim ih distribuiraju, a u Zagrebu su ljudi skeptični, kritični i začahureni te na sve gledaju svisoka, pa to ubija svaku inicijativu. Poznajem mnogo mladih ljudi koji su u inozemstvu stekli sjajna iskustva ali se boje išta pokrenuti. Siguran sam da u Hrvatskoj i regiji ima mnogo mladih pisaca koji jedva čekaju priliku. Razmišljam o Balkan NU:Writing Reunion gdje bi u suradnji s Englezima nastajale uzbudljive koprodukcije. “ Cindrić je na prvo izdanje festivala NU:Write Theatre Festival u Zagreb pozvao svoje engleske prijatelje s kojima je surađivao tri godine, od kojih će mnogi nastupiti besplatno. “Prvo sam pozvao Philippea Portera, engleskog dramatičara i TV pisca čije su drame izvođene na Off-Broadwayu i Royal Opera Houseu, a upravo prerađuje Shakespearovu ‘Oluju’ u lutkarsku predstavu. Phil je genijalni tip koji fascinira maštom. U Zagrebu će imati svjetsku praizvedbu novog teksta ‘Stealing Sweets and Punching People’, mračnog i duhovitog, koji preko sudbine 16-godišnje Emily govori o seksualnosti, adolescenciji i krivnji”. Po njegovoj ocjeni zvijezde festivala su Paines Plough, rodonačelnici žanra, koji već 40 godina razvijaju novu britansku dramu. U drami “Tiny Volcanos” bave se nacioanlnim identitetom, a na sceni spajaju ples, kazalište, komediju i glazbu. Od ostalih izvođača istaknuo je trupu Nabokov, koja je već desetak godina uzor novim anasamblima.

MARKO CINDRIĆ KAO
ODISEJ (drugi slijeva)
sa Zoranom Prodanovićem Prljom i Franom Maškovićem
u Buljanovu 'Kiklopu'MARKO CINDRIĆ KAO ODISEJ (drugi slijeva) sa Zoranom Prodanovićem Prljom i Franom Maškovićem u Buljanovu 'Kiklopu'Poznati su po tome što iznajmljuju ogromne dvorane veličine zagrebačkog Cvjetnog trga i zatim angažiraju četiri redatelja koji za tjedan dana postave komad na temelju različitih članaka iz crnih kronika. U Zagreb će doći s predstavom “Is Everyone O.K?” Tangram Theatre izvest će “mjuzikl o Charlesu Darwinu, guskama, opasnostima braka s vlastitim rođacima te o tome kako su delfini zapravo zečevi riblje vrste”. A The Tristan Bates Theatre, “trn u oku londonskog West Enda”, kaže, “pokazat će još neviđene načine sudjelovanja u teatru”. Na europsku Noć kazališta 20. studenog engleski će glumci, dramatičari, performeri i muzičari zauzeti cijeli SC. “Program će biti neočekivan, od kabaretskih predstava i kazališta sjenki, pa do labirinta kojim se prolazi u mraku, interaktivnih instalacija i hrvanja na izdržljivost, a na kraju ćemo pustiti stotine zapaljenih kineskih svjetiljki u noć”, kazao je Marko Cindrić.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika