22.12.2010. / 11:45

Autor: Renato Baretić

Tiiiihaaaa nooooć!!! by Renato Baretić

Ovo što nam kroz prosinac rade trgovci, oglašivači i glazbeni urednici uistinu jest problematika kojom bi se trebali ozbiljno pozabaviti i Greenpeace i Amnesty International

Jedan tim mladih kreativaca nedavno je, pisalo je negdje, osvojio treću nagradu na dizajnerskom natječaju za alternativne božićne suvenire svojim genijalnim izumom: spužvastim čepićima za uši u obliku božićnog drvca. Kad bi se mene pitalo – ne treću, nego prvu prvcatu nagradu osvojili bi ti mladi duhoviti ljudi, plus još najmanje dvije: jednu ekološku (za borbu protiv zagađenja bukom) i jednu za zaštitu ljudskih prava. Jer ovo što nam kroz prosinac rade trgovci, oglašivači i glazbeni urednici uistinu jest problematika kojom bi se trebali ozbiljno pozabaviti i Greenpeace i Amnesty International.

Što je, ako ne žrtva zlostavljanja zagađenjem okoliša, čovjek kojega iza svakoga kantuna zaskače "Tiha noć", razvaljena najmanje na devedeset decibela? Što je, ako ne mučenje nedužnih talaca, korištenje refrena "Jingle Bells" u svakoj jebenoj reklami? Što su, ako ne bešćutni suradnici okupatora, svi ti pjevači koji nas teroriziraju svojim verzijama tih nekoliko božićnih pjesama, ionako već stoput obrađenih?

Foto: IlustracijaFoto: IlustracijaI što su, ako ne kompletni idioti, svi ti trgovci i oglašivači koji (očigledno) vjeruju da će nas upravo tim pjesmama, tim auditivnim napalmom, nagovoriti da što duže i što rastrošnije ostanemo u supermarketu ili šoping centru? I na kraju, što je ako ne kandidat za blaženika, Bob Geldof koji se pred koji dan skrušeno pokajao i ispričao cijelom svijetu zbog toga što je prije četvrt stoljeća napravio, kako sam kaže, najstrašniju pjesmu ikad: "Do They Know It's Christmas"?

I samome mu se, veli, smuči svaki put kad je čuje, a čuje je u ovo doba godine na svakom koraku, gdje god da se makne, u sto i jednoj verziji, u sto i jednoj reklami. I zna da ga u istom tom trenutku - u trgovinama, automobilima, liftovima... – barem nekoliko tisuća ljudi šalje u neku stvar! Nije mu lako. Možda ne bi bilo loše da oni dizajneri s početka prvih nekoliko promotivnih paketića svojih "Bor Aid" čepića pošalju upravo njemu, zaslužio je.

Vezane vijesti

Banana u državi

Banana u državi

Zamišljam očaj onih likova koji su otišli u Poljsku da bi se tamo pijani tukli, pijani švercali bengalke na stadione, pijani ih tamo bacali na teren… Više

Komentari

registracija
23/6/09

haustor, 23.12.10. 13:17

Stari frende, do zadnjeg slovca potpisujem sve kaj si napisao! Uz toliko vike, huke, buke i pompe, reklama i bezdušnog maltertiranja, raznog cincilikanja i ho-ho-ho iz svih medija zaboravili smo bit Božića, zaboravili smo malo zaviriti u sebe, zaboravili smo se pomiriti sa svima, zaboravili smo na siromašne kojih je u ovoj napaćenoj zemlji sve više i više, zaboravili smo....ma, zaboravili smo i zanemarili sve ono što Božić čini Božićem! Zato koristim priliku da Tebi i Tvojoj obitelji zaželim sretan i blagoslovljen Božić i da ga dočekate u toplini svoga doma, svi zajedno posvećeni jedni drugima!


registracija
17/1/10

pitman, 24.12.10. 05:26

fakat kad vidim onu reklamu od tcoma sa one 3 zenske sto pjevaju pod prozorom idealne Hr. obitelji dodje mi da....prebacim program pa to i napravim jednako tako su nas zadnja 2 mjeseca maltretirali s koncrtom Halida Beslica ,kuzim ja da ljudi trebaju znat ali sta je previse, previse je..


registracija
27/12/06

Skipp, 25.12.10. 13:49

Gospon Baretić svaka čast. Meni se od ovog "kupi kupi kupi" smučilo i nažalost što je više Božića vani to ga manje ima u nama. Ovi jebeni kapitalisti kojima nikad dosta nije više bi učinili za svoju "dušu" ako je imaju da zaposlenike u trgovinama ne sile raditi na Badnjak nego da ih puste kućama da uživaju sa svojim najmilijma...e kad ćemo to dočekati....


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika