03.02.2011. / 12:35

Autor: Nacional.hr

Otkriven novi planetarni sustav: 'Znanstvenici dobili laboratorij za proučavanje svemira'

Foto: Reuters (ilustracija)Foto: Reuters (ilustracija)Novi planetarni sustav sa šest planeta otkriven je 2000 svjetlosnih godina udaljen od Zemlje. Veličina planeta u novootkrivenom sustavu je u rasponu od dva do četiri i pol puta manja od Zemlje, a pet planeta u sustavu su bliže suncu, zvijezdi koje se nalazi u središtu novootkrivenog sustava, nego što je Merkur u našem sustavu.

Novi sustav otkriven je pomoću svemirskog teleskopa Kepler i otkriće je objavljeno u časopisu Nature, prenosi BBC. Smatra se da novootkriveni planeti imaju atmosferu sastavljenu od plinova i da zbog visokih temperatura nisu pogodni za život. Kepler je već sakupio dokaze o sustavu sa tri planeta koji je imanovan Kepler 9, a uočen je i prvi kameniti planet izvan Sunčevog sustava, nasvan Kepler 10.

Znanstvenici su sunce koje se nalazi u središtu novootkrivenog sustava nazvali Kepler 11, i novi sustav je , zbog velike blizine između njegovih planeta, pružio astrofizičarima nove informacije pomoću kojih mogu redefinirati teorije o tome kako se planeti stvaraju. Znanstvenike je iznenadilo što su svi otkriveni planeti prilično veliki. Voditelj studije Jack Lissauer iz NASA-inog istraživačkog centra Ames tvrdi da je otkriće tako velikih planeta na tako maloj udaljenosti od središnje zvijezde, sunca, neočekivano i da je ovo najveće otkriće nakon što je 1995. otkriven 51 Pegasi, prvi planeta otkrivenog izvan Sunčevog sustava.

Jedan od autora studije, Johnatan Fortney sa kalifonijskog sveučilišta Santa Cruz tvrdi da je će otkriće Keplera 11 potaknuti astrofizičare da istraže veći opseg mogućih scenarija planetarnih formacija i da su otkrićem Keplera 11 dobili novi laboratorij, najbolji do sada, za usporedbu planeta i razumijevanje njihovog stvaranja. David Latham iz Centra za astrofiziku Harvard- Smithsonian izjavio je za vijesti BBC-a da je otkriće Keplera 11 prvo otkriće među podatcima koje je Kepler sakupio promatrajući oko 150.000 zvijezda te da očekuju još otkrića. Lathman tvrdi da nam ovo otkriće pomaže u razumijevanju našeg Sunčevog sustava i da bi vrhunac istraživanja bilo otkriće planeta slićnog Zemlji, na kojem bi postojali uvijeti za život.

Postoji 100 milijardi super-Zemlji u susjedstvu Sunca?

Najnoviji snimci spektrografa HARPS iz Europske svemirske promatračnice potvrđuju nagađanja kako postoji mnogo planeta sličnih Zemlji u galaksijama… Više