Objavljeno u Nacionalu br. 804, 2011-04-12

Autor: Ante Mihić

NASLJEDNIK OBITELJSKOG BIZNISA HENNES & MAURITZ

'Tajna našeg uspjeha je u globalnoj modi'

Karl Johan Persson, čelni čovjek švedskog modnog brenda H & M, za Nacional govori o modnoj osviještenosti Hrvata, objašnjava zašto su tek sad stigli u Hrvatsku, te kakvi su im planovi za budućnost

Na čelu H & M-a 36-godišnji Karl Johan Persson je posljednje dvije godine, a prije toga je bio direktor odjelav za širenje i razvijanje tržišta i brendaNa čelu H & M-a 36-godišnji Karl Johan Persson je posljednje dvije godine, a prije toga je bio direktor odjelav za širenje i razvijanje tržišta i brendaIme Karla Johana Perssona mnogima neće previše značiti, ali činjenica da se taj mladi Šveđanin nalazi na čelu tvrtke Hennes & Mauritz ipak mu daje priličnu medijsku važnost u posljednje vrijeme. Kao što je poznato, nakon dugog čekanja Hennes & Mauritz otvorio je svoju trgovinu u Zagrebu, što je razveselilo mnoge Zagrepčane koji više neće morati u svoju omiljenu trgovinu odlaziti u Sloveniju ili Austriju. Upravo je Persson jedna od najvažnijih osoba koja odlučuje kada će i na kojim tržištima taj modni brend otvoriti svoje trgovine. Hennes & Mauritz ili popularnije H & M jedan je od najpoznatijih, ali i najpopularnijih modnih brendova u Europi, prepoznatljiv po cjenovno prihvatljivim kolekcijama namijenjenim svim slojevima društva i širim društvenim masama.


ZA TO JE SVAKAKO zaslužan i Persson koji sa svojih 36 godina konstantno radi ne samo na promociji H & M-a, nego u suradnji s poznatim kreatorima tom modnom brendu podiže popularnost, ali i kvalitetu, osvajajući tržišta diljem svijeta. Persson je na čelo H & M-a došao 2009. naslijedivši Rolfa Eriksena, a iako je imao samo 34 godine, već tada je bio jedan od najuspješnijih mladih menadžera u Skandinaviji. Zanimljivo je da je Hennes & Mauritz osnovao Perssonov djed Erling Persson, pa je njegov dolazak na čelo tvrtke samo logičan slijed nakon školovanja u Londonu i nekoliko vrlo uspješnih poslovnih projekata. Otvorenje H & M-a u novootvorenom shopping centru Cvjetni bio je odličan povod da saznamo što Persson misli o prvoj H & M-ovoj trgovini u Hrvatskoj, o modnoj osviještenosti Hrvata, koji su razlozi što je toliko dugo trebalo da H & M otvori trgovinu u Hrvatskoj i što možemo očekivati od H & M-a u budućnosti.

“PONOSNI SMO ŠTO otvaramo dućane u Hrvatskoj koja će biti naše četrdeseto tržište. Za nas je najbolja moguća lokacija trgovine toliko važna da smo spremni pričekati s otvaranjem novih dućana sve dok ne dođemo do željene lokacije i to je možda jedini razlog što prije nismo došli na hrvatsko tržiste”, rekao je Persson. Prema njegovim riječima odobravanje franšize općenito nije dio H & M-ove strateške ekspanzije, pa dugo vremena tvrtka nije niti pokušavala pronaći partnera za H & M-ovu franšizu u Hrvatskoj. “Postoji čitav niz faktora zbog kojih se odlučujemo otvoriti novu trgovinu. Najvažniji faktori su potrošačka baza, najbolja lokacija i najbolji uvjeti poslovanja. Zadovoljni smo što se baš u ovom trenutku pružila dobra prilika. Mi u H & M-u raspolažemo nevjerojatnim timom zaposlenika. Upravo timski rad i svakodnevni poslovi svakog našeg zaposlenika čine osnovu našeg uspjeha. Na primjer, imamo više od 140 vrsnih dizajnera koji kreiraju našu modu i to je razlog naše uspješnosti, ali i kontinuiranog i pomno osmišljenog širenja”, rekao je Persson. Prije dolaska u Hrvatsku Persson je vrlo dobro bio upoznat sa situacijom na tržištu u cijeloj regiji, a kako je sam naglasio, čekao je najprikladnije vrijeme, ali i lokaciju na kojoj je želio otvoriti prvu H & M-ovu trgovinu u Hrvatskoj. Bio je svjestan da Hrvati po H & M-ovu odjeću odlaze u Sloveniju i Austriju, ali nije želio prekršiti svoje, a i standarde tvrtke te je čekao pravi trenutak da H & M plasira na hrvatsko tržište.

“HRVATI SU IZRAZITO modno osviješteni, a mi vidimo da im naša moda i njezina kvaliteta za povoljne cijene mogu ponuditi dodatnu vrijednost. Naši kupci u Hrvatskoj će H & M prepoznati sa svojih putovanja u inozemstvo. Općenito na svim tržištima uglavnom nudimo iste kolekcije gotovo 80 posto, ovisno o klimi u određenoj zemlji. Na svim tržištima imamo približno iste cijene. Međutim, odnosi određenih tržišta mogu dovesti do manjih razlika u cijeni zbog različitih sustava oporezivanja i troškova prijevoza robe te tečajnih razlika. U H & M-u bi svaki kupac trebao dobro proći u skladu s našom osnovnom poslovnom maksimom: moda i kvaliteta za najbolju cijenu. Čuli smo da Hrvati kupuju našu odjeću u susjednim zemljama i to nam jako laska. Drago nam je što smo sad prisutni i u Hrvatskoj pa će tako moda ljudima u Hrvatskoj postati dostupnija”, rekao je Persson.

MNOGIMA JOŠ UVIJEK nije jasno kako H & M odolijeva sve većoj konkurenciji u modnoj PRVI H & M U HRVATSKOJ
otvoren je 7. travnja u shopping centru Cvjetni, gdje nedvojbeno privlači
najveći broj kupacaPRVI H & M U HRVATSKOJ otvoren je 7. travnja u shopping centru Cvjetni, gdje nedvojbeno privlači najveći broj kupacaindustriji te unatoč krizi i recesiji i dalje postiže odlične poslovne uspjehe i održava prihvatljivu cijenu svojih proizvoda. Persson je to pokušao objasniti dugom tradicijom i neprestanim ulaganjem u razvoj tvrtke, ali o svemu kaže: “Tako povoljne cijene možemo ponuditi zato što imamo 63 godine iskustva u tekstilnoj industriji i za to smo vrijeme, među ostalim, puno ulagali u brz i isplativ sustav distribucije te smo uvijek držali do cjenovne svjesnosti na svim razinama. Značajne količine odjeće otkupljujemo izravno od proizvođača, imamo vrlo malo posrednika, raspolažemo učinkovitom logistikom i prodajemo robu u svojim dućanima. Kombinacija tih faktora daje nam priliku da svojim kupcima možemo ponuditi povoljne cijene. Razlog zbog kojeg još uvijek postižemo dobre poslovne rezultate treba potražiti u modi i kvaliteti za najbolju cijenu. Kada ljudi i nemaju novca, u H & M-u još uvijek mogu dobro proći.” Persson je svjestan da je hrvatsko tržište za H & M novi i veliki izazov, pa iako svoje trgovine imaju diljem svijeta, želi da na svakom tržištu ostave prepoznatljivi trag te da se kvalitativne vrijednosti ne razlikuju bez obzira na grad i mjesto na kojem se nalazi pojedina H & M-ova trgovina. “Jako smo sretni što smo 7. travnja otvorili prvi dućan u Hrvatskoj u shopping centru Cvjetni. Drugi se otvara 14. travnja u Arena Centru. Prerano je govoriti o tome koliko ćemo dućana u Hrvatskoj otvoriti sljedeće godine, no sigurno je da Hrvatska ima ogromni potencijal za dalje širenje. Planiramo otvoriti još dva dućana na jesen - jedan u Zagrebu i jedan u Splitu. Od H & M-a uvijek možete očekivati izvanrednu modu, nove stvari u dućanu možete očekivati svaki dan, a kolekcije neće biti bitno različite od onih u drugim gradovima. Jako mi je drago što smo svoju prvu trgovinu otvorili baš u Zagrebu u Cvjetnom jer Cvjetni ima prekrasno mjesto u samom srcu Zagreba, i moram naglasiti da svaki dućan otvaramo po istom postupku, a otvaranje ovog dućana nije se ni po čemu razlikovalo od uobičajenog.” Persson je na čelu tvrtke gotovo dvije godine, pa smo pokušali saznati koliko je zadovoljan svojim radom, koliko je strog šef te kako se snašao u tako velikom poslu jer je još uvijek relativno mlad.

“JA SAM IZVRŠNI direktor u H & M-u od 2009. Prije toga sam bio direktor odjela za širenje i razvijanje tržišta i brenda, pa sam prošao neki prirodni put prilagodbe i razvoja. Kod kuće smo otac, djed, koji je osnivač, i ja još od mog djetinjstva pričali o H & M-u i naravno da me je H & M uvijek jako zanimao. Danas sam sretan i ponosan na svoj posao, a najsretniji i najzahvalniji sam zbog fantastičnih ljudi koji rade za H & M. Svjestan sam da je ovo zahtjevan položaj, ali na raspolaganju su mi kolegice i kolege koji mi mnogo pomažu obavljajući izvrstan posao za H & M. Najveći izazov je stalno poboljšavati kvalitetu kako bismo svojim kupcima mogli ponuditi modu i kvalitetu za najbolje cijene”, kaže Persson. Iako je na čelu jedne od najuspješnijih modni tvrtki i novac mu nije nikakav problem, Persson također svoju odjeću kupuje u H & M-u jer smatra da ljude treba poticati da njeguju osobni stil i kombiniraju razne stvari te da H & M bez obzira na cijenu može ponuditi dovoljno kvalitetne stvari za sve društvene slojeve.

MODA ZA SVE SLOJEVE
Odjeća marke H & M
uvijek prati najnovije
modne trendove a
kupcima je pristupačna
zbog razumnih cijenaMODA ZA SVE SLOJEVE Odjeća marke H & M uvijek prati najnovije modne trendove a kupcima je pristupačna zbog razumnih cijena“U H & M-u ĆEMO uvijek nuditi raznovrsnu odjeću; to znači da biste uvijek trebali pronaći nešto što vam odgovara bez obzira na stil ili dob. Istovremeno, uvijek svoje kupce želimo iznenaditi pa smo prije predstavljali kolekcije ciljane za određenu publiku. Ne možemo otkriti što će biti u budućnosti, ali ćemo stalno pokušavati svojim kupcima nuditi novu, uzbudljivu modu”, kaže Persson. Za kraj smo pokušali saznati postoji li grad ili tržište na kojem H & M nije uspio nametnuti svoje kriterije i što Persson očekuje od tvrtke koja više od 50 godina neprestano raste i iz godine u godinu ostvaruje sve bolje poslovne rezultate. “Imamo velike potencijale za dalje širenje, kako na postojećim, tako i na novim tržištima. S Hrvatskom sada imamo dućane na 40 tržišta i drago nam je što smo do sada svagdje bili dobro prihvaćeni, a nigdje nismo imali slabe rezultate, što je zapravo svojevrsni fenomen u ovom poslu. Moda je globalna kao i H & M. Ljudi vole kombinirati i slagati. Prekrasno je vidjeti kada ljudi nose H & M zajedno s nekim drugim modnim brendovima. Jako smo zadovoljni svime dosad postignutim, ali uvijek nastojimo biti bolji kako bismo osmislili još bolju ponudu za svoje kupce i dokazali da je H & M uistinu modni brend vrijedan svog položaja na modnom tržištu”, zaključio je Persson.

Vezane vijesti

Sadržajno proljeće u zagrebačkom Avenue Mallu

Sadržajno proljeće u zagrebačkom Avenue Mallu

Fresh! proljeće je ovladalo zagrebačkim Avenue Mallom koji će do 15. travnja biti središnji dio novozagrebačke zabavne scene i mjesto za dobro… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika