12.04.2011. / 11:28

Autor: Igor Koruga

Primjerna suradnja Dresdenske filharmonije i odabranih svjetskih solista

Središnji je dio večeri obilježio nastup vrsnih solista u Brahmsovu Koncertu za violinu, violončelo i orkestar u a-molu . Njemačka violinistica Viviane Hagner i njemačko-japanski violončelist Danjulo Ishizaka (r.1979) u dosadašnjim su međusobnim suradnjama, ali i bogatim komornim iskustvima razvili rijetku solističku sinergiju čijom su čarolijom ispunili svaku notu posljednjeg Bramsovog orkestralnog ostvarenja

Viviane HagnerViviane HagnerU tjednu 26. Muzičkog biennala, predvidljivim se tonskim skladom istaknuo nedjeljni koncert iz ciklusa ¨Svijet glazbe¨ obuhvativši djela Franza Liszta (1811-1886), Johannesa Brahmsa (1833-1897) i Roberta Schumanna (1810-1856). Iako se svaki nastup Dresdenske filharmonije kod nas može emocionalno vezati uz legendarnu praizvedbu Simfonije Dore Pejačević 1920. godine, ovaj se ponajbolji njemački orkestar u bilo kojem kutku svijeta može prepoznati po vrhunskom pristupu i sjajnim izvedbama brušenim preko 140 godina. Dresdenskom filharmonijom nekad su ravnali skladatelji poput Brahmsa, Čajkovskog, Dvořáka i Richarda Straussa, a danas ga uz trenutno angažiranog Rafaela Frühbecka de Burgosa, nadzire i počasni dirigent Kurt Masur. Na zagrebačkom je nastupu dirigentsku palicu preuzeo John Axelrod (r.1966), harvardski diplomac čija je traženost podjednaka na svim kontinentima, a uz brojne je koncertne i operne projekte prihvatio i suradnju s dvojicom različitih umjetnika, Lang Langom i Herbie Hancockom. Upravo s tim sastavom očekuje ga u skorijoj budućnosti reprizni nastup u pariškoj Salle Pleyel i u milanskom Tearo alla Scala.

Svoj zagrebački nedjeljni nastup Dresdenski su filharmoničari započeli taktovima Lisztove simfonijske pjesme ¨Hamlet¨ (S.104) koji su zvučali poput podloge scenskoj izvedbi, iako je zapravo bila riječ o glazbenom ocrtavanju karaktera likova istoimene Shakespeareove drame. Kontrastne su teme bile precizno iznesene, a suprotstavljena su ozračja, često turobna i disonantna, predstavila Hamleta u svim mjenama dramskih raspoloženja, nasuprot vedrim umetcima s asocijacijama na čistoću i nevinost Ofelijina karaktera. Proljetna je pak simfonija u B-duru (op. 38) jasno istaknula relativno brzo smišljenu temeljnu skicu Roberta Schumanna, a četiri su stavka uslijed nadahnuća dvjema pjesmama Adolpha Böttgera imenovana i programski kao buđenje proljeća, večer, vesela igra i zrelo proljeće. Istaknuti se motto djela prepoznao u svim stavcima, a u naizgled neovisnom Scherzu, bio je sjetno intoniran u pianissimo epilogu trombona i fagota.

Središnji je dio večeri obilježio nastup vrsnih solista u Brahmsovu Koncertu za violinu, violončelo i orkestar u a-molu (op. 102). Njemačka violinistica Viviane Hagner i njemačko-japanski violončelist Danjulo Ishizaka (r.1979) u dosadašnjim su međusobnim suradnjama, ali i bogatim komornim iskustvima razvili rijetku solističku sinergiju čijom su čarolijom ispunili svaku notu posljednjeg Bramsovog orkestralnog ostvarenja. Tu se na najbolji mogući način uključivao i orkestar, otkrivajući poslovično dugu doradu raskošne partiture koja se u svakom od tri stavka, po uzoru na tradicionalni concerto grosso Haydna, Mozarta i Beethovena, nije učinila nimalo prekomponiranom. U završnom su stavku mlađahni solisti s lakoćom prošli virtuozne dijelove koncerta, a uporne su ovacije razgaljene publike nagradili i solističkom izvedbom nerazumljivo najavljenog stavka iz oboma poznatog komornog opusa.

Vezane vijesti

Zamislite operu 'Bajke zastupnika Hebranga'

Zamislite operu 'Bajke zastupnika Hebranga'

Predsjednik Hrvatske Ivo Josipović (53), pravnik, sveučilišni profesor, znanstvenik i stručnjak za Haaški sud, te skladatelj i autor 50-ak skladbi za… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika