Objavljeno u Nacionalu br. 343, 2002-06-11

Autor: Norman Müller

Akcije 'Top stipendija za top studente' i 'Prvi posao'

Još 6 tjedana do konačnog izbora

Kuponi kojima čitatelji među svim prijavljenim studentima mogu odabrati svog favorita bit će objavljivani do zadnjeg tjedna akcije: iako će do kraja ostati neizvjesno tko je osmi stipendist, već sad se izdvaja nekoliko kandidata za koje su glasali čitatelji

Željko BaučićŽeljko BaučićDvije Nacionalove studentske akcije, “Top stipendija za top studente” i “Prvi posao”, omogućit će mnogim studentima da riješe barem dio svojih studentskih problema. Uz osam stipendija od po 40.000 kuna, u okviru akcije “Prvi posao” nudi se i stotinjak praksi za studente.
Sedam “top stipendista” odabrat će šesteročlana stručna komisija, a osmog sretnika izabrat će Nacionalovi čitatelji. U posljednjih nekoliko brojeva Nacionala objavljeni su kuponi kojima čitatelji od 281 prijavljenog studenta biraju svog favorita. Imena stipendista će biti objavljeni zadnji tjedan akcije, tako da do kraja ostaje nepoznat osmi sretnik. Međutim, već sad se izdvaja nekoliko imena za koja su glasovali čitatelji, a najveći broj glasova je dobio Marko Markovljević. Iza njega slijede Sagita Mirjam Sunara, Nina Šegota, Suzana Varga, Kajan Pačko, Jelena Bačan, Ana Ban, Igor Galaš, Josip Jularić, Ana Dana Beroš, Mirta Smoković i Leo Rafolt.
Nacionalovi kuponi za “Top stipendije”, osim što se mogu poslati poštom, mogu se i osobno donijeti u redakciju Nacionala, a može ih se i više staviti u jednoj omotnicu, jer je bitan samo broj pristiglih kupona.
Prijave za studentske prakse, tek počinju stizati. Uzrok tomu su ispitni rokovi, koji ipak ne bi smjeli sprečavati studente da se prijave jer im praksa omogućava kontakt s mogućim budućim poslodavcima, vrijedno iskustvo, a i dodatni džeparac. Kako se može vidjeti iz tablice, tvrtke koje su studentima ponudile suradnju, atraktivna su poduzeća poželjna za rad.
Procedura prijave za studentsku praksu vrlo je jednostavna. Napišite kratak životopis u koji unesete osobne podatke (ime, prezime, godinu rođenja), fakultet i godinu studija, prosjek ocjena, te kratak opis vlastitih interesa, želja i afiniteta. Na vanjsku stranu omotnice nalijepite kupon i na njemu upišite tražene podatke, ime, prezime, te tvrtku za koju se prijavljujete, i ući ćete u izbor za praksu u navedenom poduzeću.
Privredna banka Zagreb vodi računa o mladima, te kontinuirano u skladu s trendovima moderne i razvojno orijentirane tvrtke, ulaže u obrazovanje i samoobrazovanje, kako svojih zaposlenika, tako i studenata. To je pokazala i ovaj tjedan. Naime, javili su nam da su spremni na trotjednu praksu uzeti pet studenata ekonomskog, pet informatičkog i dva pravnog fakulteta. Dakle, ukupno 12 studenata ima mogućnost odraditi praksu u PBZ. Time su se i oni putem akcije “Prvi posao”, uključili u pomaganje Hrvatskim studentima u stjecanju praktičnih znanja i iskustava.
Međutim, nisu jedini, Hauska & Partner Public Relations, jedna od vodećih hrvatskih konzultantskih tvrtki za odnose s javnošću i eksluzivni zastupnik najveće svjetske konzultantske tvrtke za odnose s javnošću Fleishman-Hillard Inc., također se uključila u projekt “Prvi posao”. Pozivaju dvoje studenata završne godine fakulteta društvenog usmjerenja na praksu tijekom ljetnih mjeseci. Od kandidata očekuju visoku motiviranost za usvajanje znanja s područja odnosa s javnošću, komunikativnost, izvrsno poznavanje engleskog jezika i MS Office paketa. Budući da je uspjeh tvrtke utemeljen na timskom radu vrhunskih PR stručnjaka, prednost će imati kandidati koji se lako uklapaju u takav tim.
Kolika je vrijednost ovih naših akcija, koji su osnovni problemi s kojima se studenti susreću prilikom zapošljavanja, te koji su problemi obrazovnog sustava, pitali smo i neke od kompetentnih stručnjaka na području procjene kadrova.

Željka Kontent, INA
“INA kontinuirano zapošljava studente i obrazuje svoje zaposlenike što smo pokazali nizom projekata. Izdvojila bih MATCH; nedavno održano interno natjecanje zaposlenika koji su na temu “kako pobijediti konkurenciju”, radili projekte podijeljeni u tročlane timove. To je samo jedan od načina izobrazbe mladih kadrova da bi se osposobili za rješavanje konkretnih zadataka koje na početku rješavaju uz pomoć starijih i iskusnijih kolega. Mladima bih savjetovala da što ranije počnu s praktičnim radom za koji se moraju izboriti i ako im ga fakulteti ne omoguće, jer poslodavci osobito cijene iskustvo. Ove Vaše akcije su pohvalne i sigurno će dodatno motivirati mlade za učenje i pomoći im shvatiti da shvate kako trendovi u Hrvatskom gospodarstvu osobito cijene praktično znanje, naporan rad i trud.
Žarko Baučić, Basta
Proteklih 20-ak godina intezivno se bavim primjenom upravljačkih znanja i vještina iz područja razvoja top managementa, razvoja upravljačkih timova i leadera, te razvoja poslovnih procesa. “Paralelno s tim profitabilnim djelatnostima, dio vremena sam posvetio neprofitabilnom programu “Cro youth management” koji sam koncipirao još u Italiji 1990. Taj program je namijenjen poduzetnijim studentima i udrugama koje mogu kroz realne projekte (tzv. programe PLUS) dobiti ona znanja i vještine koje im današnje visoko obrazovanje ne pruža. Dugogodišnji mentorski rad s nekoliko tisuća studenata, te izobrazba nekoliko stotina managera, pomogla mi je u sagledavanju objektivne slike hrvatskog gospodarskog managementa sa svim njegovim problemima i potrebama. Zato su svi, osim gospodarstvenika, iznenađeni neuspješnim plemenitim pokušajima akcija “S faksa na posao” i “Iz učionice u radionicu”.
Naime, to je još jedna manifestacija našeg stanja, gdje ponuda na tržištu znanja nije usklađena s potražnjom, pa se zaključuje da naše visoko školstvo sve više postaje poligon za prizvodnju diploma, a sve manje poligon za proizvodnju tržišno korisnog znanja. Stoga pozdravljam Vaše obje akcije (“Top stipendija” i “Prvi posao”) koje predstavljaju sustavan početak bavljenja populacijom koja će voditi naše gospodarstvo i državu. Zato današnjim studentima preporučujem rad na rješavanju konkretnih zadataka, tzv. program PLUS, kojim se može ostvariti djelotvorna interakcija s hrvatskim gospodarstvom još za vrijeme studiranja.
Sanja Brkić Fakleš, PMC International
PMC International – Personnel and Management Consulting, austrijska je tvrtka, osnovana 1979., koja se bavi isključivo poslovima kadrovskog konzaltinga. U zadnjih 10 godina tvrtka se specijalizirala za usluge Executive Searcha-a (ili popularno “head-huntinga”). Ohrabrujuće je to što se u zadnjih 5 – 6 godina i u Hrvatskoj zamijetio primjetan trend rasta interesa za Human Resource, odnosno, ljudske potencijale. Naime, sva svjetska istraživanja pokazuju da je ljudski potencijal najveće bogatstvo neke tvrtke. Danas je taj segment poslovanja u Hrvatskoj postao vrlo zahtjevan, jer je prije svega teško pronaći adekvatan kadar , educirati ga za potrebe tvrtke, te zadržati. Pravilnom i planiranom politikom vezanom uz ljudske potencijale, mnogi se problemi i situacije mogu predvidjeti i sanirati na vrijeme. Nekoliko je savjeta koji se mladim ljudima mogu dati za razvoj budućih, uspješnih karijera. Osobno smatram da su najvažnija tri kriterija: kvalitetno poznavanje stranih jezika, kontinuirana edukacija koja se postiže preko praćenja stručne literature, interneta, stručnih skupova itd., te naporan rad, jer se uspjesi ne postižu ni lako ni brzo. Osobnito me vesele svi projekti vezani uz edukaciju i pomoć mladim ljudima, jer o njoj ovisi budućnost ove države i svijeta općenito.

Mirjana Šlat
H. Neumann International
Mirjana Šlat
H. Neumann International
H. Neumann International, u svijetu se već godinama nalazi među Top 10 konzultantskih poduzeća za “Executive Search” tj. za direktno traženje najviše razine rukovodećih kadrova. Potrebna znanja i vještine, te osobine koje bi svi, a posebno mladi, trebali usvojiti uz odabranu struku, prije svega su vrlo dobro znanje stranih jezika (poželjno dva), od kojih je jedan zasigurno engleski, zatim radno iskustvo koje može uključivati i završene tečajeve, te kvalitetan rad na računalu. Tražene osobine su: zdrava znatiželja, otvorenost, želja za učenjem i usvajanjem novih znanja i samopouzdanje. Uz gore navedeno, poslodavci traže mlade suradnike koji se odmah žele uhvatiti u koštac sa svakodnevnim obvezama i zadacima. Prednost imaju samosvjesne osobe koje znaju što žele i koje se radeći na sebi i učeći, odgovarajući usmjeravaju. Važno je i poznavanje bon-tona i poslovne etike (poslovno ponašanje). Mladi bi trebali iskoristiti svaku priliku da steknu nova iskustva i znanja. Nisu rijetki slučajevi da tvrtke kasnije zaposle studente koji su se na praksi pokazali dobrim potencijalima. Mlade treba osposobiti da se što prije uključe u željeni posao. Obrazovne institucije bi trebale više surađivati s uspješnim tvrtkama i u predavanja uključiti njihova saznanja, ideje i potrebe. Razlozi za odabir određenog studija ne bi smjeli biti: “tu sam se mogao najlakše upisati”, “upisala je prijateljica, pa sam i ja”, “roditelji su to željeli”, “to mi se činilo najjednostavnijim studijem”… Prečesto susrećem mlade ljude koji su studirali jedno, kasnije se zaposlili u drugoj struci, a njihov talent i afinitet težili trećem. To je veliki gubitak vremena i energije. Treba razmišljati o budućem poslu, koji će nas zanimati i veseliti i nakon 15 godina rada i u kojem želimo napredovati. Ako to znamo i odredimo si cilj, treba pronaći najbolji put kako bismo ga postigli.

Vezane vijesti

Stranim studentima u Sloveniji ukinute stipendije

Stranim studentima u Sloveniji ukinute stipendije

Stotinjak studenata ljubljanskog sveučilišta prosvjedovalo je u utorak pred zgradom rektorata u Ljubljani, izražavajući nezadovoljstvo odlukom vlade… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika