07.05.2007. / 16:15

Autor: Dinko Boić

ZAGREB

Kupovina ZET-ovih karata putem mobilnog telefona

Prema riječima Drage Marića, pomoćnika direktora ZET-a za promet, na ideju za uvođenje ove usluge su došli zahvaljujući Zagrebparkingu, koji parkiranje naplaćuje putem mobilnih telefona već nekoliko godina

Zagrepčani će od ponedjeljka14. svibnja tramvajske karte moć plaćati i svojim mobilnim telefonima. Nova usluga Zagrebačkog električnog tramvaja obradovati će one koji se javnim gradskim prijevozom služe uglavnom kako bi obavili neki posao, te se potom odmah vratili. Karte kupljene SMS-om, naime, vrijede 90 minuta u oba smjera, a koštaju 8 kuna + cijena poruke, što je bitno manje od iznosa koje bi platili kada bi kupovali po dvije pojedinačne karte za isti put. Za kupnju karte dovoljno je napisati SMS poruku sadržaja ZG, te ju poslati na broj 8585. Nakon samo nekoliko sekundi na mobitel sa kojeg je poruka poslana, stići će obavijest o vremenu trajanja vozne karte, koju je potrebno čuvati do kraja vožnje, i po potrebi pokazati kontroli karata. Nekoliko minuta prije isteka vozne karte, na mobitel korisnika stići će i obavijest sa upozorenjem da vozna karta uskoro ističe.

Prema riječima Drage Marića, pomoćnika direktora ZET-a za promet, na ideju za uvođenje ove usluge su došli zahvaljujući Zagrebparkingu, koji parkiranje naplaćuje putem mobilnih telefona već nekoliko godina. "Osnivanjem Holdinga stvoreni su uvjeti da ZET koristi infrastrukturu Zagrebparkinga, odnosno njihove servere. Nakon analize ustanovljeno je da ti serveri mogu podnijeti uvođenje nove usluge, tako da u infrastrukturu za uvođenje M-prijevoza, kako se nova usluga zove, nije bilo potrebno potrošiti niti kune", pojašnjava Drago Marić.

Kako bi se građani informirali o novoj usluzi, ZET je naručio tiskanje 50 tisuća letaka, te naljepnice i obavijest sa uputama za korištenje ove usluge, koje će stajati na tramvajskim i autobusnim stajalištima, ali i u samim tramvajima i autobusima. Drago Marić kaže kako su u ZET-u svjesni mogućih zloupotreba ovog sustava, no napominje kako će se s vremenom usluga s vremenom mijenjati i nadograđivati. "U ovoj fazi bitno nam je da usluga zaživi i da ju građani prihvate, a kasnije ćemo uslugu dalje razvijati. Kupovina više karata od jednom, samo je jedna od ideja razvoja usluge. Za početak će se, ipak, moći kupiti jedna karta jednom porukom", kaže Drago Marić, dodajući kako novu uslugu podržavaju sva tri mobilna operatera u Hrvatskoj. Usluga je, tvrdi Marić, nova i u Europskim razmjerima a uvedena je i u Helsinkiju u Finskoj, gdje se tim sistemom proda oko 20 posto od ukupnog broja karata.

Kako bi namakli sredstva za nabavku još novih 70 tramvaja, Zagrebački Holdihg odlučio je Zagrebačkoj banci prodati 70 novih tramvaja TMK 2200 iz prve narudžbe za oko 130 milijuna eura, te ih potom od Banke uzeti u najam. Dodatnih sedamdeset tramvaja također će biti prodano Banci i potom uzeto u najam. Nakon isteka 10 godišnjeg najma, Banka će, uz naknadu, 140 tramvaja vratiti u vlasništvo Holdinga.

Vezane vijesti

"Ne plaćam!"

"Ne plaćam!"

Građanska inicijativa 'Ne plaćam!', započela je borbu protiv plaćanja usluga javnog prijevoza u gradu Zagrebu, koji bi, smatraju, trebao biti… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika