19.10.2007. / 11:39

Autor: Katarina Zorić

PREDIZBORNA KAMPANJA

TV kuće na izborima će zaraditi milijune kuna

Televizijski oblik reklamiranja bit će jeftiniji za političke stranke jer će sve TV kuće ponuditi popust.

Od svih reklama političarima su najdraže one televizijske stoga i ne čudi što na takav vid promidžbe planiraju potrošiti najviše novca.

SDP tako najavljuje da će na reklamiranje putem TV, radija i jumbo plakata potrošiti 7,5 milijuna kuna. HDZ još uvijek ne zna koliko će potrošiti, ali taj iznos zasigurno neće biti manji od onog što ga najavljuje najveća oporbena stranka

Jedini siguran dobitnik aktualne predizborne kampanje u Hrvatskoj i ovaj put bit će mediji, ponajprije elektronski, koji će na račun oglašavanja političkih stranaka u predstojeća dva mjeseca zaraditi milijune kuna, piše Novi list.

SDP će pola svoga budžeta predviđenog za kampanju potrošiti na reklamiranje putem TV, radija i jumbo plakata, a predizborni spotovi još su im u pripremi.

Glasnogovornik vladajućeg HDZ-a Ratko Maček otkrio je, pak, da su dva HDZ-ova propagandna spota u fazi postprodukcije te da su njihove osnovne teme – 'Društvo jednakih šansi' i 'Dobar život za sve građane'.

Maček trenutno ne može procijeniti koliko će novca biti utrošeno na zakup televizijskog prostora i novinskih stranica, jer to ovisi, kaže, o intenzitetu kampanje.

Najskuplji oblik reklamiranja, onaj televizijski, političkim strankama bit će za pedeset posto dostupniji nego običnim 'poslovnim subjektima' televizije. RTL i Nova javno su objavili popust za političare, dok na HTV-u ne žele ništa reći dok ravnateljstvo kuće ne donese formalnu odluku o načinu na koji će HRT pratiti izbore

Odluka o praćenju kampanje na HTV-u bit će poznata slijedećg tjedna kada će biti donesen i poseban cjenik oglašavanja u povodu izbora. Glasnogovornik HRT-a Janos Römer kaže kako je uobičajeno da se u prilikama kao što je kampanja ponudi popust od pedeset posto.

Prema aktualnom cjeniku HTV-a cijena sekunde emitiranja oglasa kreće se od 150 do 1.800 kuna. Računajući popust od pedeset posto, lako je izračunati da će televizijski spot u trajanju od 30 sekundi, emitiran u udarnom terminu od 20.00 do 22.00 sati, političare stajati oko 27 tisuća kuna.

Međutim, kad je riječ o emitiranju predizbornih spotova na HTV-u nije mudro čvrsto se držati matematike, jer protekli predsjednički izbori pokazali su da javna televizije nakon izbora ne objavljuje prihode od kampanje, što se pravda poslovnom tajnom. Ukoliko se praksa netransparentnosti televizije ne promijeni, točne iznose novca uplaćene HTV-u na račun predizbornog reklamiranja porezni obveznici i ovaj put će samo nagađati.

Popust od 50 posto za političare RTL i Nova i službeno su najavili, a njihove cijene oglasnog prostora slične su kao i cijene HTV-a. Imajući u vidu ozbiljan profit, RTL je na svojim stranicama objavio opće uvjete oglašavanja političkih stranaka, gdje nudi čak i gratis oglasni prostor, koji raste s količinom plaćenog oglasnog materijala neke stranke.

Nema sumnje da će gledatelji u idućih mjesec dana uz omiljene emisije i serije «uživati» i u promidžbenim spotovima političkih stranaka.

Vezane vijesti

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko rekao je danas kako aktualna vlast tijekom proteklih šest mjeseci nije napravila ništa korisno za ovaj narod,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika