30.01.2009. / 16:28

Autor: Mateja Šarlija

Komentar: Kako je Victorija postala važniji brand od Davida Beckhama

Iako se činilo da je dosad Posh Spice bila ta koja je bila u sjeni svog supruga i da je u brandu Beckham ona bila tek logistika, a njen suprug prava zvijezda koja im je i priskrbila taj status, sada je očito da je Victoria čitavo vrijeme bila 'igrač iz pozadine' i glavni strateg 'kampanje'

Tko je osmislio kampanju, a tko iz pozadine vuče konce...Tko je osmislio kampanju, a tko iz pozadine vuče konce...Victoria i David Beckham posljednjih su godina pomno smišljenim poslovnim i marketinškim potezima uspjeli postići da se danas njihovo ime tretira kao globalni brand. Čini se da su Victorijine ambicije uistinu velike te da se jezičac na vagi Beckamovih već poprilično pomjerio na njenu stranu.Tome je, dakako, doprinjela i činjenica da Beckhamovi više ne žive u Engleskoj, gdje nogometaši nikada nisu priznati brand kao u nekim drugim državama.

Iako to sam još uvijek ne priznaje, mnogima se već čini da je nogometna karijera Davida Beckhama na zalasku. 'Početkom kraja' smatraju njegov prijelaz iz Real Madrida u LA Galaxy u ljeto 2007, klub koji po nivou igre daleko zaostaje za klubovima u kojima je David dotad igrao . Čini se da je upravo Victoria najviše utjecala na supruga da s tim losanđeleskim klubom potpiše na pet godina ugovor vrijedan 250 milijuna dolara. Mnogi smatraju da je Victoria to ponajviše priželjkivala zbog Davidove afere s Rebecom Loos, tajnicom koju su mu u Madridu dodijelili da mu pomogne u prilagodbi. Nakon te afere pokazalo se tko uistinu 'nosi hlače' u toj vezi, te da je nakon toga David vjerojatno zbog osjećaja krivnje postao puno popustljiviji prema Victorijinim prohtjevima. Ipak, čini se da ovaj potez nije bio tek njezin hir, već da je Victoria u njemu, osim svote koja je uistinu impresivna, vidjela dugoročnu korist- kako za supruga, tako i za sebe. Naime, upravo zbog silaznog toka Davidove profesionalne karijere postalo je očigledno da će se Beckhamovi morati polako okretati novim izvorima prihoda, jednom posve drukčijem no ipak sportu vrlo bliskom području- marketingu. Victoria je naumila ime Beckham pretvoriti u globalni brand koji je u stanju prodati gotovo sve što s njim dođe u vezu.

Za pomoć se obratila Simonu Fulleru koji je bio i menadžer 'Spajsicama'. On se pobrinuo da dolazak Beckhamovih u SAD bude i više nego dostojno medijski popraćen. Očekivanja su bila velika, i od strane kluba i navijača za koje se smatralo da će nakon Davidovog dolaska u puno većem broju posjećivati utakmice. Sam direktor kluba Tim Leiweke izjavio je tada da je dogovor s Beckhamom ' jedan od najvećih u povijesti sporta' te da će 'David Beckham imati veći utjecaj na nogomet u Americi nego što je imao bilo koji atletičar na sport uopće'.

I doista, David je po dolasku u Los Angeles odmah dobio niz primamljivih ponuda za različite reklamne kampanje. Jedna od prvih bila je reklama za Disneyeve tematske parkove. U interpretaciji glasovite Annie Leibowitz koja se proslavila osebujnim fotografijama slavnih, David je prikazan u veličanstvenom stilu kao princ na bijelom konju. Možda je njegova figura tu odigrala i simboličnu ulogu 'princa koji bi trebao spasiti nogomet u Americi', ako ništa drugo barem mu podići razinu. No, ta su očekivanja vrlo brzo iznevjerena. Beckhamov dolazak nije najbolje prihvaćen među ostalim igračima te je za LA Galaxy ta sezona 2007. bila najgora u povijesti. I kad su već pomislili da ne može gore, 2008. pokazala je da može. Beckham je u drugoj sezoni skupio, doduše, nešto više minuta na terenu nego prethodne godine, no doprinos od samo pet golova u dvadeset i pet utakmica koje je odigrao bio je za Amerikance vrlo razočaravajući. I posjećenost utakmica koja je Beckhamovim dolaskom u početku bila povećana, u 2008. je počela ponovo opadati. Postalo je očito da se snaga i vrijednost Davida Beckhama kao marketinške ikone posve razlikuju od onoga što je pokazivao na terenu.

Victoria je za to vrijeme išla svojim pravcem. Nekoć smatrana najmanje talentiranom članicom megapopularne grupe Spice Girls, a kasnije Davidovim 'modnim dodatkom', dolaskom u Ameriku odlučila je taj imidž promijeniti iz korijena. Ona i David su se Amerikancima predstavili na prvoj utakmici koju je David odigrao za LA Galaxy u srpnju 2007. Svjesna da će biti pod povećalom javnosti, a naročito nadobudnih modnih kritičara, za tu je priliku Victoria odabrala ružičastu haljinu Rolanda Moureta i impresionirala mnoge. No, nije uspjela zadržati takav dojam te se, uz nenaklonjenost Amerikanaca, našla na koncu godine i na udaru nekih modnih kritičara koji su ju proglasili najgore odjevenom osobom u 2007. Njezin menadžer Simon Fuller odlučio je spasiti stvar tako da od dolaska Beckhamovih u L.A. i njihove preilagodbe na američki način života napravi reality show. Iako se taj projekt ubrzo pokazao kao promašaj Victoriju to nije nimalo obeshrabrilo te je nastavila na izgrađivanju društvenog statusa Beckhamovih. Odabrala je kuću iznad Sunset Boulevarda u tzv. 'zlatnom trokutu Beverly Hillsa', u susjedstvu Toma Cruisa i Katie Holmes te Seala i Heidi Klum koji su Beckhamovima postali najbliži prijatelji. Osim njih Victoria se vrlo zbližila i s Evom Longorijom, Kate Beckinsale te Jennifer Lopez i Marc Anthonyjem. Krajem 2007. okupila se s ostatkom nekadašnje grupe te u 45-dnevnoj turneji koju je pogledalo više od pola milijuna ljudi zaradila je oko pet milijuna dolara. U čeličnoj volji da se na američkom tržištu nametne kao modna ikona, još se u studenom 2007. pojavila u američkom komičnom modno- orijentiranim serijalu „Ugly Betty", u epizodi znakovitog naziva „A Nice Day for a Posh Wedding". Ubrzo je uslijedio poziv Marca Jacobsa da bude lice za njegovu proljetno-ljetnu kolekciju 2008. Victoria je oduševljeno prihvatila ponudu vodeće figure u američkoj modi, a Jacobs je priznao da i sam smatra svoj izbor pomalo neobičnim- kako za sebe, tako i za nju. Ipak, suradnja se pokazala punim pogotkom i Victorijina je popularnost rasla iz dana u dan.

Iako je već nadgledala razvoj vlastitog dVb Style branda od kojeg se neki proizvodi poput traperica i sunačnih naočala mogu naći i u Hrvatskoj, tijekom cijele 2008. Victoria je potajno radila i na kreiranju vlastite ekskluzivne kolekcije haljina koju je konačno predstavila početkom rujna. „Doista sam se morala dokazati, no sad imam osjećaj da se natječem u areni kojoj pripadam.", rekla je tom prilikom. Sama kaže da su ju ponajviše inspirirali stilovi pedesetih i šezdesetih, naročito glamur i sofisticiranost Jackie O i Audrey Hepburn. Iako njene haljine mnoge neodoljivo podsjećaju na one Rolanda Moureta, čini se da nitko u modnom biznisu nije naročito obraćao pozornost na to. Za razliku od godine prije, reakcije su bile vrlo pozitivne- kritičari su njene kreacije ocijenili kao 'oštre i seksi, baš kakva je i ona sama'. Njen status učvrstio se kad je krajem listopada kad je potpisala ugovor vrijedan milijune dolara da postane globalno lice- i tijelo- u reklamnoj kampanji za Emporio Armani liniju donjeg rublja 2009.

Krajem prosinca David i Victorija Beckham doputovali su u Milano. Naime, Davidov je klub sklopio s Milanom dogovor da mu posudi Beckhama na šest mjeseci. Čini se da oboma to prilično odgovara. Igrajući ponovo u jednom europskom klubu, koji je usto i jedan od najboljih, David Beckham pokušava obnoviti svoju reputaciju top-igrača te tako zaslužiti svoje kapetansko mjesto u engleskoj reprezentaciji što bi mu omogućilo da se održi u vrhu svjetskog nogometa još nekoliko godina. Victoria Beckham pak, Milano želi iskoristiti da i u toj modnoj prijestolnici predstavi i popularizira vlastiti brand. Čini se da joj je to itekako pošlo za rukom s obzirom na medijsku pozornost koju je dobila od trenutka kad je kročila na milanski aerodrom. Ovaj put nije ona bila ta koja je u pratnji, možda tek formalno, no dojam koji je par ostavio bio je sasvim drukčiji. Bilo je sasvim očigleno da je Victoria svog supruga potisnula u drugi plan i da su gotovo svi pogledi bili usmjereni prema njoj. Da ništa ne prepušta slučaju pokazala je narednih dana kad je uspjela zaokupiti maksimalnu pažnju promjenivši čak tri odjevne kombinacije iz vlastite nove kolekcije koje su izazvale univerzalno divljenje, i to u priodu od petnaest sati. Također se pobrinula da bude snimljenja kako odlazi sa strateški dogovorenog ručka s Domenicom Dolceom i Stefanom Gabbanom, a tom je prilikom nosila crnu Camargue haljinu vrijednu oko dvije tisuće dolara. Bio je to još jedan njezin marketinški triumf u gradu u kojemu se još jedino moda tretira ozbiljno kao nogomet.

No upitno je da li će se boravak u Milanu za Davida pokazati jednako uspješnim kao za Victoriju. Naime, igrači Milana nisu oduševljeni ugošćivanjem branda Beckham, a sam direktor tog kluba Adriano Galliani priznao je da za klub Beckhamov dolazak više znači marketinšku korist, nego ono što se od njega očekuje na terenu. Čak ni navijači Milana nisu naklonjeni Beckhamu, pa se na San Siro stadionu mogao vidjeti i natpis 'From top of the world to top models. Poor Milan.'

Sudeći po razvoju situacije, čini se da dok Davidova zvijezda polako gasne, Victorijina je sve sjajnija. Stoga ne bi začudilo da uskoro Victoria bude ta koja će u brandu Beckham osiguravati glavninu prihoda.

Vezane vijesti

Beckham: Trenerski posao me ne zanima

Beckham: Trenerski posao me ne zanima

David Beckham, koji je prije mjesec dana proslavio 37. rođendan, veli kako ne razmišlja o mogućnosti obavljanja trenerskog posla kada objesi kopačke… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika