17.08.2010. / 13:48

Autor: Deutsche Welle

Otkaz na njemački način: Opel svojim radnicima nudi visoke otpremnine

Nakon turbulencija proteklih godina njemačkoj automobilskoj tvrtci Opel ide sve bolje i bolje. No unatoč tomu, Opel se dugoročno mora riješiti velikog broja radnika. Tko je spreman otići njega čeka pozamašna otpremnina

Radnici mogu očekivati pozmašne otpremnineRadnici mogu očekivati pozmašne otpremnine100.000 eura za 24 godine radnog staža za obične radnike i do 250.000 za djelatnike na višim položajima. Ovim pozamašnim iznosima Opel, tj. Opelov većinski vlasnik General Motors, radnicima želi olakšati dobrovoljno napoštanje radnog mjesta. Plan predviđa i daljnju prekvalifikaciju onih radnika koji sami odu iz Opela kako bi ih se pripremilo za neko novo radno mjesto.

Sindikatima premalo

Otpremnina se, kako je priopćio glasnogovornik Opela Andreas Krömer, računa po formuli: godine starosti puta godine provedene u Opelu puta prosječna plaća i sve to skupa podijeljeno s 35. Prema njoj tako ispada da jedan 50-godišnji radnik koji je u Opelu proveo 24 godine s prosječnom mjesečnom plaćom od 3.000 eura, ima pravo na 100.000 eura u slučaju dobrovoljnog odlaska. Ponuda zvuči primamljivo posebice ako se uzme u obzir da će, ovako ili onako, do kraja sljedeće godine prema sanacijskom planu, od 5,000 radnika koliko ih je zaposleno u dva pogona Opela u Bochumu, 1.800 njih ostati bez posla.

Isto tako njemački zakon ne jamči automatsku isplatu otpremnina. No sindikati ne pristaju na ovu ponudu. "Očekivali smo znatno više", rekao je za Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) predstavnik sindikata Reiner Einenkel. On se žali na upravu Opela koja je formulu za otplatu otpremnine "sastavila bez dogovora sa sindikatima". Sindikat isto tako predbacuje činjenicu da poslodavac ne uzima u obzir staž unutar Opela dulji od 24 godina kao i gornje ograničenje otpremnina na 250.000 eura.

GM plaća kazne za neodržavanje obećanja

Ostalim zaposlenicima Opela, GM je obećao da će se pridržavati obećanja datih glede investicije u budućnost tvrtke i to prije svega modernizacije i ulaganja u nove modele. To je bilo prijeko potrebno, jer se pokazalo da je upravo neinvestiranje u inovacije i nove modele Opel otjeralo na rub stečaja. Novi modeli poput Insignie, koji se u SAD-u prodaje pod imenom Buick Regal, pobrali su pohvale automobilskog svijeta a u ovaj model GM ulaže velike nade.

GM je prije nekoliko mjeseci najavio da će za 3,5 milijardi eura sanirati Opel. Koncern iz Detroita je pritom najavio da odbija pomoć koju je za sanaciju Opela Njemačka planirala isplatiti iz državne blagajne. Od 25.000 Opelovih radnika u Njemačkoj oko 5.600 bi trebalo ostati bez posla.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Električni automobili - skupa greška?

Električni automobili - skupa greška?

Euforija od prije tri, tri i pol godine je splasnula. Tadašnja vladajuća koalicija u Berlinu postavila si je veliki cilj: Njemačka je trebala postati… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika