28.10.2010. / 09:39
Ključno pitanje: Surfanje na radnom mjestu, da ili ne?
Facebook, Twitter and Company: Surfanje u takvim i u drugim socijalnim mrežama oduzima puno vremena i nosi rizik. Ipak, samo pojedine tvrtke zabranjuju svojim suradnicima pristup takvim internet stranicama
Facebook i Twitter koriste se ne samo u privatne, već i poslovne svrheOko pola milijarde ljudi širom svijeta redovno komunicira putem Facebooka - samo za usporedbu, toliko stanovnika ima Europska unija. Među onim koji koriste Facebook je i deset milijuna Nijemaca. Oni čitaju vijesti i komentare te postavljaju fotografije i video-snimke. Facebook je izuzetno dobro posjećen, uostalom kao i YouTube. Međutim, takozvano „internet društvo" se ne bavi takvim aktivnostima samo u slobodno vrijeme. Mnogi to rade i u radno vrijeme i komuniciraju sa prijateljima. Da li je to rasipanje radnog vremena ili čak i opasnost za podatke i računala poduzetnika?
E-mailovi više nisu omiljena meta softwarea koji nanose štetu programima korisnika. Danas su to upravo socijalne mreže, kaže za magazin "Gospodarski tjedan" Christian Fuchs iz Kasperskya, tvrtke koja se specijalizirala za sigurnost računala. Računalni eksperti su identificirali stranice socijalnih mreža kao najveću prijetnju za IT sisteme kompanija.
Pojedine tvrtke su zabranile pristup socijalnim mrežama
Posljedice su da pojedine tvrtke radije svojim zaposlenicima zabranjuju pristup socijalnim mrežama. Među njima su i takvi koncerni, kao Volkswagen. U Porscheu su, kažu, "zabranili zaposlenicima pristup Facebooku i skeniraju u principu sve internet stranice, bez obzira na to da li su one privatne prirode ili ne", kaže Dirk Gerhart, glasnogovornik Porschea. Za tu tvrtku je važno da njeni radnici korištenjem socijalnih mreža ne troše uzalud svoje radno vrijeme. Prema Gerhartovim riječima, privatno surfanje također nije dopušteno ni preko e-mail adrese Googlea, eBaya ili Xinga.
Sve više tvrtki, ipak, koristi socijalne mreže
S druge strane, potpuna sloboda vlada, naprimjer, u Deutsche telekomu. „Kada dopustimo pristup internetu na nekom od radnih mjesta, onda to u prvoj liniji činimo zbog posla. Mi, međutim, nismo zabranili stranice kao što je Facebook i dopuštamo radnicima da uz vlastitu odgovornost razlikuju službeno korištenje od privatnog", kaže Mark Nierwetberg, zadužen za socijalne medije u DT-u.
Inače, socijalne mreže nisu otkrili samo zaposleni već i njihove tvrtke koje su sve više ciljano zastupljene na Facebooku ili Twitteru. Oni te stranice koriste za regrutiranje svojih novih zaposlenika, ili za povećanje stupnja prepoznatljivosti same tvrtke, odnosno u marketinške svrhe.
Vezane vijesti
Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?
Intel je zbrojio i analizirao globalni internetski promet. Dobiveni rezultati daju sliku rasta interneta i dinamike korištenja određenih usluga.… Više
- Facebook će platiti 10 milijuna za "sponzorizirane statuse"
- Nove IP adrese: kraj anonimnosti na internetu?
- Drogiramo se Fejsom, a ne kokom
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu