09.11.2011. / 14:20

Autor: Nacional.hr

U meteoritima pronađeni sastavni dijelovi DNK

Ilustracija meteoritaIlustracija meteoritaIstraživanje NASA-e otkrilo je kako sastavni dijelovi DNK do Zemlje dolaze i u meteoritima, i to u mnogo većoj raznolikosti i količini nego što su to pokazala prijašnja istraživanja.

Znanstvenici su analizirali 12 meteorita bogatih ugljikom i u njima pronašli adenin i guanin, koji su sastavni dijelovi nukleobaza DNK. U dva meteorita također su po prvi put otkriveni tragovi tri molekule koje su povezane s nukleobazama koje se gotovo nikad ne koriste u biologiji. To je dokaz da te tvari nisu u meteorite dospjele na Zemlji, već su svemirskog podrijetla.

"Ako se asteroidi ponašaju kao kemijske 'tvornice' prebiotičkog materijala očekivalo bi se da proizvode različite varijante nukleobaza i ne samo biološke, zbog puno različitih sastojaka i uvjeta u svakom asteroidu", pojasnio je glavni istraživač Michael Callahan.

Kako bi se potvrdila teorija znanstvenici su analizirali osam kilograma težak komad leda s Antarktike, odakle je pokupljena većina meteorita za istraživanje. Uočeno je kako je količina nukleobaza u ledu mnogo manja od one u meteoritu, dok u ledu nije pronađena nijedna od spomenutih molekula. Ni u uzorku zemlje prikupljenom uz mjesto pada meteorita nisu pronađene te tvari.

Testiranja ukazuju na to kako kemijski elementi u asteroidima i kometima mogu proizvesti neke sastavne dijelove molekula, kao što su aminokiseline, koje proizvode proteine.

Europa ne vjeruje Grcima