15.03.2012. / 09:21

Autor: Diana Robaš

'Kloniranje' mamuta u sjeni sumnjivih znanstvenika

Ruski znanstvenici udružili su se s južnokorejskom Zakladom za biotehnološka istraživanja Sooam - neprofitnom organizacijom koja je naširoko poznata kao predvodnik u tehnologijama životinjskog kloniranja - u nastojanju da ubrzaju proces kloniranja. Postoji samo jedan problem: čovjek na čelu Zaklade je znanstveni prevarant

Vunasti mamut (Wikipedia)Vunasti mamut (Wikipedia)Kada su ruski i japanski znanstvenici prošlog prosinca obznanili da su pronašli koštanu srž koja će im omogućiti kloniranje vunastog mamuta u idućih pet godina, mnogo je ljudi njihov krajnji rok (2017. godinu) nazvalo nerealnim.

Sada su se ruski znanstvenici udružili s južnokorejskom Zakladom za biotehnološka istraživanja Sooam - neprofitnom organizacijom koja je naširoko poznata kao predvodnik u tehnologijama životinjskog kloniranja - u nastojanju da ubrzaju proces kloniranja. Postoji samo jedan problem: čovjek na čelu Zaklade je znanstveni prevarant, piše portal io9.

Čekajte, molim? Tko je taj tip?

Dotični istraživač je osramoćeni južnokorejski stručnjak za kloniranje Woo-Suk Hwang. 2004. godine Hwang i njegovi kolege objavili su članak u časopisu Science u kojem tvrde da su izdvojili matične stanice iz prvih kloniranih ljudskih embrija na svijetu. 2005. godine Hwangova je ekipa objavila drugu studiju, također u Scienceu, tvrdeći da su stvorili matične stanice genetski prilagođene određenim ljudskim pacijentima - još jedan pionirski znanstveni pothvat. U Južnoj Koreji Hwang je naširoko smatran herojem.

Manje od godinu dana kasnije otkriveno je da su Hwangovi članci utemeljeni na lažnim podacima te su isti zatim povučeni. Do 2006. godine Hwang je priznao da je krivotvorio rezultate te mu je južnokorejska vlada oduzela dozvolu za provođenje istraživanja matičnih stanica. Iste godine protiv njega su podignute optužnice za prijevaru (zbog primanja milijuna dolara u privatnim donacijama), pronevjeru (700,000 dolara vladina novca) i kršenja bioetičkih načela (zbog upotrebe ljudskih jajašaca dobivenih od dviju vlastitih znanstvenih suradnica). Kada je suđenje završilo tri godina kasnije, Hwang je osuđen zbog pronevjere i kršenja etike (oslobođen je optužbi za prijevaru) na uvjetnu dvogodišnju zatvorsku kaznu.

Ali to je bilo 2009. godine. U utorak 13. ožujka Hwang se sastao s Vasilijem Vasilijevim, vicerektorom Sjeveroistočnog federalnog sveučilišta u ruskoj Jakutskoj republici. Njih su se dvojica sastali kako bi učvrstili suradnju između ruskih i južnokorejskih znanstvenika posvećenih vraćanju vunastog mamuta iz stanja izumrlosti.

Znači, Hwang još obavlja istraživanja?

Treba, doduše, napomenuti kako je Hwang 2005., godinama prije nego što je za išta osuđen, bio sudionik stvaranja Snuppyja, prvog kloniranog psa na svijetu (postignuće koje je i potvrđeno). Nakon njegova medijski snažno popraćenog pada i zavjeta da će vratiti svoj ugled u znanstvenoj zajednici, Hwang je odlučio svoje istraživačke napore koncentrirati na kloniranje životinja.

Otada je ustanovio privatno financiranu Zakladu za biotehnološka istraživanja Sooam i uspješno klonirao brojne životinje, uključujući svinje, vukove i, po najnovijem, kojote. Kako je istraživač matičnih stanica Alan Colman izjavio za Nature News nakon Hwangove osude 2009., Hwang je možda izmanipulirao mnoge svoje kolege znanstvenike kako bi osigurao objavljivanje svojih dvaju lažnih znanstvenih radova, ali "očito je da je nadaren eksperimentalist".

Veliko pitanje koje se sada postavlja je dvojako. Prvo: jednom kada izvuku najbolje moguće mamutsko tkivo, hoće li Hwang i njegovi kolege na Sooamu imati dovoljno talenta da zamijene jezgre jajnih stanica modernog indijskog slona održivim mamutskim jezgrama (što mnogi smatraju najtežim izazovom na putu do kloniranog mamuta)? I drugo: hoće li bilo kakav napredak koji ostvare Hwang i njegova ekipa biti zasjenjen njegovim prethodnim znanstvenim prijestupima?

Južnokorejci i Rusi žele zajednički klonirati mamuta

Ruski i južnokorejski znanstvenici potpisali su u utorak sporazum o zajedničkom istraživanju radi kloniranja mamuta, vrste nestale sa Zemlje prije… Više

registracija
11/1/10

fluid, 15.03.12. 16:49

Da se ova divna životinja ne uvrijedi,podsjeća me na Sanadera u najsnažnijem izdanju tijekom svoje vlasti.Bitan je gard (stav).