11.12.2007. / 13:48

Autor: Katarina Zorić

KAMPANJA U BROJKAMA

HDZ na oglašavanje potrošio kao sve druge stranke zajedno

HDZ je prije početka kampanje najavio da će utrošiti 19,5 milijuna kuna, ali je potrošio 25,5 milijuna kuna. SDP je na drugom mjestu s 8,1 milijun kuna…

Udruga GONG i Transparency International Hrvatska (TIH) objavili su danas kalkulaciju utroška cjelokupnog oglašavanja u predizbornoj kampanji prema kojoj je najviše na oglašavanje utrošio HDZ - gotovo 25,5 milijuna kuna, a slijedi SDP s 8,1 milijuna kuna.

Kalkulaciju troškova predstavili su predsjednica GONG-a Suzana Jašić i predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović i pritom su pozvali političke stranke i kandidate na objavu završnih izvještaja o financiranju njihovih kampanja u roku od 30 dana po završetku izbora.

"Nadamo se da će sve stranke i same objaviti svoje rashode u ovoj kampanji jer to je veliki korak za demokratizaciju države i temeljni preduvjet za suzbijanje korupcije u svakom pogledu, jer stranke koje su spremne pokazati kako su trošile svoja sredstva sigurno će biti spremne pokazati kako troše naša sredstva, sredstva koja mi dajemo kroz porez", naglasio je Petrović dodavši da je tu "riječ o vjerodostojnosti" stranaka.

Prema rezultatima istraživanja, HDZ s nešto manje od 25,5 milijuna kuna utrošio je najviše - kako je istaknuo Petrović, koliko i sve druge stranke zajedno.

HDZ je prije početka kampanje najavio da će utrošiti 19,5 milijuna kuna.

SDP je utrošio 8,1 milijun kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS utrošila je nešto manje od 5 milijuna kuna, HNS 4,2 milijuna, HSP nešto više od 3 milijuna kuna, HSU 520 tisuća kuna. Svi iznosi iz kalkulacije su bez PDV-a.

Jašić i Petrović naglasili su kao troškovi oglašavanja u medijima čine samo polovicu ukupnih troškova predizborne kampanje, pa stoga njihovu kalkulaciju troškova treba udvostručiti kako bi se dobila okvirna slika ukupnih troškova u predizbornoj kampanji.

"Ako krenemo od premise da je trošak oglašavanja u medijima otprilike polovica ukupnih troškova, može se zaključiti da je kampanja HDZ-a u Hrvatskoj koštala barem 50 milijuna kuna, bez PDV-a", rekao je Petrović.

Drugoplasirani SDP, kada se udvostruči iznos koji je utrošio (8,1 milijun kuna), potrošio je "nešto više od iznosa koji su najavili da će potrošiti u kampanji", a i sve druge stranke potrošile su približne iznose koje su najavile uoči predizborne kampanje, rekao je Petrović.

SDP je najavio da će utrošiti 15,8 milijuna kuna, HNS 9 milijuna kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS 8 milijuna kuna, HSP 7 do 8 milijuna kuna, i HSU 2,5 milijuna kuna.

Vezane vijesti

Zemlja bez gotovine

Zemlja bez gotovine

Švedska bi, sudeći po trendu koji u toj zemlji sve više uzima maha, mogla postati prva europska zemlja u kojoj se prestala koristiti gotovina - piše… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika